بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۰۲۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴
بررسی‌های اخیر نشان داده که یوگا می‌تواند به برطرف کردن مشکلات مربوط به تیروئید کمک کند.
تدبیر24»تیروئید غده‌ای در بدن است که با سلامت فیزیکی و روحی در ارتباط است. تیروئید بر سوخت و ساز بدن، دمای بدن و رشد تاثیر می‌گذارد. از آنجایی که ورزش یوگا باعث کاهش استرس می‌شود بر سلامت تیروئید نیز تاثیرگذار است. بررسی‌ها نشان داده که 6 ماه انجام یوگا بر هرمون‌هایی که با تحریک غده تیروئید ترشح می‌شوند تاثیر می‌گذارد.

حرکات یوگا که بر قدرتمند شدن و کشیدن شدن عضلات گردن تمرکز دارند می‌توانند برای بیماران تیروئید مفید باشند.

حرکات یوگایی که می‌توانند بر بیماران تیروئید کمک کنند عبارتند از:

- ایستادن بر روی شانه: در این حرکت نشانه‌ها بر روی زمین قرار می‌گیرد و تمام بدن در یک خط عمود بر زمین قرار می‌گیرد.

- حرکت ماهی: در این حرکت باسن بر روی زمین قرارمی‌گیرد، پاها کشیده جلوی بدن قرار دارند دست‌ها را باید از پشت زیر باسن قرار داد. ساق‌ دست‌ها تا آرنج باید بر روی زمین باشد.

- حرکت پل: این حرکت برای قدرتمند شدن کمر مناسب است. در این حرکت پاها باید با زاویه 90درصد خم باشد و کف پا باید بر روی زمین باشد. شانه‌ها و سر را نیز بر روی زمین قرار دهید. بدنه را از زمین جدا کرده و به صورت کمانی روی هوا نگه دارید.

- حرکت کبری: در این حرکت بر روی شکم دراز بکشید کف دست‌ها را بر روی زمین قرار دهید و دست‌ها را صاف عمود بر روی زمین قرار دهید. بالاتنه و بالای پاها از زمین جدا می‌شود و حالت کمانی به خود می‌گیرد.

- حرکت قایق: در این حرکت تنها باسن بر روی زمین قرار می‌گیرد و بدن شکل V به خود می‌گیرد. زاویه زانو باید 90 درصد باشد و بین ساق پا موازی زمین نگه داشته شود.
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها