بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 17
کد خبر: ۱۰۱۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶
رمدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به سانحه نفتکش سانچی، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به دلایل اصلی این سانحه نیازمند بررسی‌ها و تحقیق های بیشتری هستیم که با بررسی اطلاعات جعبه سیاه بخش زیادی از مسائل شفاف خواهد شد و تا آن موقع لازم است برخی افراد از اظهار نظرهای غیر کارشناسی در فضای مجازی پرهیز کنند.
تدبیر24» ‌اله مراد عفیفی پور در مراسم رونمایی از سه عنوان کتاب دریایی در پانزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب هرمزگان، ضمن گرامیداشت جانباختگان حادثه نفتکش سانچی، اظهار کرد: ۸۵ درصد عملیات تجارت دریایی جهان از طریق شناورها انجام می‌گیرد که در ایران سهم کشتی‌ها در جابجایی محموله‌های تجاری به بیش از ۹۰ درصد می‌رسد و در حوزه نفت نیز به صورت ۱۰۰ درصد انتقال آن از راه‌های دریایی و با نفتکش‌های بزرگ انجام می‌شود.

وی افزود: این حجم از مبادله کالا و ترابری مسافران در دریا و حرکت کشتی‌های متعدد امکان برخورد و سانحه را در دریا بالا می‌برد و به عنوان مثال می‌توان به سانحه کشتی تایتانیک در سال ۱۹۱۲ که بیش از ۱۵۰۰ کشته برجای گذاشت و همچنین حادثه نفتکش اکسون والدز در سال ۱۹۸۲ در آلاسکا اشاره کرد که عواقب زیست محیطی گسترده ای را به جای گذاشت.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به سانحه نفتکش سانچی، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به دلایل اصلی این سانحه نیازمند بررسی‌ها و تحقیق‌های بیشتری هستیم که با بررسی اطلاعات جعبه سیاه بخش زیادی از مسائل شفاف خواهد شد و تا آن موقع لازم است برخی افراد از اظهار نظرهای غیر کارشناسی در فضای مجازی پرهیز کنند.

عفیفی پور اضافه کرد: حادثه دلخراش نفتکش سانچی باعث شد  تا همه برای  ارتقای سطح ایمنی دریایی، استاندارد سازی دریاها، شناورها و قوانین کمک می‌کنند همانگونه که سانحه کشتی تایتانیک باعث تدوین اولین کنوانسیون استاندارد دریایی شد.

وی از برگزار‌کنندگان نمایشگاه کتاب هم تقدیر و تشکر کرد و گفت: برای کاربردی تر شدن نمایشگاه‌هایی سراسری کتاب در یک استان ساحلی مثل هرمزگان، غرفه‌های تخصصی کتاب‌های دریایی راه اندازی شود.

وی گفت:کتاب، بهترین وسیله برای افزایش اطلاعات در حوزه دریا و استانداردهای آن است و هم اکنون نیز در نمایشگاه، کتاب‌های متعددی در این حوزه وجود دارد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم که با حضور مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان برگزار شد، از سه کتاب "چشم انداز صنعت سوخت رسانی با کشتی ها در جهان" به نویسندگی داوود عبداللهی و مهدی بهرامشاهی و "مالزی و استراتژی رشد، ایران، چشم انداز توسعه"، به نویسندگی بهزاد الصفی و "اصول و قوانین کاربردی در مناطق ویژه اقتصادی بندری" به نویسندگی حمید جهرمی نژاد که هر سه مولف این کتاب‌ها از کارکنان بندر شهید رجایی هستند، رونمایی شد و با اهدای لوح سپاس از آن‌ها تقدیر به عمل آمد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها