بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۰۲۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
زارع:
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نوسان قیمت برخی کالاها در بازار، گفت که اگر مردم به اندازه نیازشان خرید کنند مشکلی در آستانه شب عید نخواهیم داشت.

تدبیر24»رحیم زارع در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی، بحث ساماندهی ایستگاه‌های توزیع است. در حال حاضر یکی از مشکلات ما در بازار نظارت و دیگری توزیع است. ما از لحاظ مواد اولیه و کالاها کم و کسری نداریم ولی برنامه‌ریزی‌ها دقیق نیست و نظارت هم ضعیف است. از سوی دیگر ساماندهی مراکز توزیع که از بندهای اقتصاد مقاومتی است نادیده گرفته شده است.

وی افزود: دولت، بخش خصوصی و اتحادیه‌ها باید در برنامه‌ریزی‌ها با یکدیگر هماهنگی داشته باشند. اگر این هماهنگی نباشد راه و برنامه مناسب نیز به دست نمی‌آید. ما در حال حاضر مشکل برنامه‌ریزی، نظارت و عدم ساماندهی ایستگاه‌های توزیع را داریم.

نماینده مردم آباده در مجلس یادآور شد: اقلام کم نیست، اما اینکه به موقع توزیع نمی‌شود باعث نوسان قیمت می‌شود که اثر روانی دارد. ضمن اینکه عده‌ای بیش از نیاز خود خریداری می‌کنند و وقتی تقاضا بالا می‌رود نوسان قیمت اتفاق می‌افتد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره نوسان قیمت تخم‌مرغ در روزهای اخیر هم گفت: در زمستان با بالا رفتن مصرف تخم‌مرغ باید جلوی صادرات این محصول گرفته شود. صادرات این کالا باید فقط در فصل گرما انجام شود.

زارع یادآور شد: در آستانه شب عید فکر نمی‌کنم چیزی کم داشته باشیم که بازار به هم بخورد و نوسان قیمت به وجود بیاید. اگر مردم هم به اندازه نیازشان خریداری کنند ان‌شاءالله مشکلی در بازار به وجود نمی‌آید.

برچسب ها: تدبیر24 ، زارع
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها