بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۱۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶
مدیربنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان بیان کرد: تاکنون ۲۰ میلیارد تومان برای مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان اصفهان هزینه شده است. برای تکمیل آن به همین اعتبار نیاز داریم.

تدبیر24»سردار مجتبی شیروانیان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان اصفهان در ضلع غربی باغ غدیر شهر اصفهان قرار دارد، بیان کرد: کار ساخت این مرکز فرهنگی از سال ۱۳۷۶ آغاز شده است اما به دلیل اینکه در برهه‌ای با کسر بودجه مواجه بود در برخی از مواقع کار به کلی متوقف شد اما با این وجود در چهار سال اخیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان اصفهان با سرعت بیشتری در حال تکمیل است. این مرکز فرهنگی ۲۲ هزار مترمربع زیر بنا دارد و قرار است در سه فاز از آن بهره‌برداری شود.

وی گفت: فاز نخست این مرکز فرهنگی ۹۰ درصد پیشرفت داشته است. این بخش ۸۰۰۰ مترمربع زیربنا دارد و شامل سالن‌های چند منظوره، سالن‌های نمایش، کتابخانه، مرکز اسناد، مرکز تولید محتوا، گالری آثار حجمی و نمایشی است. مرحله نخست از فاز اول در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد که شامل محوطه، طبقه همکف و سالن اجتماعات و نمایش و یادمان شهدای گمنام است.

نمایی از مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان اصفهان

سردار شیروانیان با اشاره به مرحله دوم بهره‌برداری از فاز نخست مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان اصفهان توضیح داد: بخشی از فضاها و گالری‌های موضوعی در سوم خردادماه به بهره‌برداری می‌رسد و در هفته دفاع مقدس سال ۹۷ نیز کل فاز اول به پایان خواهد رسید. فاز دوم این مرکز فرهنگی تاکنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. سالن شبیه‌سازها، عروج و بخشی از فضاها این فاز را تشکیل داده‌اند. در فاز سوم نیز پارکینگ طبقاتی با ظرفیت ۵۰۰ خودرو، نمایشگاه موضوعی و تعدادی سالن نمایش در نظر گرفته شده است. تکمیل این پروژه بستگی به اعتباری دارد که به آن اختصاص می‌دهند. تاکنون ۲۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است. برای تکمیل آن نیز به همین مبلغ نیاز داریم.

نمایی از محوطه مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان اصفهان

وی در پایان خاطر نشان کرد: در همان سال‌های نخست که مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان اصفهان توسط پدر شهید خرازی کلنگ‌زنی شد تفاهم‌نامه‌ای میان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و آقای جهانگیری که آن زمان استاندار اصفهان بودند، منعقد شد. در آن زمان و پس از آن مبالغ مختلفی به پروژه اختصاص یافت اما اکنون نیز ما نیازمند مساعدت دولت هستیم.

برچسب ها: تدبیر24 ، بودجه
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها