بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۰۲۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲
رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با انتقاد از استانی شدن بودجه آموزش پرورش و بنیاد شهید در لایحه بودجه سال ۹۷، گفت: متاسفانه در این لایحه اعتباری برای پاداش خدمت سال ۹۶ فرهنگیان پیش‌بینی نشده است.
تدبیر24»داوود محمدی در نشست علنی نوبت بعدازظهر امروز(یکشنبه، 8 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه سال 97 در تذکری شفاهی، گفت: از راهداران، شهرداران، پارکبانان، نیروی انتظامی، هلال و احمر، بهداشت و درمان و دیگر مسئولان که برای بازگشایی راه‌ها و معابر استان قزوین و شهرهای آن، شب گذشته را تا صبح چشم بر هم نگذاشته‌اند، قدردانی می‌کنم.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با کلیات لایحه بودجه موافق بوده اما نقدهای جدی به برخی از موارد آن نیز دارد، ادامه داد: در لایحه بودجه سال 97 دولت، 1000میلیارد تومان برای ترمیم حقوق بازنشستگان پیش‌بینی شده بود که در مجلس به 2000 میلیارد تومان افزایش یافت اما باز هم نمی‌تواند پاسخگوی مشکلات بازنشستگان باشد.

نمایندگان از ملی شدن بودجه در بخش آموزش و پرورش و بنیاد شهید حمایت کنند

وی با اشاره به استانی شدن بودجه آموزش و پرورش و بنیاد شهید در این لایحه، افزود: متاسفانه در پیش‌بینی‌های استانی، حداقل 35میلیارد تومان بودجه آموزش و پرورش و 17میلیارد تومان بودجه بنیاد شهید استان قزوین کم شده است و با این ترتیب دیگر استان‌ها نیز با این مشکل رو به رو هستند، لذا از همکاران تقاضا دارم از ملی شدن بودجه به ویژه در بخش آموزش و پرورش و بنیاد شهید حمایت کنند.

عدم در نظر گرفتن اعتبار برای پرداخت پاداش خدمت فرهنگیان در بودجه 97

محمدی با تاکید بر اینکه فرهنگیان 11 ماه است که اضافه کاری خود را دریافت نکرده‌اند و بیش از 4 ماه حقوق ناچیز معلمان حق‌التدریسی پرداخت نشده است، اضافه کرد: متاسفانه در بودجه سال 97 نیز اعتباری برای پاداش خدمت سال 96 فرهنگیان که بالغ بر 5هزار میلیارد تومان است پیش‌بینی نشده لذا هشدار می‌دهم برای جلوگیری از بروز مشکلات در آینده از هم‌اکنون اقدامات جدی و اساسی صورت بگیرد.

رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس همچنین در مورد عدم تخصیص بودجه برای انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین، بیمارستان 700 تخته خوابی و شتاب‌گر ملی در سال 97 تذکر داد و گفت: نسبت به این موارد به شدت اعتراض داشته و گله‌مند هستیم و با توجه به اینکه استان قزوین 1500 میلیارد تومان مالیات می‌دهد انتظار است به تناسب مالیات پرداختی، بودجه به استان تعلق بگیرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها