بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۰۲۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵
جلودارزاده:
یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خطاب به مجریان طرح تحول سلامت از آنان خواست با اصلاح و برنامه‌ریزی مجدد از توقف اجرای این طرح جلوگیری کنند تا مانع از ضربه خوردن بخش وسیعی از اقشار مستضعف جامعه شود.

تدبیر24»سهیلا جلودارزاده در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: طرح تحول سلامت از ابتدا هم برای همه اقشار رایگان نبود و نیست. نوعا اقشار آسیب‌پذیر سختی مراجعه به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی پرازدحام و نوبت‌گیری از پزشکان دولتی را به جان می‌خرند و اقشاری که توان مالی متوسط و بالایی دارند کمتر از درمان دولتی استفاده می‌کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس مشکل نظام جامعه سلامت را در سه بخش تعرفه‌ها، پرداخت‌ها و ضعف کنترل‌ها دانست و افزود: باید کادر پزشکی مشارکت‌کننده در این طرح از هزینه‌تراشی‌های بی‌مورد در جراحی‌ها و نوشتن انواع نسخه‌ها برای بیماران، جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد حجم مراجعات بیماران ناتوان از تامین هزینه‌های درمانی و بیمارستانی بسیار بیشتر از توان اجرایی و مالی فعلی آنها باشد که البته این طرح با مدیریت خوب می‌تواند موجب تداوم اجرای طرح تحول سلامت باشد.  

وی همچنین آموزش مسائل بهداشتی و پیشگیری از بیماری‌ها در قالب برنامه‌های آموزشی فراگیر را موجب کاهش مراجعات مردمی به مراکز درمانی دولتی دانست و افزود: توجه جدی مسئولان وزارت بهداشت و درمان به این مهم تاثیر بسزایی در کاهش بار مالی و ازدحام مراجعان بیمار به مراکز درمانی دولتی می‌شود.

وی یادآور شد: مسئولانی که این طرح را برنامه‌ریزی کرده‌اند به دلیل آشنایی با همه ابعاد و جوانب اجرایی و مالی آن می‌توانند با اصلاح و برنامه‌ریزی مجدد از توقف اجرای آن پیشگیری کنند تا بخش وسیعی از اقشار ضعیف جامعه ضربه نخورند.

برچسب ها: تدبیر24 ، جلودارزاده
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها