بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۲۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵
اخيرا استاندار مركزي در يك اقدام ستودني يك زن رابراي تصدي پست فرمانداري آشتيان به وزارت كشور معرفي كرده است اين زن پيش از اين بخشدار آشتيان بوده است اما وزارت كشور اعلام كرده است كه رزومه ي او براي تصدي فرمانداري كافي نيست و او را رد كرده است !
تدبیر24»فریبا آباقری - نگاهي به كارنامه وزارت كشور در ارتقاي زنان به پست هاي مديريتي نشان ميدهد اختلاف نظر جدي ميان نظر وزير كشور و رييس جمهور در حوزه زنان وجود دارد !
 تنها ٤ فرماندار زن از بين ٤٣٠ فرماندار و ١٣ بخشدارزن از ميان ١٠٥٩ بخشدار !
 اين در حالي است كه روحاني پس از افزايش نارضايتي ها قول داد سهم زنان در لايه هاي مختلف مديريتي در وزارت خانه ها را افزايش دهد اما گويا وزراي روحاني دراين امر با او همراه نيستند !

چند سالي مي شود كه تب تند مطالبات زنان، جامعه را فراگرفته !مطالباتي چون آزادي هاي اجتماعي ، تغيير قوانين ناعادلانه عليه زنان و اعطاي جايگاه شايسته در مديريت ها !

از زمان روي كار آمدن دولت روحاني و شعارهاي راديكال او در حوزه ي زنان اين مطالبات جنبه ي جدي تري به خود گرفت
روحاني در بدو امر شعار ايجاد وزارت زنان و ارتقاي جايگاه  زنان در پست هاي مديريتي را داد اما پس از آنكه بر صندلي رياست تكيه زد وعده ي وزارت زنان را فراموش كرد !

  اگر چه انتصاب شهيندخت مولاوردي به سمت معاونت زنان رييس جمهور و نزديكي و ارتباط خوبش با فعالين سياسي و اجتماعي و همچنين اقدامات و مواضع او در خصوص احقاق حقوق زنان توانست به بخشي از مطالبات پاسخ مثبت دهد اما كنار گذاشتن او به عنوان معاونت زنان در دور دوم رياست جمهوري با افزايش فشار تند رو ها و عدم توجه رييس جمهور به مطالبات زنان بار ديگر به نارضايتي زنان از شعارهاي فراموش شده روحاني دامن زد !

متاسفانه ضعف مضاعف احزاب و انجمن هاي فعال درحوزه زنان و همچنين فضاي بسيار امنيتي كه بر سر فعالين زن سايه افكنده آنها را از فعاليت جدي در اين حوزه باز داشته ! و اندك فعاليت  رسانه اي كه در دور اول رياست جمهوري زنان انجام ميشد نيز با نااميدي زنان از روحاني فروكش كرده است !
در اين بين اما فعالين سياسي خارج از ايران بيكار ننشستند و در كم كاري داخلي ها جاي خالي آنها را پر كرده اند زنان جامعه كه اكنون حتي از احزاب اصلاح طلب و فعالين زن نيز مايوس شده اند چشم به خارج نشينان دارند !
راه افتادن كمپين نه به حجاب اجباري و چهارشنبه هاي سفيد از اين دست اقدامات است !

اين وسط نيمي از جامعه در كشاكش ديدگاههاي مردسالارانه و قرائت ها و بدفهمي ها به فراموشي سپرده شده اند و اعتراضات اخير زنان در كشور يكي از تبعات آن است!
دولت بايد سياست خود را در قبال زنان به طور جدي تغييردهد و در برابر فشارهاي متعصبين عقب نشيني نكندو برنامه جدي براي پاسخگويي به مطالبات زنان ارايه دهد !
احزاب و انجمن هاي زنان برنامه هاي جدي تري را براي گفتگو با قدرت و نمايندگي مطالبات زنان پايه ريزي كنند و رسانه ها از انعكاس مطالبات زنان غفلت نكنند
باشد كه اميد زنده بماند!


فريبا آباقري - روزنامه نگار
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها