بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۰۲۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷
اولین روز جشنواره فیلم فجر در دوره سی و ششم برای اهالی رسانه متفاوت از چند سال قبل آغاز شد که آن هم تحت تاثیر تغییر مکان برگزاری سینمای رسانه ها از برج میلاد به پردیس سینمایی ملت بود.
تدبیر24»طی چند سال اخیر برج میلاد به عنوان کاخ جشنواره فیلم فجر میزبان اهالی رسانه و هنرمندان بود؛ مکانی که هر ساله انتقاداتی را اهالی رسانه نسبت به آن مطرح میکردند اما امسال دست اندرکاران این رویداد تصمیم گرفتند که پردیس سینمایی ملت را جایگزین، آن مکان بکنند.

در سینمای رسانهها طبق برنامه‌ریزی انجام شده، نمایش فیلمها قرار است از ساعت ۱۴ آغاز شود که در روز جمعه فیلم اول (کامیون به کارگردانی کامبوزیا پرتوی) به دلیل دیر رسیدن عوامل فیلم به بخش ویژهی استقبال که همراه با تدارک محلی برای عکاسی توسط عکاسان است، با ۲۰ دقیقه تاخیر اکران شد.

این فیلم تقریبا جادهای که بیشتر قسمتهای آن داخل یک کامیون می‌گذشت، آن طور که انتظار می‌رفت رضایت تماشاگران خود را که پس از ۱۳ سال فیلمی از کامبوزیا پرتوی ( خالق کافه ترانزیت) میدیدند، جلب نکرد.
یکی از شخصیتهای این فیلم‌ زنی از طایفه ایزدیهای عراق بود که در اثر حملات داعش زندگی و خانواده خود را از دست داده و برای یافتن شوهرش به ایران آمده بود.

بازی سعید آقاخانی در نقش راننده کامیون، بازی متفاوتی بود و برخی منتقدان و اهالی رسانه پیش بینی کردند که نامزد دریافت سیمرغ بازیگری شود.

سعید آقاخانی  در چند سال اخیر برای بازی در خداحافظی طولانی سیمرغ بازیگری را گرفت؛ این بازیگری که در نقش های کمدی بیشتر شناخته شده است،چند سالی است که به نقش های جدی روی آورده است.

در فیلم کامیون نیکی کریمی در نقش خودش یعنی یک بازیگر شناخته شده سینما نقشی کوتاه ایفا کرده بود که دقایق کوتاه حضورش نظر مخاطبان را جلب نکرد.

دومین فیلم روز اول جشنواره در سینمای رسانه ها از کارگردانی بود که او هم مانند پرتوی پس از سالها فیلم ساخته است. منیژه حکمت در فیلم «جاده قدیم»  که با بازی مهتاب کرامتی در نقش اصلی ساخته شده است، احوالات خانواده ای را روایت می‌کند که زنی در آن توسط راننده یک ماشین دربستی در خیابان مورد تعرض قرار گرفته است.

حکمت در نشست خبری این فیلم گفت که عاشق دهه هشتادی هاست که هیچ تابویی ندارند و تکلیفشان در زندگی کاملا معلوم است.

او همچنین اعتراض شدیدی نسبت به در اختیار گذاشتن بلیت های فیلم ها به ارگان ها مطرح کرد و گفت: براساس آنچه در دو سینمای آزادی و مگامال و در صف ماندن مردم دیده ، معتقد است که حضورش در جشنواره اشتباه بوده و برای تاکید بر این اعتقادش گفت: غلط کردم!

حکمت به همراه تمام عوامل فیلمش که در پردیس ملت حاضر بودند، لباس یکدست مشکی پوشیده بودند که یکی از خبرنگاران آن را به جنبشی که در هالیوود پس از ماجرای تعرض به بازیگران زن پیش آمده بود مرتبط دانست ولی حکمت با طفره رفتن از جواب صریح به این نکته، گفت که برای اکران عمومی برنامه ای ویژه و سورپرایز درنظر دارند.

سومین فیلم اکران شده در روز اول جشنواره انیمیشن «فیلشاه» بود که با بیش از ۳۰ دقیقه تاخیر نسبت به ساعت ۲۰ اعلام شده به نمایش درآمد و البته مانند دو فیلم قبلی صف طولانی پشت در سالن شماره سه که عوامل فیلم ها در انجام به تماشای اثرشان می نشینند، نداشت.

فیلشاه که آخرین فیلم نمایش داده شده برای اهالی رسانه بود اگر چه رضایت بیشتری را نسبت به دو فیلم قبلی به دست آورد اما با استقبال کمتری روبرو شد و همین موضوع گله کارگردان این انیمیشن را به همراه داشت.‌او در نشست خبری فیلم خود که طولانی هم شد بیان کرد که انتظار داشت فیلمش با حمایت بیشتری از سوی اهالی رسانه روبرو می‌شد.

اما از نمایش فیلمها که بگذریم مسئله پارکینگ و اینترنت همان طور که از قبل هم زیاد مورد بحث مجادله قرار داشت به مهمترین حاشیه تبدیل شد تا جایی که ترافیک نسبتا سنگینی برای ورود به پارکینگ از همان زمان اولین سانس در مسیر منتهی به پردیس به وجود آمد و عدهای هم اصلا نتوانستند وارد پارکینگ شوند و خودروهای خود را تا خیابان جردن  یا باشگاه انقلاب هم  بردند که به نظر  میرسد شاید این مسئله بیشتر از سر نوعی ناهماهنگی هم رخ داده باشد چون پیگیری ایسنا حاکی از ظرفیت داشتن پارکینگها بود.

قطع مداوم اینترنت داخل پردیس ملت از جمله مشکلات روز اول جشنواره برای خبرنگاران و عکاسان بود که نتوانستند برای ارسال عکس یا خبر از اینترنت مجموعه استفاده کنند.

سالن نشست های خبری فیلمها هم اگر چه برای ورود کنترل میشد، به دلیل شلوغی زیاد برای برخی عکاسان مشکلاتی را ایجاد کرد که باعث می شد بپرسند این تعداد عکاس به نمایندگی از چه رسانههایی به محل برگزاری جشنواره راه پیدا کردهاند.
ضمن اینکه صدای سالن در نشست اول یا مشکلاتی همراه بود که در نشستهای بعدی رفع شد.
از دیگر نکات قابل توجه در نمایش فیلمها کیفیت نمایشی خوب سالن‌ها بود که گلایههای همیشگی برج‌ میلاد را برای نامناسب بودن صدا یا تصویر به دنبال نداشت.
در روزی که ابراهیم حاتمی کیا نمایش فیلم خود را در اکران مردمی در یکی از سینماهای مشهد متوقف کرد، در پردیس ملت و پیش از نمایش فیلمها اعلام شد که برای رعایت حقوق فیلمسازان سالنها به دوربین مدار بسته مجهز هستند.

 همچنین پیش از نمایش فیلم کامیون و قبل از پخش آنونس جشنواره، آنونس جشنواره جهانی فیلم فجر به تاریخ اردیبهشت ۹۷ پخش شد که باعث تعجب شد.
اولین روز جشنواره در سینمای رسانهها با وجود مسائلی که به آن اشاره شد نسبتا آرام سپری شد و ناآشنایی با فضای پردیس ملت بیشترین توجه حاضران را به خود جلب کرده بود.


آخرین سانس نمایش فیلم ها در حدود ساعت ۲۳ به پایان رسید که نبود تاکسی یا وسیله ایاب و ذهاب مطمئن برخی را دچار سردرگمی کرد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها