بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۲۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲
یکی از عادات بد غذایی که باعث ابتلا به چاقی و اضافه‌وزن می‌شود، این است که مدام مشغول ناخنک زدن و خوردن هله هوله‌های پر‌کالری باشید. برای رهایی از این معضل، سعی کنید که فقط تنقلات سالم را در دسترس داشته باشید؛ تنقلاتی مانند هویج، برش‌های خیار، ذرت بو داده، ماست و بادام.
تدبیر24»تنها به دلیل ضعف اراده نیست که ما بیش از حد می‌خوریم. معمولا این عادات نادرست غذایی بدون آنکه حتی متوجه آنها شوید، زیاد می‌شوند؛ مانند صبحانه نخوردن و یا خوردن هله‌هوله در حین تماشای تلویزیون. یک عادت بد (هر چند کوچک) می‌تواند باعث مقدار زیادی اضافه وزن شود و از همه بدتر اینکه، حتی  شاید خودتان هم متوجه آنچه انجام می‌دهید نباشید. در ادامه، راهکارهایی به معرفی برخی از عادت‌های بد غذایی و راه‌های رفع آنها می‌پردازیم:

۱. خوردن بی دلیل


طبق تحقیقات انجام شده، هر قدر ظرف غذای شما بزرگ‌تر باشد، به طور ناخودآگاه بیشتر می‌خورید. 
راه حل: استفاده از ظروف کوچک‌تر. 


۲. خوراک‌های شبانه


غذا خوردن در ساعت‌های انتهایی شب، تقریبا هرگز ایده خوبی نیست. 
راه حل: بلافاصله بعد از شام، مسواک بزنید تا دیگر قبل از خواب به سراغ خوردن نروید. یا اگر میل به خوردن پیدا کردید، فقط میوه بخورید.


۳. ولع بی پایان نسبت به میان‌وعده‌ها 


یکی از عادات بد غذایی این است که مدام مشغول ناخنک زدن و خوردن هله‌هوله‌های پر‌کالری باشید. 
راه حل: سعی کنید که فقط تنقلات سالم در دسترس داشته باشید؛ تنقلاتی مانند هویج، برش‌های خیار، ذرت بو داده، ماست و بادام.


۴. صرف‌نظر کردن از خوردن صبحانه


می‌دانید که صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی روز است، چون افزایش انرژی‌ای را که طی روز نیاز دارید، برای‌تان تامین می‌کند. با وجود این، خیلی مواقع به خاطر بسیاری از وظایف روزانه ممکن است تصمیم بگیرید به دلیل وقت تنگ، از خوردن صبحانه صرف‌نظر کنید. طبق مطالعات، کسانی که صبحانه نمی‌خورند، در درازمدت به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش وزن پیدا می‌کنند.
راه حل: خوراکی سالم به همراه داشته باشید و هرجا که می‌توانید آن را بخورید، مانند: میوه‌های کامل، ماست، غلات و انواع اسموتی.


۵. خوردن احساسی


طبق مطالعات، احساسات مثبت یا منفی، باعث می‌شود مردم  بیش از حد غذا بخورند.
راه حل: به هر گونه فعالیتی که دوست دارید دست بزنید تا خود را از آشپزخانه دور نگه دارید. مثلا به جای صرف غذا به دوست خود زنگ بزنید و یا به پیاده‌روی بروید. 


۶. تند خوردن 


تند خوردن، زمان لازم را به مغز نمی‌دهد که با معده هماهنگ شود. مغز شما تنها بعد از ۲۰-۱۵ دقیقه پس از شروع غذا، پر شدن معده را اعلان می‌کند. حالا اگر ظرف ۱۰ دقیقه یا کمتر غذا بخورید، می‌توانید بسیار بیشتر از حد لازم بخورید. 
راه حل: برای کاهش سرعت خوردن غذا، بعد از خوردن هر لقمه، قاشق خود را زمین بگذارید، لقمه‌های کوچک بردارید، آن‌ها را زیاد بجوید و در بین غذای خود آب بنوشید.


۷. کم‌خوابی 


کم خوابی، برنامه کاهش وزن شما را نابود می‌کند. بر اساس یک تحقیق، افرادی که شب‌ها پنج ساعت یا کمتر می‌خوابند بیشتر در معرض خطر اضافه وزن هستند.
راه حل: برای ساعت خواب و بیداری خودتان، برنامه منظم داشته باشید. اتاق خواب را تیره و راحت نگهدارید و حداقل دو ساعت قبل از خواب، از تلویزیون یا رایانه ها اجتناب کنید. 


۸. بازی کردن با بازی‌های ویدئویی


طبق یک مطالعه جدید، نوجوانانی که فقط یک ساعت بازی‌های ویدئویی انجام می‌دهند، در طی روز بیشتر می‌خورند و درنتیجه دچار افزایش وزن می‌شوند.
راه حل: در بین کار با کامپیوتر، به خودتان زنگ تفریح بدهید مثلا دور اتاق ۱۵ تا ۳۰ دقیقه قدم بزنید. 


۹. خوردن غذای ناسالم


خوردن هله‌هوله نه تنها به کاهش دور کمر تان کمک نمی‌کند، بلکه اثرات مخربی نیز به جا می‌گذارد. 
راه حل: حذف غذاهای مورد علاقه از رژیم غذایی، تنها باعث حرص و ولع بیشتر می‌شود. کلید موفقیت در از دست دادن وزن این است که آنچه را که واقعا دوست دارید شناسایی کنید و در خوردن آن میانه رو باشید.


برچسب ها: تدبیر24 ، چاق‌تان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها