بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۲۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰
رییس‌جمهوری آمریکا در نطق سالانه خود در کنگره بر حفاظت از شهروندان و خانواده‌های آمریکایی تأکید کرد و گفت که اشتباهات دولت‌های پیشین را تکرار نخواهد کرد.
تدبیر24»دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا که اولین نطق سالانه خود را ایراد می‌کرد، در این سخنرانی که حدود یک ساعت و ۲۰ دقیقه به طول انجامید، به تشریح عملکرد خود در یک سال گذشته در جمع قانون‌گذاران کشورش پرداخت. نطق سالانه ترامپ یکی از طولانی‌ترین نطق‌های سالانه تاریخ آمریکا بود. گروهی از قانون‌گذاران آمریکایی نظیر ارل بلومنور، پرامیلا جایاپال، جان لوئیس، فدریکا ویلسون، گرگوری میکس، ماکزین واترز، بابی راش‌و جان اسکاکوسکی این سخرانی را بایکوت کردند.

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی‌، رییس‌جمهوری آمریکا در نطق سالانه خود اظهار کرد: ما در کنار یکدیگر در حال ایجاد آمریکایی امن، قدرتمند و پرغرور هستیم.

وی گفت: ما می‌خواهیم هر آمریکایی شأن کار یک روز سخت را بداند. ما می‌خواهیم که هر کودک شب را در امنیت خانه‌اش سپری کند. ما می‌خواهیم هر شهروند به این سرزمین که ما دوستش داریم، افتخار کند.

ترامپ خاطرنشان کرد: همان‌طور که ۱۱ ماه پیش از پشت همین تریبون به مردم قول دادم، ما بزرگ‌ترین اصلاحات و کاهش مالیاتی در تاریخ آمریکا را اعمال کردیم.

وی با بیان این که‌کاهش مالیات‌ها کمکی بزرگ به طبقه متوسط و کسب‌وکارهای کوچک است، تصریح کرد: از زمانی که کاهش مالیات را تصویب کردیم، تقریبا ۳ میلیون کارگر پاداش‌های مالیاتی دریافت کرده اند؛ بسیاری از آن‌ها هزاران دلار برای هر کارگر.

رییس‌جمهوری آمریکا خاطرنشان کرد: این «فرصت جدید آمریکایی» ما است. برای آغاز تحقق رویای آمریکایی، هیچ زمان دیگری بهتر از اکنون نبوده است.

وی ادامه داد: امشب می‌خواهم در مورد این صحبت کنم که چه نوع آینده‌ای خواهیم داشت و چه نوع ملتی خواهیم بود؛ همه ما با هم، به عنوان یک تیم، یک شخص و یک خانواده آمریکایی.

ترامپ گفت: آمریکایی‌ها کشور خود را دوست دارند و سزاوار یک دولت هستند که به آنها نشان دهد که به طور متقابل، همان عشق و وفاداری را دارد.

وی با اشاره به این که در سال گذشته تلاش کرده‌ که اعتماد بین شهروندان و دولت را بازگرداند، اظهار کرد: ما در تلاش خود برای مسئولیت‌پذیری واشنگتن، بیشترین مقررات را در این زمینه در مقایسه با هر دولتی در تاریخ آمریکا حذف کرده‌ایم.

رییس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد: ما جنگ انرژی آمریکایی را متوقف کردیم و اکنون صادرکننده انرژی به جهان هستیم.

وی تصریح کرد: آمریکا ملت سازنده‌ها است. ما «ساختمان امپایر استیت» را تنها در یک سال ساختیم. آیا این شرم‌آور نیست که اکنون فقط اخذ مجوز برای یک جاده ساده می‌تواند ۱۰ سال طول بکشد؟

ترامپ خاطرنشان کرد: من از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات می‌خواهم که با هم متحد شوند تا زیرساخت‌های امن، سریع، قابل اطمینان و مدرنی را فراهم سازند که اقتصاد ما بدان نیاز دارد و مردم ما شایسته آن هستند.

وی بیان کرد: گروه‌های پرتلاش، به ویژه افراد مهاجر با سیاست‌های مهاجرتی یاری خواهند شد که متمرکز بر تأمین حداکثری منافع کارگران آمریکایی و خانواده‌های آمریکایی باشد.

رییس‌جمهوری آمریکا گفت: امشب من برای حفاظت از شهروندانمان از هر عقبه، رنگ و باوری به سمت هر دو حزب دست همکاری دراز می‌کنم.

وی در سخنرانی خود روسیه و چین را رقبای کشورش خواند و تأکید کرد: همان‌طور که قدرت و اعتماد آمریکا را در داخل بازسازی می‌کنیم، قدرت و وجهه خود در خارج را نیز احیا می‌کنیم.

ترامپ خاطرنشان کرد: سال گذشته من متعهد شدم که با متحدانمان همکاری کنیم تا داعش را از روی زمین حذف کنیم. یک سال بعد، افتخار می‌کنم که اعلام کنم، ائتلاف ضدداعش تقریبا صد در صد از سرزمین‌هایی را که زمانی توسط این قاتلان در عراق و سوریه تصرف شده بود، آزاد کرده است. با این حال، کار بسیار بیشتری باید انجام شود. ما مبارزه خود را ادامه خواهیم داد تا داعش شکست بخورد.

رییس‌جمهوری آمریکا از سیستم پذیرش مهاجران در کشورش انتقاد کرد و گفت که به دنبال آن خواهد بود که نظام پذیرش شایسته‌سالار مهاجران را جایگزین نظام پذیرش بر اساس قرعه‌کشی کند.

وی بر ضرورت مبارزه با قاچاق مواد مخدر تأکید و تصریح کرد که دولت وی در قابل این مبارزه کاملاً متعهد است و در نهایت پیروز خواهد شد.

ترامپ خواهان تقویت قدرت‌ زرادخانه‌های هسته‌ای آمریکا شد و گفت: شاید در آینده کشورها تصمیم بگیرند که تسلیحات هسته‌ای خود را کنار بگذارند اما متأسفانه اکنون هنوز این شرایط مهیا نیست.

او در بخش دیگری از سخنان خود به اعلام حمایت‌ از آشوبگران در کشورمان پرداخت و در ادامه اظهارات مداخله‌جویانه خود گفت که آمریکا از خیزش «مردم شجاع» ایران برای دستیابی به آزادی حمایت می‌کند.

رییس‌جمهوری آمریکا همچنین از کنگره خواست، به اشتباهات اساسی در توافق هسته‌ای فاجعه‌بار با ایران رسیدگی کند.

ترامپ به انتقاد از دولت‌های کوبا و ونزوئلا پرداخت.

وی در ادامه گفت، تلاش‌های بی‌مهابای کره‌شمالی در راستای دستیابی به موشک‌های هسته‌ای تهدیدی برای کشورش است. رییس‌جمهوری آمریکا خواهان فشار حداکثری برای جلوگیری از حملات کره‌شمالی به خاک ایالات متحده شد.

او تأکید کرد: اشتباهات دولت‌های گذشته را که ما را در این موقعیت خطرناک قرار داد، تکرار نخواهم کرد.

ترامپ اظهار کرد: تروریست‌هایی که دست به اقداماتی نظیر بمبگذاری در بیمارستان‌های غیر نظامی می‌زنند، اهریمن هستند. در صورت امکان، ما آنها را از بین می‌بریم و در صورت نیاز، می‌توانیم آنها را دستگیر و مورد بازجویی قرار دهیم. با این حال، باید تصریح کنیم که تروریست‌ها صرفاً مجرم نیستند بلکه دشمنانی نامشروع هستند و در صورتی که در خارج دستگیر شوند، باید با آنها همانند تروریست‌ها برخورد شود.

در گذشته ما به طرز احمقانه‌ای صدها تروریست خطرناک را آزاد کردیم تا یک بار دیگر آنها را در میادین جنگ ملاقات کنیم؛ تروریست‌هایی مانند ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش
رییس جمهوری آمریکا ادامه‌ داد: در گذشته ما به طرز احمقانه‌ای صدها تروریست خطرناک را آزاد کردیم تا یک بار دیگر آنها را در میادین جنگ ملاقات کنیم؛ تروریست‌هایی مانند ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش.

ترامپ تصریح کرد: من دستوری را امضا کرده‌ام که در آن از وزیر دفاع خواسته شده است که سیاست‌های بازجویی نظامی ما مورد بازبینی قرار گرفته و زندان گوآنتانامو باز بماند. همچنین از کنگره می‌خواهم اطمینان دهد که ما در جنگ با داعش و القاعده همچنان اختیارات لازم را برای بازداشت تروریست‌ها داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، هم‌زمان با ایراد نطق سالانه رییس‌جمهوری آمریکا، کاخ سفید از دستور اجرایی ترامپ برای باز نگه داشتن زندان گوانتانامو خبر داد.

رییس جمهوری آمریکا در بخش دیگری از صحبت‌های خود، گفت‌: ماه گذشته من اقدامی به عمل آوردم که چند ماه قبل‌تر از سوی سنا مورد حمایت قرار گرفته بود؛ من قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناختم. مدت کوتاهی پس از این اقدام، برخی از کشورها در مجمع عمومی سازمان ملل متحد علیه حق آمریکا برای چنین اقدامی رأی دادند. مالیات دهندگان آمریکایی به طرز سخاوتمندانه‌ای سالانه میلیاردها دلار به این کشورها  کمک می‌کنند. از همین رو است که من از کنگره می‌خواهم قوانینی را تصویب کند تا اطمینان حاصل شود که کمک‌های خارجی آمریکا همواره در خدمت تأمین منافع آمریکا  است و  به دست دوستان آمریکا می‌رسد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها