بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۰۱۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳
علاوه بر کم‌کالری و کم کربوهیدرات بودن، به دلیل ترکیبات ساده و سالم این غذا مصرف آن گزینه مناسبی برای تقویت و بالا بردن عملکرد سیستم ایمنی بدن خواهد بود.

تدبیر24»دستور آشپزی امروز یک وعده غذای ساده اما بسیار خوش‌طعم و هیجان‌انگیز خواهد بود. ترکیب فیله‌ماهی سرخ شده با سالسای آناناس الهام گرفته از غذاهای کارائیبی است و شما می‌توانید این غذا را همراه با برنج قهوه‌ای و لوبیا پخته شده هم سرو کنید. لازم به ذکر است علاوه بر کم‌کالری و کم کربوهیدرات بودن، به دلیل ترکیبات ساده و سالم این غذا مصرف آن گزینه مناسبی برای تقویت و بالا بردن عملکرد سیستم ایمنی بدن خواهد بود.


مواد لازم سالسای آناناس برای ۴ نفر


آناناس (رسیده) ۱ عدد 
پیازچه و یا تره‌فرنگی یک‌چهارم فنجان
گشنیز تازه و خرد شده ۳ قاشق ‌غذا‌خوری 
آب‌لیمو ۳ قاشق ‌غذا‌خوری
فلفل هالا‌پینو ۲ قاشق ‌غذا‌خوری (ریز خرد شده)
روغن کانولا ۱ قاشق ‌غذا‌خوری
نمک یک‌چهارم قاشق چای‌خوری
فلفل تازه و آسیاب‌شده به میزان لازم

مواد لازم فیله‌ماهی برای ۴ نفر


آرد چند منظوره یک‌سوم فنجان
نمک یک‌‌دوم قاشق چای‌خوری
فلفل تازه و آسیاب‌شده یک‌‌‌چهارم قاشق چای‌خوری
فیله‌ماهی تیلاپیا ۴۵۰ گرم
روغن زیتون فرابکر ۱ قاشق ‌غذا‌خوری


طرز تهیه سالسای آناناس:


ابتدا سر آناناس را جدا کرده و پوست آن را به‌طور کامل بگیرید، سعی کنید تمام چشم‌ها و هسته آن را دربیاورید و جدا کنید. سپس گوشت آناناس را به قطعات مکعبی شکل ریز خرد کنید و (به‌طور میانگین یک عدد آناناس متوسط معادل با ۴ فنجان خرد شده آن است) در یک کاسه متوسط بریزید. در ادامه پیازچه و یا تره‌فرنگی را همراه با گشنیز، روغن و فلفل هالا‌پینو به سایر مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و بعد فلفل آسیاب شده و نمک را هم اضافه کنید و مجددا تمام مواد را هم بزنید. روی ظرف را بپوشانید و آن را برای مدت زمان ۱ ساعت در یخچال نگه‌داری کنید تا تمام طعم و مزه‌ مواد با هم ترکیب شده و سالسا طعم‌دار شود.


طرز تهیه فیله‌ماهی:


ابتدا آرد، نمک و فلفل را در یک ظرف کم‌عمق بریزید و هم بزنید تا با هم ترکیب شوند. سپس فیله‌ها را در آرد بغلتانید به‌طوری که هر دو سطح فیله کاملا به آرد آغشته شوند. (اضافه آرد را دور بریزید). در یک ماهیتابه نچسب مقداری روغن بریزید و آن را روی شعله قرار دهید تا روغن داغ شود. فیله‌ها را در روغن داغ سرخ کنید تا رنگ‌شان کمی قهوه‌ای شده و وسط‌شان مقداری تیره یا مات شود. لازم به ذکر است به‌طور میانگین برای سرخ شدن هر از طرفین فیله ماهی تنها ۳ تا ۴ دقیقه زمان کافی است. توجه داشته باشید، هنگام سرو برای هر یک از تکه‌های فیله ماهی از یک‌چهارم فنجان سالسای آناناس استفاده کنید.


ارزش


هر وعده از این غذا حاوی ۱۹۲ کیلوکالری انرژی
 ۹ گرم چربی (۲ گرم چربی اشباع)
۱ گرم فیبر
 ۱۴ گرم کربوهیدرات
 ۱۳ گرم پروتئین
 ۴۷ میکروگرم فولات
 ۴۳ میلی‌گرم کلسترول
 ۴ گرم قند
صفر گرم شکر افزودنی
 ۶۵ واحد بین‌المللی ویتامین A
 ۲۲ میلی‌گرم ویتامین C
 ۱۶ میلی‌گرم کلسیم
 ۱ میلی‌گرم آهن
 ۴۰۵ میلی‌گرم سدیم
و ۳۰۵ میلی‌گرم پتاسیم است.

برچسب ها: تدبیر24 ، فیله ماهی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها