بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۰۲۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲
دبیر جامعه تورگردانان ایران از به جریان انداختن طرح «تهسیل واردات خودروهای مورد نیاز گردشگری» که در دولت قبل رد شده بود، خبر داد و گفت: در مملکت مسلمانی که به ام القرای شیعه معروف است، با این همه محدودیت برای گردشگران خارجی، دست کم خدمات خوب بدهیم.
تدبیر24»بیشتر از سه سال پیش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طرح «واردات خودروهای خاص گردشگری را با کاهش تعرفه گمرکی» به هیات دولت تحویل داد که پس از دو سال معطلی سرانجام از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت وتو و از دستور رسیدگی دولت خارج شد.

مسعود سلطانی فر ـ رییس اسبق این سازمان ـ آن روزها بی آنکه به علت مخالفت وزارت صنعت اشاره کند، از قول وزیر گفت که «قرار است خودروهای مورد نیاز بخش گردشگری در کارخانه‌های داخل تولید شود». خودروهایی که هیچ وقت متقاضی نداشتند و وارد خط تولید هم نشدند.

 با گذشت سه سال و تغییر اعضای کابینه، بخش خصوصی که طرح از سوی آن ارائه شده بود، قصد کرده بار دیگر شانس خود را محک بزند.

سیدهادی شیرازی ـ دبیر جامعه تورگردانان ایران ـ که پیگیر این طرح است، به ایسنا گفت: معتقدیم این کشور ام القرای شیعه است، پس به عنوان یک شیعه و مملکت مسلمان باید حواسمان باشد خدمات در خور شأنِ دست کم با این واژه ارائه دهیم. وقتی در این کشور برای گردشگران محدودیتی قائل می شویم، حداقل خدمات خوب بدهیم که محدودیت‌ها به چشم نیاید.

وی ادامه داد: یکی از بخش های خدماتی در گردشگری که اتفاقا در آن مشکل بسیار است و مورد نقد و اعتراض گردشگران خارجی و داخلی قرار می‌گیرد، حمل و نقل است که بشدت به سامان دهی و بهسازی نیاز دارد. ما باید امنیت و آسایش را برای شخصی که ساعت‌ها سفر جاده‌ای و شهری انجام می دهد تامین کنیم. قطعا با خدمات خوب، قدرت جذب بیشتر گردشگران را خواهیم داشت.

شیرازی گفت: ما با همین رویکرد در دولت قبل، طرح تهسیل واردات خودروهای مورد نیاز گردشگری را ارائه کردیم که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم پیگیر بود، اما با مخالفت وزارت صنعت روبرو شد. متاسفانه آن زمان طرح اتومبیل‌های مورد نیاز گردشگری با موضوع واردات ماشین های لوکس تداخل پیدا کرد و از دستور رسیدگی خارج و حذف شد.

این تورگردان افزود: در این دولت با توجه به تشدید این نیاز، دوباره طرح را به جریان انداخته‌ایم، البته تقاضای اصلاح طرح قبلی مطرح شده که بر اساس مناسبات و نیازها بویژه در تعداد وسایل نقلیه، اصلاحات لحاظ و به شورای عالی صادرات و دیگر مراجع متولی ارائه شده است تا بررسی‌های بعدی صورت گیرد. لازم است این طرح در مجلس هم مطرح شود.

او در واکنش به اظهاراتی مبنی به قصد بخش خصوصی برای واردات ارزان خودرو به بهانه گردشگری که گفته شد از دلایل مخالفت با این طرح بوده است، گفت: خودروهایی که بخش گردشگری برای آن ها اعلام نیاز کرده است «لوکس» نیست، آن‌ها وسیله کار ما هستند. ممکن است وقتی درباره ماشین های کویری به خاطر تجهیزات خاصی که دارند، حاشیه‌هایی ایجاد شود، ولی این موضوع از اصلی ترین دغدغه های حال حاضر گردشگری ایران است. ما به این وسایل نقلیه نیاز داریم و صرفا به قصد تامین این نیاز، چنین طرحی را ارائه کردیم که متاسفانه موضوع آن با واردات خودروهای لوکس تداخل پیدا کرد.

 شیرازی بیان کرد: امیدواریم این بار، طرح تسهیل واردات خودروهای گردشگری به نتیجه برسد، چون خودروهای تولید داخل به هیچ وجه پاسخگوی نیاز صنعت گردشگری نیست.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها