بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۰۱۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از پرداخت مطالبات پرستاران تا شهریورماه سال آینده خبر داد.
تدبیر24»«قدرت اخوان اکبری» در مراسم گرامی داشت روز پرستار در سالن اجتماعات بیمارستان امام خمینی اردبیل اظهار کرد: نقش پرستاران در نظام سلامت همراه با سایر تیم‌های فعال در این حوزه یک نقش بی‌بدیل است که قطعا در ارتقای سلامت و شادابی جامعه این نقش بی‌نظیر است.

وی با اشاره به اهمیت کار پرستاری در آیات و روایات اسلامی، خاطرنشان کرد: پرستاران در مجموعه بیمارستان‌های دولتی و بخش خصوصی و همچنین مراکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی با جدیت تمام و احساس مسئولیت در کنار سایر نفرات تیم سلامت نظیر پزشکان و پیراپزشکان تلاش می‌کنند که قطعا همت و تلاش آنها در پیشگیری اولیه، ثانویه، درمان و بازتوانی و سپری شدن دوران نقاهت بیماران یک نقش اصلی و اساسی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با بیان اینکه با راه‌اندازی مراکز مشاوره ارائه خدمات پرستاری در منزل نیز برای بیماران فراهم شده است، افزود: ما در حال حاضر نسبت به صدور مجوز کار و فعالیت پرستاران در منازل اقدام می‌کنیم که این امر سبب می‌شود تا از بار مراجعه مردم به بیمارستان‌ها کاسته شود.

اخوان اکبری در ادامه بیان کرد: در اجرای طرح تحول سلامت که یکی از اقدامات مثبت دولت تدبیر و امید بوده نقش پرستاران در صف اول قرار دارد به طوری که همواره پرستاران سعی کردند تا به رغم سختی کار و حضور در شیفت‌های مختلف با مهربانی و صمیمیت با بیماران و مراجعین برخورد کنند.

وی به حضور پرستاران در میادین مختلف به ویژه دوران دفاع مقدس، بحران‌ها و حوادث متعدد اشاره و تصریح کرد: نقش پرستاران در کاهش آلام جامعه بشری یک نقش بی‌بدیل است به طوری که در زلزله اخیر کرمانشاه پرستاران ما به همراه سایر تیم‌های پزشکی در قالب 30 اکیپ در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه حاضر شدند تا به همراه پنج دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به هموطنان در مدت 15 روز ارائه خدمات کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ادامه داد: در اربعین حسینی نیزجامعه پرستاری حضور موثری داشته و همواره سعی کردند تا نقش و رسالت خویش را در ارائه خدمات به عموم مردم انجام دهند به طوری که این ایثارگری‌ها حد و مرزی ندارد و حتی برخی از پرستاران با اهدای عضو بعد از مرگ خود اوج ایثار و فداکاری را نشان دادند.

اخوان اکبری یاد و خاطره پرستار فداکار شیرین زبان که جان خود را در عزیمت بیمار در یک حادثه رانندگی از دست داد گرامی داشت و گفت: اخیرا توسط وزیر بهداشت از خانواده مرحوم شیرین زبان تجلیل شد.

وی با یادآوری اینکه در حال حاضر 2 هزار 500 پرسنل پرستاری در مجموعه دانشگاه و 2 هزار نفر نیز در بیمارستان‌های مختلف فعالیت می‌کنند، بیان کرد: این پرستاران به 120 هزار نفر بیمار بستری در بخش‌ها و یک میلیون نفر مراجعات سرپایی در طول سال خدمات ارائه می‌کنند.

عضو شورای اداری استان اردبیل فعالیت 300 پرستار را در قالب مراکز اورژانس یادآور شد و افزود: این پرستاران نیز در قالب 46 پایگاه شهری و جاده‌ای به هموطنان حادثه‌دیده ارائه خدمات می‌کنند که در طول سال این افراد به 36 هزار نفر مجروح و مصدوم خدمات‌رسانی می‌کنند به طوری که زمان رسیدن آنها به بالین بیماران در مناطق شهری 6 دقیقه و جاده‌ها 12 دقیقه است.

کمبود شدید پرستار داریم

اخوان اکبری در ادامه سخنان خود با بیان اینکه قانون ارتقای بهره‌وری از مهرماه امسال برای جامعه پرستاران اجرایی می‌شود، اظهار کرد: ما از سالجاری نسبت به پرداخت کارانه به پرستاران فعال در فوریت‌های پزشکی نیز اقدام کردیم.

وی کمبود نیروی انسانی را در بخش پرستاری یادآور شد و گفت: این کمبود و کسری سبب شده است تا ما به شدت از لحاظ تامین نیروی انسانی در مضیقه باشیم به طوری که پرستاران در چند شیفت مازاد کار پرستاری را انجام می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با اشاره به اینکه در سه سال گذشته 650 نفر پرستار در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل جذب شده است، ادامه داد: به رغم این جذب نیروی انسانی همچنان با کمبوود پرستار روبرو هستیم که امیدواریم با حمایت مسئولان استانی نسبت به ترمیم این کمبود اقدام کنیم.

اخوان اکبری از تخصیص یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار برای بهسازی پایون پرستاران در مراکز بیمارستانی خبر داد و گفت: این منابع از محل طرح تحول سلامت تامین شده تا پرستاران خدمات کیفی‌تری را به مراجعین ارائه کنند.

وی در ادامه به فعال شدن شعب سازمان نظام پرستاری در شهرهای مختلف و آغاز فعالیت چهارمین دوره نظام پرستاری اشاره کرد و افزود: تمام تلاش ما بر این است تا مطالبات پرستاران پرداخت شود که تا فروردین 96 این مطالبات پرداخت شده و یک سوم مبالغ نیز تا مهرماه به حساب پرستاران واریز شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل یادآور شد: با قول مساعد وزیر بهداشت تا آخر سال مطالبات پرستاران تا شهریور ماه سال 97 پرداخت و تسویه خواهد شد تا بخشی از تامین منابع معیشتی آنها به انجام برسد.

برچسب ها: تدبیر24 ، پرستار
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها