بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۰۱۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶
دومین نشست شورای حکام مرکز توسعه مدیریت اطلاعات بلایا وابسته به کمیسیون اقتصادی و اجتماعی ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه(اسکاپ) در روزهای 10 و 11 بهمن ماه سال جاری در تهران برگزار می گردد.

تدبیر24»در سال گذشته کشورهای عضو اسکاپ آقای سید حمید پورمحمدی معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور را به عنوان رئیس شورای حکام این مرکز انتخاب کردند.

در این اجلاس که با حضور نمایندگان 25 کشور آسیا و اقیانوسیه برگزاری می شود. موضوعات بلایای طبیعی بویژه زلزله و ریزگردها در دستورکار قرار خواهد گرفت. اولین اجلاس شورای حکام مرکز توسعه مدیریت بلایای آسیا و اقیانوسیه سال گذشته در دهلی نو برگزار گردید.

افتتاح مرکز توسعه مدیریت اطلاعات بلایای آسیا و اقیانوسیه در تهران

بر اساس تصمیم کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه مقرر شد مرکزی وابسته به نهاد مزبور در ایران تحت عنوان «مرکز توسعه مدیریت اطلاعات بلایای آسیا و اقیانوسیه» تاسیس شود.

با پیگیری ها و اقدامات سازمان برنامه و بودجه کشور مقدمات تاسیس این مرکز فراهم شد و در تاریخ 10 بهمن ماه سال جاری این مرکز با حضور جناب آقای دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و خانم شمشاد اختر معاون دبیرکل سازمان ملل متحد و دبیر اجرایی اسکاپ، افتتاح و شروع به کار خواهد کرد.

هدف از تاسیس این مرکز

آقای پورمحمدی رئیس شورای حکام مرکز توسعه مدیریت اطلاعات بلایای آسیا و اقیانوسیه افزود: هدف از تشکیل این مرکز كاهش تلفات، خسارات و آثار منفي بلاياي طبيعي از طريق تقويت مديريت اطلاعات حوادث و بلايا در آسيا و اقيانوسيه،تقويت تواناييها و ظرفيت‌هاي فني و سازماني كشورها و سازمان‌هاي منطقه‌اي در زمينه مديريت اطلاعات بلايا و كاهش خطرپذيري بلايا و اجراي چارچوب توافق سندای در خصوص افزایش تاب آوری در برابر بلایای طبیعی و كمك به تقويت همكاري‌ها و هماهنگي‌هاي منطقه‌اي ميان كشورها و سازمان‌هاي منطقه‌اي در زمينه مديريت اطلاعات بلايا در راستاي توسعه اقتصادي و اجتماعي كشورها می باشد.

برچسب ها: تدبیر24 ، شورای حکام
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها