بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۰۱۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
‌مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری هرمزگان به تشریح ویژه برنامه‌های پنجاه سالگی استان هرمزگان پرداخت.

تدبیر24»ابراهیم فرهادی نیا در گفت و گو با ایسنا، ‌با بیان اینکه تقسیمات کشوری انعکاس مدیریت سیاسی است، افزود: با هر نوع تقسیمات، مناسبات مردم با حاکمیت تغییر می‌کند.

وی با بیان اینکه منطقه‌ای از روستا به شهر و از شهر به شهرستان تبدیل می‌شود، اضافه کرد: به طور حتم در فضای حاکمیتی با هر تغییر در تقسیمات کشوری نوع ارتباط مردم با حاکمیت تغییر می‌کند.

فرهادی نیا با اشاره به اینکه استان هرمزگان قبل از تبدیل شدن به استان ساختارش به صورت فرمانداری کل بوده است، اظهار کرد: در 18 آذرماه سال 1346 استان ساحلی، بنادر و جزایر خلیج فارس و دریای عمان شامل فرمانداری‌های بندرعباس، میناب، بندرلنگه، بوشهر و برازجان نیز به استان هرمزگان با مرکزیت بندرعباس تأسیس و سال 1355 به هرمزگان تغییر نام یافت.

این مقام مسئول با بیان اینکه اکنون وارد 50 سالگی تأسیس استان هرمزگان شده ایم که در گذشت زمان از 5 شهرستان به 13 شهرستان ارتقا یافته است، خاطرنشان کرد: به همین واسطه تدارکی برای برنامه ریزی مراسم و برنامه‌های ویژه‌ای جهت پنجاه سالگی استان هرمزگان تدارک دیده‌ایم و تیمی را مستقر کرده‌‌ایم تا تمامی اسناد تاریخی را جمع آوری کنند.

وی با اشاره به اینکه تیم در نظر گرفته شده به دنبال اسناد تاریخی استان هرمزگان در کتابخانه ملی و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی است، اضافه کرد: به طور حتم پس از جمع آوری، گردآوری و عنوان بندی، اطلاعات بدست آمده را برای مشاهده مردم و اطلاع رسانی شفاف برای دسترسی آسان در اختیار همگان قرار داده و بر روی سایت استانداری هرمزگان بارگذاری می‌کنیم.

فرهادی نیا با بیان اینکه با دستور ویژه استاندار هرمزگان برنامه‌های مختلفی از جمله رونمایی از تمبر ویژه پنجاه سالگی هرمزگان در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: امروز نیاز به وحدت و اسنجام بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود و باید در مسیر تقویت آن پیش برویم که شاید برگزاری برنامه‌های ویژه پنجاه سالگی هرمزگان بتواند این وحدت را در بین مردم استان بیشتر کند.

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری هرمزگان با اشاره به اینکه رونمایی از تمبر ویژه پنجاه سالگی هرمزگان یا با حضور وزیر کشور یا توسط استاندار هرمزگان برگزار می‌شود، ادامه داد: جشنواره‌هایی در سراسر استان در قالب برنامه‌هایی همچون بازی‌های بومی و محلی، موسیقی محلی، رونمایی از کتب، صنایع دستی محلی، غذاهای بومی محلی و معرفی اماکن تاریخی و جاذبه‌‌های گردشگری در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه به احتمال بسیار قوی این برنامه ها در اسفندماه برگزار می شود، اضافه کرد: باید از ظرفیت همجواری بندرعباس و بوشهر در گذشته نیز بیش از پیش استفاده کرد زیرا در گذشته این دو شهرستان تحت یک استان بوده و مردم آن احساس هم قرابتی با یکدیگر دارند و این موضوع می‌تواند در ظرفیت‌های فرهنگی، افتصادی، اجتماعی و حتی ورزشی خود را بیشتر از گذشته نشان دهد.

فرهادی نیا در پایان گفت: امیدوارم بتوانیم با اجرای چنین برنامه‌هایی بیش از پیش از گذشته خود مطلع شده و با هویت استان و سرزمینی که در آن زندگی می‌کنیم، بیشتر آشنا باشیم.

برچسب ها: تدبیر24 ، هرمزگان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها