بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۲۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶
سبحانی فر:
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت:در لایجه بودجه سال۹۷به جای اینکه مانند گذشته چانه زنی تاثیرگذار باشد بودجه ریزی بر مبنای عملکرد مبنا قرار گرفته شده است.
تدبیر24»رمضانعلی سبحانی‌فر در نشست علنی امروز (یکشنبه، 8 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات لایحه بودجه سال 97، گفت: ابتدا از سازمان برنامه بودجه در خصوص تدوین لایحه بودجه قدردانی می کنم، بنده با کلیات لایحه موافق هستم هرچند که پیشنهاداتی در خصوص اصلاح جزئیات لایحه دارم.   

افزایش حقوق بازنشستگان یکی از اولویت های  مدنظر در بررسی جزییات است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از پیشنهادات بنده افزایش حقوق بازنشستگان و فرهنگیان است که در هنگام بررسی جزئیات، از پیشنهاد خود در این راستا دفاع خواهم کرد،در لایحه بودجه سال 97 به تقویت معیشت افرادی که درآمدشان زیر خط فقر است توجه شده است.

بودجه ریزی بر مبنای عملکرد  از نکات مثبت لایحه بودجه سال 97 است

سبحانی فر با اشاره به اینکه در لایحه بودجه به موضوعاتی مانند تولید، اشتغال و بیکاری توجه شده، افزود: لایحه بودجه سال 97 نسبت به لوایح بودجه در سنوات گذشته دارای تغییراتی است و بودجه ریزی با رویکرد توجه به عملکرد مدنظر قرار گرفته شده که این موضوع باعث می شود شفافیت ارتقاء یابد و به جای اینکه به مانند گذشته چانه زنی در خصوص بودجه تاثیرگذار باشد بودجه ریزی بر مبنای عملکرد مبنا قرار گرفته شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: شفافیت بودجه باعث اعمال نظارت موثر می شود و از فساد جلوگیری می کند.

استقبال از کاهش ردیف های متفرقه در لایحه بودجه سال 97

وی افزود: تغییری که در لایحه بودجه سال آینده مورد توجه قرار گرفته شده این است که ردیف های متفرقه در بودجه کاهش یافته است، سهم استان ها در خصوص اعتبارات هزینه ای از 4.3 درصد به 24.3 درصد در سال 97 افزایش یافته و در اعتبارات سرمایه ای به بیش از 3 درصد ارتقاء یافته که موجب شده تعداد 868 طرح ملی به صورت استانی مورد توجه قرار گیرد.

سبحانی فر در ادامه افزود: به موضوع تمرکز زدایی در لایحه بودجه سال 97 توجه شده و در خصوص بخش های مختلف اولویت بندی ملاک قرار گرفته و به مسئله بحران کمبود آب در کشور توجه شده است.

وی افزود: به موضوع رسیدگی به فرسودگی شبکه های آبرسانی در لایحه بودجه توجه شده، همچنین بحث رسیدگی به مشکلات محیط زیست از اولویت های دیگر لایحه محسوب می شود.

توسعه حمل و نقل ریلی از اولویت های مهم بودجه سال آتی

این نماینده مردم در مجلس افزود: در لایحه بودجه سال 97 به توسعه حمل و نقل ریلی توجه شده است چرا که توسعه این بخش سهم مهمی در رونق اقتصادی دارد همچنین به حمل و نقل عمومی که در صرفه جویی انرژی و کاهش آلودگی هوا و سفر ارزان مسافران تاثیرگذار است توجه شده است.

وی افزود: ساماندهی بافت فرسوده از نکات دیگر لایحه بودجه محسوب می شود همچنین باید توجه داشت به بحث حاشیه نشینی و رونق اشتغال و مقاوم سازی با نوسازی بافت فرسوده توجه می شود.

سبحانی فر با اشاره به اینکه تقویت زیرساخت های گردشگری به کاهش اتکاء به درآمدهای نفتی کمک می کند، افزود: با رونق گردشگری اشتغال زایی در کشور ایجاد می شود.

وی ادامه داد: در لایحه بودجه به گسترش عدالت اجتماعی توجه شده است در حال حاضر حدود 3 میلیون نفر زیر خط فقر هستند که تلاش شده به وضعیت آن ها رسیدگی شود همچنین به موضوع مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی توجه شده است.  

وی توجه به بخش بهداشت و درمان را یکی دیگر از مباحث مهم لایحه بودجه سال آینده دانست و افزود: در حال حاضر 41 میلیون نفر تحت پوشش بیمه هستند که البته 9 هزار میلیارد بدهی در این زمینه وجود دارد که تلاش شده است 7 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار برای بحث های بیمه بخش سلامت لحاظ شود.

واگذاری 12 هزار پروژه نیمه تمام به بخش خصوصی

سبحانی فر افزود: در حال حاضر حدود 3 میلیون نفر بیکار در کشور هستند و طرح های نیمه تمام کشور حدود 70 هزار پروژه است که 65 هزار این طرح ها استانی و 5 هزار ملی است که به 500 میلیارد تومان پول نیاز است که تلاش شده است از طریق واگذاری 12 هزار پروژه نیمه تمام به بخش خصوصی و مشارکت دولت با بخش خصوصی، بخش قابل توجهی از این پروژه ها به سرانجام برسد که به طور طبیعی اشتغالزایی به همراه خواهد داشت.

سبحانی فر همچنین افزود: از محل منابع صندوق توسعه ملی 15 هزار میلیارد تومان و از محل جابه جایی اعتبارات عمرانی 20 درصد که معادل مبلغ 12 هزار میلیارد تومان است برای اشتغالزایی در نظر گرفته شده است.

این نماینده مردم در مجلس یادآور شد: از منابع عمومی و کمک بانک ها و بازار سرمایه، حدود 30 هزار میلیارد تومان برای اشتغالزایی در نظر گرفته شده، همچنین تامین مالی از طریق فاینانس نیز مدنظر قرار داده شده که موارد مذکور برای تولید و اشتغال در بخش های مختلف تاثیرگذار است.
برچسب ها: تدبیر24 ، سبحانی فر
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها