بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۱۰۱۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳
تیم ملی ۶ نفره جودوی بزرگسالان ایران در پایان رقابت‌های گرندپری ۲۰۱۸ تونس با تک مدال نقره جواد محجوب سنگین وزن تیم ملی جودو و حذف ۵ نماینده دیگر ایران به کار خود پایان داد تا اینبار نیز کادر فنی تیم ملی عملکرد ضعیفی داشته باشد.
تدبیر24»حذف علی قلی‌پور در وزن ۶۰-، علیرضا خجسته و قاسم نوری‌زاده در ۶۶-، محمد بریمانلو در ۷۳- و سعید ملایی در وزن ۹۱- کیلوگرم در حالی صورت گرفت که نگاهی به عناوین نفرات برتر و جودوکاران خارجی حاضر در این رقابت‌ها نشان می‌دهد هرچند این مسابقات عنوان گرندپری یا همان جایزه بزرگ را یدک می‌کشید اما از سطح کیفی چندان بالایی برخوردار نبود.

با توجه به همین موضوع باید گفت تیم ملی جودوی ایران در ادامه نتایج ضعیف خود این‌بار نیز با سرمربیگری محمد منصوری نتایج ضعیفی را بدست آورد.

در این حذف سعید ملایی شاخص‌ترین چهره و مرد برنزی جودوی ایران در این مسابقات، که با شکست در همان دور نخست بدست آمد نشان داد فشار بیش از حد به ملایی و اعزام مداوم او به تورنمنت‌های مختلف که با هدف مدال‌آوری این جودوکار انجام می‌شد و انتقادات کارشناسان را نیز به همراه داشت، این جودوکار را در مسیر پسرفت قرار داده است.

اما جواد محجوب تنها مدال آور ایران در این رقابت‌ها بود تا بازهم نشان دهد جودوی ایران کماکان به همان اندک نفرات مدال‌آور طی سال‌های گذشته متکی است و کادر فنی نتوانسته علی‌رغم اعزام‌های متعدد مدال آوران جدیدی را به جودوی ایران معرفی کند.

برخی شنیده‌ها حاکی از این‌ است که رییس فدراسیون جودو بالاخره پس از یک سال و نیم قصد دارد یک مربی خارجی که گفته می‌شود از ازبکستان خواهد بود را به عنوان سرمربی تیم ملی به خدمت بگیرد تا شاید جودوی ایران از وضعیت فعلی خارج شود.


وزن ۶۰- کیلوگرم: نمایش ضعیف قلی‌پور
در وزن ۶۰- کیلوگرم علی قلی‌پور در همان دور نخست برابر حریف اسپانیایی که رنکینگ ۴۳ جهان را در اختیار دارد شکست خورد و خیلی زود از گردونه رقابت ها کنار رفت.
در این وزن ولید خیار از فرانسه که در رده ۲۲ رنکینگ جهانی جای دارد به عنوان قهرمانی رسید.عنوان دومی نیز به تربوویچ از اسلوونی که در جایگاه ۶۱ رنکینگ جهانی جای دارد رسید.

وزن ۶۶- کیلوگرم: حذف ۲ نماینده ایران
علیرضا خجسته جودوکار با تجربه ایران و دارنده مدال‌های نقره جوانان آسیا و برنز بازی های کشورهای اسلامی که در جایگاه ۵۳ رنکینگ جهانی جای دارد، در دور نخست استراحت کرد سپس ون گانسبگ از بلژیک و نفر ۲۴ رنکینگ جهانی را برد اما در دور سوم برابر پاول پتریکوف از جمهوری چک که جایگاه خاصی در جودوی جهان ندارد شکست خورد و حذف شد.
قاسم نوری زاده دیگر نماینده ایران در این وزن و نفر ۴۷ رنکینگ جهانی، دور نخست استراحت کرد اما در نخستین مبارزه برابر سینان سندل از ترکیه و نفر ۲۳ رنکینگ جهان شکست خورد و حذف شد تا هر دو نماینده با تجربه ایران نتوانند از این فرصت خوب برای رسیدن به مدال استفاده کنند.
در این وزن شهرام آخادوف نه چندان مطرح از ازبکستان قهرمان شد و تارو فوحی‌ساکا از ژاپن که در جایگاه ۷۳ رنکینگ جهان جای دارد به مدال نقره رسید.

وزن ۷۳- کیلوگرم: فرصتی که بریمانلو براحتی از دست داد
محمد محمدی بریمانلو که جایگاه ۲۳ رنکینگ جهانی را در اختیار دارد و یکی از شانس‌های کسب مدال ایران، نیز در نهایت به عنوان پنجمی بسنده کرد.وی در دور نخست لینکلن نوس از برزیل و نفر ۸۲ رنکینگ جهانی را برد سپس مقابل نیم مت از سوئیس به ببرتری رسید.برمانلو در ادامه دمیترو کانیوتس از اوکراین و نفر ۳۹ رنکینگ جهانی را برد و راهی نیمه نهایی شد. اما در این مرحله برابر ژانسای اسماگولوف قزاق که رنک ۱۴ جهان را در اختیار دارد و در این وزن به مدال طلا رسید شکست خورد و به رده بندی رفت.
برمانلو در حالی که می‌توانست با پیروزی برابر یوهی یوشیدای ژاپنی و گمنام به مدال برنز برسد اما با نمایشی ضعیف شکست خورد و به عنوان پنجمی بسنده کرد. بدون شک نقش مربیان بزرگ در چنین مواقعی پررنگ‌تر جلوه می‌کند و کوچ مناسب در اینگونه مواقع نقش تعیین کننده‌ای در کسب موفقیت ورزشکاران دارد، موضوعی که جودوکاران ایران چندان بهره‌ای از آن نمی‌برند.


 وزن ۸۱- کیلوگرم: ملایی جانی برای مبارزه نداشت!
اعزام‌های پشت سر هم سعید ملایی به تورنمنت‌های مختلف و بی‌توجهی فدراسیون جودو و کادر فنی تیم ملی به انتقادات کارشناسان در این مسابقات نمود عینی پیدا کرد و ملایی شاخص‌ترین چهره تیم ملی که در جایگاه سوم رنکینگ جهانی جای دارد در همان مبارزه نخست برابر ودات آلبایرک ترک که در جایگاه ۸۹ جهان جای دارد شکست خورد و خیلی زود از دور رقابت ها کنار رفت.
در این وزن سیمینوف روس که در رده ۳۵ رنکیبنگ جهانی جای دارد به مدال طلا رسید و جودوکار ترک که موفق به شکست ملایی شد نیز به مدال نقره رسید.

وزن ۱۰۰+ کیلوگرم: محجوب تنها مدال‌آور ایران
جواد محجوب دارنده مدال‌های طلا و نقره آسیا و نفر ۶۴ رنکینگ جهانی که سال‌هاست در تیم ملی حضور دارد و به همراه ملایی نماینده ایران در المپیک ریو بود، پس از مدتی کناره‌گیری از جودو بار دیگر به تیم ملی بازگشت و این بار در جودو گرندپری تونس آبروداری کرد تا باز هم جودوی ایران متکی به همان نفرات مدال اور در چند سال گذشته باشد و علی رغم اعزام‌های متعدد جوانان به تورنمنت‌های خارجی مشخص نیست چرا کادر فنی تیم ملی نتوانسته چهره جدیدی را به جودوی ایران معرفی کند.
محجوب در این مسابقات در مبارزه نخست برابر مصطفی عبدالله از مراکش و نفر ۱۶۴ رنکینگ جهانی در مدت زمان ۴۶ ثانیه با ضربه فنی به برتری رسید. وی در دومین مبارزه خود نیز مایسارا الناگار از مصر و نایب قهرمان آفریقا را ضربه فنی کرد.
محجوب سپس در مرحله یک چهارم نهایی مقابل تامرلان باشایف نفر ۹۳ رنکینگ جهانی و دارنده مدال طلای جوانان جهان در سال ۲۰۱۵ از روسیه به پیروزی با ضربه فنی رسید و به نیمه نهایی رسید.
او در مرحله نیمه نهایی نیز برابر ولادات سیمیونسکو نفر ۵۶ رنکینگ جهان از رومانی با ضربه فنی پیروز شد و به فینال رسید اما در دیدار نهایی برابر الکساندر گوردینکو از اوکراین رفت و در پایان با قبول شکست برابر این جودوکار اوکراینی به مدال نقره این رقابت‌ها رسید تا تیم ۶ نفره ایران در پایان این مسابقات با تک مدال نقره جواد محجوب و حذف پنج جودوکار دیگر به کار خود پایان دهد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها