بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۲۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰
وزیر بهداشت:
وزیر بهداشت با تاکید بر این که مردم به سلامتی خود باید توجه کنند و در محیط های جمعی و خانواده سیگار و قلیان مصرف نکنند گفت: تعجب می کنم که مصوباتی به مجلس می رود که از یک طرف پول برای درمان می گذاریم و از یک طرف فشار می آوریم که بیماری تولید کنیم.
تدبیر24»دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه همایش ملی مبارزه با سرطان که امروز در ستاد مرکزی وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: سرطان موضوع مهمی است و تقریبا کمتر خانواده ایرانی است که با این بیماری ناآشنا باشد.

وزیر بهداشت گفت: آنچه که امروز به عنوان سند ملی در حوزه سرطان رونمایی شد، تکالیفی را برای حوزه وزارت بهداشت در سراسر کشور برای توسعه زیرساختها و حرکت از شیمی درمانی به جراحی و رادیو تراپی که درمان استاندارد بسیاری از سرطان هاست، مشخص می کند.

دکتر هاشمی با بیان این که این سند در عین حال وظایف دستگاه های موثر، چه در ایجاد سرطان و چه در پیشگیری و درمان سرطان را مشخص می کند، افزود: در عین حال وظایف سمن ها و سازمان های مردم نهاد که علاقمند کمک در حوزه توانمند کردن و در عین حال درمان کسانی که به سرطان مبتلا هستند ، را مشخص می کند.



وزیر بهداشت با بیان این که بیمه ها و رسانه ها هم سهم مهمی در این موضوع دارند، گفت: به سهم خودم از صداو سیما و رسانه ها تشکر می کنم زیرا اطلاع رسانی در این خصوص از بخش های جذاب برای بینندگان و شنوندگان است چرا که می دانند این اطلاع رسانی فقط برای خود مردم است و هیچ بار سیاسی به نفع هیچ کس ندارد به ویژه آن بخش هایی که سواد و دانش بهداشت مردم را افزایش می دهد.


دکتر هاشمی در ادامه با اشاره به این که حداقل ۵۰ درصد سرطان ها قابل پیشگیری هستند، اگرچه در برخی از موارد تا ۸۰ درصد هم می شود پیشگیری کرد، افزود: در پیشگیری از سرطان، سبک زندگی، نوع تغذیه و نیز سیاست های دولت، مجلس و قوه قضاییه در تصویب و اجرای سیاستها نقش دارند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه سند ملی سرطان، گامی به پیش است، افزود: ولی این گام برای ما که مجری هستیم سخت تر از گامی که مردم برای خودشان باید بردارند، نیست.

دکتر هاشمی با تاکید بر این که گام مهم و اثرگذار را خود مردم باید بردارند، گفت: البته ما هم نباید وظایفی که در خصوص محیط زیست، آلودگی هوا، آب، غذا، سموم و به ویژه نظارت بر فراورده ها داریم را فرافکنی کنیم و از زیر آن شانه خالی کنیم.

دکتر هاشمی در ادامه افزود: به ویژه در حوزه حمایتهای بیمه ای به نسبتی موظف هستیم و به نظر می رسد که کوتاهی کردیم و برای جبران آن باید تلاش بیشتری کنیم.


وزیر بهداشت با تاکید بر این که مردم به سلامتی خود باید توجه کنند و در محیط های جمعی و خانواده سیگار و قلیان مصرف نکنند گفت: تعجب می کنم که مصوباتی به مجلس می رود که از یک طرف پول برای درمان می گذاریم و از یک طرف فشار می آوریم که بیماری تولید کنیم.

دکتر هاشمی گفت: از یک طرف برای رفع فقر، پول می گذاریم و از آن طرف به حوزه بهداشت و درمان کم توجهی می کنیم که به دلیل عدم حمایت کافی، یک عده فقیر شوند و این سیاست های دوگانه را حتماً باید اصلاح کنیم.

وزیر بهداشت در ادامه با بیان اینکه در خصوص تحرک و اقدامات فیزیکی و ورزش خیلی صحبت کرده ایم، گفت: اینکه ۵۰ درصد مردم چاق هستند و افزایش وزن دارند، تقصیر دولت، مجلس شورای نگهبان و دیگران نیست بلکه مربوط به خودمان است که باید کمتر بخوریم، تحرک کافی داشته باشیم یا مراقبت کنیم که چه می خوریم زیرا تمامی این موارد در بروز بیماری ها موثر هستند.

دکتر هاشمی در پایان درخصوص مصوبه اخیر مجلس در خصوص دخانیات نیز گفت: باید دید مجلس از این آزمون چگونه بیرون می آید آیا برایش اشتغال مهم است یا مرگ و میر و سلامتی، که حتماً سلامتی مردم اهمیت دارد و مطمئن هستم انشاءا... مصوبه ای که به ضرر سلامتی مردم باشد، تصویب نخواهد شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها