بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۰۲۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶
فیضی:
نایب رئیس کمیسیون تلفیق مجلس، اظهار کرد: ‌طبق بررسی‌های مجددی که درکمیسیون صورت گرفت میزان یارانه‌های سال ۱۳۹۷ از ۳۷ هزارمیلیارد به ۴۴ هزار میلیارد افزایش پیدا کرد در نتیجه تعداد افرادی که یارانه دریافت می‌کنند نیز افزایش پیدا کرد .
تدبیر24»محمد فیضی، در مصاحبه با برنامه «رویداد» رادیو گفتگو، با بیان این که در کمیسیون تلفیق که بعد از رد کلیات لایحه بودجه 96 در صحن علنی مجلس  بار دیگر این لایحه در کمیسیون بررسی شد در مورد بحث افزایش  قیمت حامل‌های انرژی تصمیم جدیدی گرفته نشد و بار دیگر با افزایش آن مخالفت شد، اظهار کرد: همچنین در این کمیسیون تصمیم گرفته شد تا  زمینه‌ای فراهم شود که 50 هزار میلیارد بدهی تامین اجتماعی پرداخت شود.

وی همچنین با بیان این که طبق تصویب کمیسیون تلفیق تولید کنندگانی که  سررسید بدهی‌شان سال 96 باشد و تا شهریور 1397 بدهی‌شان را تسویه کنند شامل جریمه در نظر گرفته نمی‌شوند ، ادامه داد:‌همچنین در این کمیسیون بار دیگر تصمیم گرفته شد که بودجه آموزش و پرورش و بنیاد شهید، ملی باشد و دیگر استانی نباشد .

این نماینده مجلس همچنین به تصمیمات این کمیسیون در مورد همسان سازی حقوق اشاره کرد و افزود:‌در بحث اوراق مشارکت نیز تصمیم گرفته شد که این اوراق به 4 هزار و 500 میلیارد کاهش پیدا کند.

وی به برخی از مصوبات مجلس در روز چهارشنبه در مورد لایحه بودجه نیز اشاره کرد و گفت: طبق این مصوبه بانک مرکزی ایران موظلف شد که در طول سال متناسب با وصول منابع، سهم 14 و نیم درصدی شرکت ملی نفت از کل صادرات نفت و میعانات گازی و همچنین سهم 3 درصدی منابع نفت خیز و گازسوز کشور و همچنین مناطق کمتر توسعه یافته را پرداخت کند.

 نماینده مجلس همچنین گفت: شرکت ملی نفت ایران نیز موظف شد که از محل منابع در اختیار خود 4 میلیون تن مواد اولیه قیر رایگان را تا سقف 3 هزار میلیارد ریال در اختیار وزات جهاد کشاورزی ، وزارت راه و شهرسازی ، سازمان شهرداری‌ها،  و وزارت خانه های  کشور و آموزش و پرورش قرار دهد. از دیگر سو به شرکت ملی  گاز نیز اجازه داده شد که برای گاز رسانی به روستاها با ضمانت وزارت نفت از بانک‌های عامل تا سقف 5 هزار میلیارد تسهیلات دریافت کند تا انشاء الله دیگر شاهد روستایی نباشیم که گاز رسانی در آن صورت نگرفته است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها