بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۱۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴
یکی از روش‌های پیشگیری که تقریبا در تمام دنیا بر انجام آن تأکید می‌شود، روش جرم گیری است. در عین حال بسیاری از افراد در جامعه ایرانی انجام آن را برای دندان‌ها مضر می‌دانند اما این باور صحیح نیست.
تدبیر24»دکتر حسن اسلامی متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی، اظهار داشت: یکی از روش‌های پیشگیری که تقریبا در تمام سیستم‌های بهداشتی دنیا به آن تأکید می‌کنند، استفاده از شیوه‌ای به نام جرم‌گیری می‌باشد که رسوبات آهکی تشکیل دهنده اطراف دندان‌ها و مجاور لثه است و منجر به تحلیل لثه خواهد شد، ضمن این‌که در دراز مدت موجب از بین رفتن و لق شدن دندان‌ها به ویژه در میانسالی می‌شود.

وی ادامه داد: به همین دلیل اکثر کشورهای پیشرفته برنامه خاصی برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی دارند و در بسیاری از جاها این درمان ها به صورت رایگان سالانه دو بار برای مردم انجام می‌شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: اما متأسفانه در کشور ما این باور نادرست که امکان دارد روش جرم گیری برای دندان‌ها مضر باشد میان بسیاری از افراد جامعه حتی صرف نظر از سطح سواد ایجاد شده و به همین دلیل این روش کمتر مورد استقبال قرار می گیرد؛ در حالی که باید سعی شود با آگاهی و اطلاع رسانی های صحیح این دیدگاه نادرست را نسبت به این گونه روش‌های پیشگیری از بین برده شود.

وی تأکید کرد: لازمه این امر اطلاع رسانی توسط رسانه‌ها است تا به این وسیله چنین دیدگاه نادرستی از ذهن مردم پاک شود، زیرا در دراز مدت مشکلات کمتری خواهند داشت و با کشیده شدن دندان‌ها در سنین بالا مواجه نخواهند شد.

این دندانپزشک افزود: هر درمان و روش پیشگیری در صورتی که به طور صحیح انجام شود به طور قطع ضرری نخواهد داشت و در غیر این صورت عوارض و مشکلاتی را درپی خواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها