بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۱۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
دبیر هنری جشنواره فیلم یزد با بیان این‌که حساس کردن جامعه هنری در مورد اهمیت حفاظت از ظرفیت‌های زیست محیطی و بقای گونه‌های کم یاب جانوری یکی از مهمترین محورهای این جشنواره است،‌ گفت:‌ یوز آسیایی به عنوان نماد اولین دوره جشنواره فیلم یزد انتخاب شده است.
تدبیر24»«زهرا السادات طباطبایی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه یزد، با بیان اینکه به طور معمول جشنواره‌ها یک عنصر را به عنوان سمبل خود انتخاب می‌کنند، اظهار کرد: یوزآسیایی به عنوان سمبل جشنواره فیلم یزد انتخاب شده است.

وی با اشاره به این‌که شهرستان بافق یزد یکی از زادگاه‌های یوز پلنگ آسیایی(ایرانی) بوده است،‌ افزود: ما سعی کردیم با برگزاری این جشنواره و انتخاب یوز آسیایی به عنوان نماد جشنواره به اقشار مختلف مردم استان و کشور وضعیت بحرانی بقای یوز را یادآوری کنیم.

دبیر هنری جشنواره فیلم یزد توجه بیش از پیش به بقای یوز آسیایی را از جمله اهداف انتخاب این نماد در جشنواره دانست و بیان کرد: امیدواریم بعد از برگزاری جشنواره فیلم یزد هنرمندان دعوت شده سفیران حفاظت از این گونه ارزشمند جانوری در کشور شوند.

طباطبایی با اشاره به نقش فعالیت‌های هنری و خبری در ترویج فرهنگ حفاظت از گونه‌های حیوانی و گیاهی،‌ گفت:‌ هنرمندان مسئولیتی بیش از بقیه مردم در قبال حفاظت از ظرفیت‌های زیست محیطی ندارند.

وی با بیان این‌که مسئولیت همه مردم جامعه در قبال حراست از محیط زیست و گونه‌های مختلف جانوری  زیاد و اجتناب ناپذیر است،‌ تصریح کرد: هنرمندان به دلیل محبوبیتی که دارند، می‌تواند با یک اشاره و یک مصاحبه خبری منجر به آگاهی تعدادی زیادی از مخاطبین خود و مردم شده و آنها را در حفاظت از ظرفیت‌های زیست محیطی با خود همراه کنند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: علی‌رغم ارزشمندی فراوان گونه یوز آسیایی و این که در گذشته بسیار مورد توجه قرار می‌گرفته است،‌متأسفانه امروزه هیچ توجه‌ای به این گونه جانوری نشده، تاجایی که امروزه در شهرستان بافق به عنوان یکی از قلمروها این گونه جانوری فقط سه قلاده یوز وجود دارد.

برچسب ها: تدبیر24 ، یوز آسیایی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها