بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۲۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷
کسبه ساختمان شمالی پلاسکو که مغازه‌هایشان سالم است نسبت به تخریب این ساختمان اعتراض دارند و روز گذشته مقابل ساختمان شورای شهر تجمع کردند که به گفته رییس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان، بنیاد مستضعفان به عنوان مالک باید با تک تک این کسبه به عنوان صاحبان سرقفلی قرارداد امضا کند و پس از دادن تضامین، آنجا را تخریب کند.
تدبیر24»یکی از دغدغه‌های کسبه آسیب دیده ساختمان پلاسکو از ۳۰ دی ماه سال گذشته تاکنون ساخت مجدد پلاسکو و مغازه‌دار شدن مجددشان است که به گفته این کسبه و مسئولان اتحادیه‌های صنفی‌شان، تاکنون وعده‌های بسیاری برای ساخت مجدد این ساختمان تخریب شده شنیده‌اند ولی هیچ کدام عملی نشده‌ است.

یکی دیگر از دغدغه‌های پلاسکویی‌ها به ویژه ساکنان ساختمان شمالی که مغازه‌هایشان در حادثه ۳۰ دی ماه پارسال تخریب نشده است، اقدامات و اظهارات برخی از مسئولان برای تخریب این ساختمان و ساخت مجدد آن است؛ چرا که به گفته آنها، مغازه‌هایشان در ساختمان شمالی مقاومت لازم را دارد و می‌توان با یک مقاوم‌سازی ساده آنها را در اختیار کسبه قرار داد.

یکی از این کسبه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ساکنان ساختمان شمالی پلاسکو معتقدند که بر اساس بررسی‌های صورت گرفته که نتایج آن را به بنیاد مستضعفان نیز اطلاع داده‌اند، واحدهای ساختمان شمالی پلاسکو مقاومت لازم را دارد و آنها می‌توانند در آن کاسبی‌شان را ادامه دهند، اما با توجه به اظهارنظر یکی از اعضای شورای شهر تهران مبنی بر ضرورت تخریب ساختمان شمالی، این کسبه روز گذشته در مقابل ساختمان شورای شهر تجمع کردند تا اعتراض‌شان را به این شکل نشان دهند.

در این باره مجتبی درودیان - رییس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان - به ایسنا توضیح داد: شورای ساختمان شمالی پلاسکو با یکی از شرکت‌های معتبر قراردادی امضا کرده و این شرکت مقاومت این ساختمان را سنجیده است و نتیجه آن این بود که ساختمان شمالی پلاسکو با مقاوم‌سازی می‌تواند به کارش ادامه دهد و این مساله نیز به اطلاع بنیاد مستضعفان رسید، اما اگر بنیاد مستضعفان و دیگر مسئولان متولی امر به این نتیجه رسیده‌اند که این ساختمان هم باید تخریب و مجددا ساخته شود، به نظر می‌رسد که باید با تک تک کسبه صاحب مغازه‌های سالم قرارداد امضا کنند تا آنها از آینده مغازه‌های خود مطمئن شوند.

وی افزود: کسبه ساختمان پلاسکو آنقدر وعده‌های متفاوت شنیده‌اند که حق دارند اعتمادشان را از دست بدهند؛ بنابراین خواهان این هستند تا در دادگستری قرارداد رسمی با آنها بسته شود که برای ساخت پلاسکوی جدید دقیقا با همان متراژ مغازه‌ای در اختیارشان قرار گیرد، چرا که ممکن است سنوات آتی یک واحد ۷۰ متری قیمت بسیار متفاوتی با واحدی که آنها قبلا داشته‌اند، داشته باشد.
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها