بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۰۲۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
ذوالقدر:
عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه کمیسیون تلفیق باید از وقت قانونی خود برای اصلاح بودجه استفاده می‌کرد، گفت: ملی شدن بودجه آموزش و پرورش گامی موثر در پرداخت حقوق معلمان است.
تدبیر24» فاطمه ذوالقدر در نشست علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه 11 بهمن) مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات لایحه بودجه 97 کل کشور، گفت: همکارن عزیز لایحه بودجه 97 در زمان قانونی یعنی 19 آذر ماه به مجلس ارائه گردید وشامل مهم‌ترین تصمیمات در بخش یارانه‌های نقدی و اشتغالزایی با هدف کاهش اتکاء به اقتصاد نفتی و با تاکید بر موضوعات مطروحه در برنامه ششم توسعه، یعنی اشتغالزایی، رفع فقر با توانمندسازی زنان سرپرست خانوار است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همانطور که در نطق 8 بهمن اشاره کردم بارزترین ویژگی بودجه 97، بودجه ریزی عملیاتی و توزیع استانی و افزایش مشارکت بخش خصوصی برای رهایی از اقتصاد دولتی است که نباید از کنار این تغییر مهم و عملکرد به سادگی عبور کنیم.

 

انتشار اوراق مشارکت در بودجه 97 در کمیسیون تلفیق کاهش یافت

عضو مجمع نمایندگان تهران با اشاره به اصلاحات بودجه در کمیسیون تلفیق، اظهار کرد: انتشار اوراق مشارکت قرضه یعنی بدهکاری دولت در بازنگری به 38 هزار و 500 میلیون تومان کاهش یافت.

 

ملی شدن بودجه آموزش و پرورش گامی موثر در پرداخت حقوق معلمان

ذوالقدر با اشاره به دغدغه مردم در خصوص افزایش قیمت حامل‌های انرژی گفت: خوشبختانه این موضوع در کمیسیون تلفیق مورد موافقت قرار نگرفت؛هم‌چنین ملی شدن اعتبارات وزارت آموزش و پرورش با رویکرد عدالت محوری صورت گرفت و این وزارتخانه برای نخستین بار سهمی بیش از 10 درصد بودجه را به خود اختصاص داد که گامی بسیار مثبت برای پرهیز از عدم تاخیر در پرداخت حقوق معلمان، حق التدریسان و بازنشستگان است.

وی گفت: اگرچه از عملکرد کمیسیون تلفیق به جهت عدم استفاده از وقت قانونی خود در اصلاح بودجه گلایه دارم اما اقتصاد کشور را نیز نمی‌توان با تاخیر بررسی کرد، دولت برآمده از رأی مردم است و به اندازه کافی با مشکلات گذشته درگیر است.

 

نظام جمهوری اسلامی ایران نیازمند عملکرد فراجناحی و ملی است

ذوالقدر یادآور شد: رونق در امور کشور محقق نمی‌گردد مگر تعامل سازنده بین دولت و نمایندگان مردم ایجاد شود، امروز جامعه و نظام جمهوری اسلامی ایران نیازمند عملکرد فراجناحی و ملی است لذا اقدامات نمایندگان نباید زیر لوای سیاسی کاری در موضوع بودجه قرار گیرد؛ نمایندگان اگر نقدی بر عملکرد دولت دارند باید بدانند شأن نمایندگی به گونه ای نیست که دولت و ملت را با رد مجدد کلیات لایحه بودجه به چالش بکشانیم.

ذوالقدر در ادامه بیان کرد: اگر امروز آیت الله هاشمی در قید حیات بود از این رد کلیات بودجه 97 توسط خانه ملت متعجب نمی‌شدند؛ من نیز همانند شما به برخی از مسائل دولت و حتی رئیس جمهور انتقاد دارم ولی هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد.

 

تمام افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد یارانه دریافت می‌کنند

وی اضافه کرد: ما در قبال ملت ایران و روح بلند امام و شهدا مسئولیم و این مسئولیت به ما تکلیف می‌کند که شرایط و صلاح کشور را در نظر داشته باشیم و به دولت برای حل مشکلات کمک کنیم.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان افزود: در تبصره 14 میزان هدفمندی یارانه‌ها افزایش یافت و تمام افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد یارانه دریافت می‌کنند و نگرانی از این جهت وجود ندارد؛ 50 هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی را برای پرداخت دیون اختصاص می‌یابد؛ کشور به ثبات و آرامش نیاز دارد باید به جهانیان نشان دهیم اهداف کشور از همه مسائل مهم‌تر است.
برچسب ها: تدبیر24 ، ذوالقدر
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها