بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۰۲۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶
رییس‌جمهور در تجدید میثاق با بنیانگذار انقلاب اسلامی:
رییس‌جمهور با بیان این‌که «امام خمینی(ره) به ما جرات ایستادگی، نقد و اعتراض را یاد داد»، گفت: حکومت‌ها باید صدای نصیحت، خواست، مطالبه، انتقاد و اعتراض مردم را به خوبی بشنوند.
تدبیر24»حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در مراسم تجدید بیعت هیات دولت با آرمان‌های امام (ره) در حرم مطهر ایشان اظهار کرد: امام خمینی (ره) بعد از سال‌ها تبعید در ترکیه و عراق به کشور بازمی‌گردد و در ظرف 10 روز با قیام، مجاهدت و فداکاری مردم، آن نظام ظالمانه سرنگون می‌سازد. امام (ره) به خوبی آن رژیم و جامعه را می‌شناخت و می‌دانست آن کسی که بنا بود پادشاه مشروطه باشد، به حاکمیتی تبدیل شد که همه قدرت را به تنهایی به دست گرفته بود.

وی در ادامه افزود: رژیم همه رقیبان و حریفان خود را با انواع توطئه‌ها از پیش پای خود برداشت، امام (ره) به خوبی آن رژیم را می‌شناخت که یک نفر فکر می‌کرد باید به جای همه ملت فکر کرده و به جای همه فرمان دهد.

رییس‌جمهور تاکید کرد: ملت بزرگ ما هرگز از دو اصل اسلامیت و جمهوریت برنمی‌گردد. آن‌هایی که تصور می‌کنند با توسل به شورای امنیت سازمان ملل می‌توانند برای آینده سرنوشت ایران تصمیم بگیرند، باید درک کنند که ملت ایران هرگز از یادگار امام (ره) یعنی اسلامیت و جمهوریت بازنمی‌گردد. بازگشت به عقب از محالات است. هیچ‌کس از نور به ظلمت گذشته بازنمی‌گردد. امام (ره) به ما یاد داد که بقا، ادامه و سرزندگی حکومت با نظر مردم و رای مردم ممکن است و این مردم هستند که حاکمیت ملی، استقلال و آزادی را به دست آورده و حفظ می‌کند و از جمهوری اسلامی پاسداری می‌کند.

روحانی با اشاره به این‌که «در این سرزمین سه اصل اسلام، ملت ایران و کشور ایران برای ما سه اصل اساسی است»، بیان کرد: همه امور باید حول این سه محور در چرخش باشد. تا زمانی که اسلام هست و مردم عاشق فرهنگ اسلام هستند و برای ایران عشق می‌ورزند و وحدت ملی را پاس می‌دارند، هیچ ابرقدرتی نمی‌تواند مسیر ملت را عوض کند.

وی خاطرنشان کرد: راه اصلی مردم‌سالاری انتخابات است و مردم از طریق انتخابات و پای صندوق آرا نظرات خود را اعلام می‌کنند. 12 انتخابات ریاست جمهوری، 10 انتخابات مجلس شورای اسلامی، 5 انتخابات مجلس خبرگان رهبری، 5 انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و چندین همه‌پرسی در جمهوری اسلامی ایران برگزار شده و همه به خوبی می‌دانند سرنوشت کشور با قواعد مردم سالاری پای صندوق آرا تعیین می‌شود. البته این بدان معنا نیست که مردم سالاری صرفا انتخابات است و بس. علاوه بر انتخابات حضور و مشارکت مردم و تعاون و یاری مردم به یکدیگر هم اهمیت دارد.

رییس جمهور با اشاره به این‌که «نقد و اعتراض حق مردم است و هیچ‌کس نمی‌تواند ملت بزرگ ایران را از اظهارنظر نقد و انتقاد و حتی اعتراض بازدارد»، خاطرنشان کرد: گوش همه مسوولان کشور باید در برابر همه خواسته‌ها و مطالبات مردم گوش شنوایی باشد. رژیم گذشته فکر می‌کرد سلطنت او و حکومت سلطنتی مادام‌العمر و سلطنتی است. به این دلیل همه چیز را از دست داد که صدای نقد و نصیحت مردم و صدای مصلحان، ناصحان، علما، بزرگان و فرهیختگان را نشنید. صدای اعتراض مردم را هم نشنید و فقط صدای انقلاب مردم را شنید.  برای حکومتی که فقط می‌خواهد صدای انقلاب را بشنود، این بسیار دیر است، زیرا حکومت‌ها باید صدای نصیحت، خواست، مطالبه، انتقاد و اعتراض مردم را به خوبی بشنوند.

رییس دولت دوازدهم با بیان اینکه امام خمینی (ره) به ما جرات ایستادگی، نقد و اعتراض را یاد داد، خاطرنشان کرد: او به ما یاد داد در برابر استکبار با قدرت بایستیم. او یاد داد که صندوق آرا را نباید رها کنیم. او یاد داد که به فکر محرومان و مستضعفان جامعه باشیم. او یاد داد که معنویت و اخلاق را از یاد نبریم. او یاد داد که در برابر متجاوزان بایستیم و اجازه ندهیم استبداد و استعمار به این سرزمین برگردد.

روحانی ادامه داد: دولت در کنار مردم برای اجرای خواسته‌های مردم بیش از همیشه آماده است تا مجری نظرات آنها برای پیشرفت کشور باشد. بار دیگر در کنار حرم مطهر امام (ره) با امام (ره) پیمان می‌بندیم که راه او و آرمان او را رها نکنیم. به امام و همه عزیزانی که در اینجا خفته‌اند، به آیت‌الله هاشمی، حاج سید احمد خمینی، و سایر عزیزانی که در این دیار دم فرو بسته‌اند و به همه شهیدان و ملت متحد هستم که راه انقلاب اسلامی را ادامه دهم.

رییس جمهور در پایان با بیان اینکه ملت در 22 بهمن بار دیگر نشان می‌دهند که چگونه به انقلاب، نظام و رهبری وفادار خواهند بود، گفت: این ایام مبارک به ملت ایران، رهبری، یادگار امام، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی و به همه خدمت‌گذاران این مرز و بوم تبریک گفته  واز خداوند می‌خواهم پاسدار راه امام (ره) و شهیدان باشیم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها