بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۰۱۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶
رژیم غذایی زون یک رژیم پرطرفدار در جهان است که در آن، تعادل میان مواد غذایی مصرفی تغییر می‌کند و این کار هم اساسا با اضافه کردن پروتئین‌ها به رژیم غذایی و در راستای متعادل‌سازی میزان کربوهیدرات مصرفی در طول هر وعده غذایی انجام می‌گیرد. همین روند به کاهش وزن کمک می‌کند، متابولیسم را به حالت اولیه بازمی‌گرداند و شانس ابتلا به بیماری‌هایی مانند بیماری‌های قلبی و بیماری دیابت را کاهش می‌دهد.
تدبیر24»امروزه رژیم‌های موقتی و بیهوده یا fad diets، بازار چشمگیری را به خود اختصاص داده‌اند و افراد زیادی را درگیر خودشان کرده‌اند. با این‌ حال، متخصصان تاکید می‌کنند که فقط و فقط پزشک می‌تواند رژیم متناسب با شرایط هر فرد را تعیین کند. به‌ علاوه، قبل از این‌که سراغ هر کدام از رژیم‌های موقتی بروید، باید بدانید که کاهش وزن سریع و غیراستاندارد تحت هیچ شرایطی پایدار نخواهد ماند. رژیم‌های لاغری سریع نه‌تنها سالم نیستند، بلکه شانس برگشتن وزن به حالت قبلی را افزایش می‌دهند. رژیم‌هایی که ادعا می‌کنند شما به ورزش نیاز ندارید، گزینه مطلوبی برای عمومی‌تان نیستند. 
اگر هنوز هم دنبال بهترین برنامه غذایی متناسب با نیازها و سبک زندگی خودتان می‌گردید، بهتر است که با رژیم‌های غذایی زیر و جنبه‌های مثبت و منفی آن‌ها آشنایی بیشتری پیدا کنید. 


رژیم ساحل جنوبی (South Beach Diet): کمک به کنترل گرسنگی 


رژیم ساحل جنوبی توسط دکتر آرتور آگاتستون طراحی شده و یک هدف اساسی داشته است: محافظت از افراد مبتلا به بیماری‌های جدی مانند بیماری‌های قلبی و بیماری دیابت. به‌علاوه، رژیم ساحل جنوبی جزو محبوب‌ترین رژیم‌هایی است که بر اهمیت کنترل کردن گرسنگی تاکید می‌گذارد و غذا خوردن قبل از احساس کردن گرسنگی را به‌عنوان استراتژی اصلی مطرح می‌کند. 
رژیم‌گیرندگان در این رژیم باید چرخه «گرسنگی-پُرخوری-افزایش وزن» را از طریق این اصول متوقف کنند: حذف کردن کربوهیدرات‌های ناسالم و تمرکز بر مصرف پروتئین بدون چربی، محصولات لبنی کم‌چرب و کربوهیدرات‌های مفید مانند غلات سبوس‌دار، سبزی‌ها و میوه‌ها. در حالی که مرحله اول رژیم ساحل جنوبی سخت‌گیرانه است، مرحله سوم آن که مرحله «ثبات‌سازی» محسوب می‌شود، یک برنامه غذایی همیشگی ارائه می‌دهد و این امکان را برای شما فراهم می‌کند که وزن خودتان را در محدوده سالم حفظ کنید و حتی گاهی هم خوراکی‌هایی مانند شیرینی بخورید. 


رژیم مراقبان وزن (Weight Watchers): دارای رکود موفقیت 


اگرچه رژیم مراقبان وزن در طول سال‌های طولانی تکامل پیدا کرده است، اما پایه و اساس این رژیم محبوب همچنان مانند گذشته باقی مانده است: رژیم متعادل داشته باشید، در حد اعتدال غذا مصرف کنید و هر غذایی که می‌خواهید بخورید. این رژیم از سیستم امتیازبندی برای ثبت غذاهای مصرفی استفاده می‌کند و با انگیزه‌بخشی از طریق جلسات حمایتی در کنار دیگر رژیم‌گیرنده‌ها پیش می‌رود. با این‌که بالا بودن سطح انعطاف‌پذیری این رژیم می‌تواند برای بعضی از افراد مشکل‌ساز باشد، اما رژیم مراقبان وزن در طول ۴۰ سال اخیر همواره جزو موفق‌ترین‌ها بوده و امروزه هم یکی از محبوب‌ترین رژیم‌های غذایی است. 


رژیم مدیترانه‌ای: اهمیت استفاده از چربی‌های مفید برای قلب

 
اگر بیشتر شام‌های شما را ماهی پخته یا کبابی در کنار انواع سبزی‌ها تشکیل می‌دهد، رژیم غذایی شما اساسا به رژیم مدیترانه‌ای شباهت دارد. این رژیم مفید برای قلب براساس استفاده از غذاهایی طراحی شده است که در سرزمین‌های اطراف دریای مدیترانه مانند یونان و ایتالیا رواج دارد. رژیم مدیترانه‌ای روی استفاده از چربی‌های مفید برای قلب (یعنی چربی‌های غیراشباع و اسیدهای چرب امگا-۳) تاکید می‌گذارد و به همین دلیل در این رژیم باید از غذاهای دریایی، مغزهای خام، حبوبات، میوه‌ها، سبزی‌ها، غلات سبوس‌دار و روغن زیتون استفاده کرد. 


رژیم زون (Zone Diet): تعادل در پروتئین‌ها و کربوهیدرات‌ها 


در رژیم زون، تعادل میان مواد غذایی مصرفی تغییر می‌کند و این کار هم اساسا با اضافه کردن پروتئین‌ها به رژیم غذایی و در راستای متعادل‌سازی میزان کربوهیدرات مصرفی در طول هر وعده غذایی انجام می‌گیرد. همین روند به کاهش وزن کمک می‌کند، متابولیسم را به حالت اولیه بازمی‌گرداند و شانس ابتلا به بیماری‌هایی مانند بیماری‌های قلبی و بیماری دیابت را کاهش می‌دهد. رژیم زون براساس اصل «۳۰-۳۰-۴۰» شکل گرفته است که برای کنترل سطح  و گرسنگی مفید است. این اصل می‌گوید که ۳۰ درصد از کالری‌های روزانه را باید پروتئین‌ها، ۳۰ درصد را چربی‌ها و ۴۰ درصد را کربوهیدرات‌ها تشکیل بدهند. هواداران رژیم زون، تنوع غذایی و سهولت این رژیم را ستایش می‌کنند، ولی بعضی‌ها نیز هشدار می‌دهند که این رژیم محبوب می‌تواند محدودکننده باشد و بعضی از مواد مغذی را به میزان بسیار کمی به بدن برساند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها