بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۰۲۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰
رییس دفتر توسعه فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سرمایه‌گذاری خطرپذیر برای تولید انبوه واکسن لیشمانیا خبر داد.

تدبیر24»دکتر حسین وطن‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به تولید واکسن لیشمانیا در کشور، افزود: واکسن لیشمانیا یکی از واکسن‌هایی است که از سوی از محققان دانشگاه علوم پزشکی کرمان تولید شده است.

وی ادامه داد: تولید این واکسن مورد تایید و تصویب قرار گرفته و در حال طی مراحل انجام آزمایشات بالینی است.

وطن‌پور خاطر نشان کرد: تولید انبوه واکسن لیشمانیا از جمله پروژه‌هایی است که نیاز به حمایت‌های مالی دارد؛ از این رو از طریق وزارت بهداشت این طرح به صندوق نوآوری و شکوفایی معرفی شد.

رییس دفتر توسعه فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه این طرح مورد تایید صندوق نوآوری و شکوفایی قرار گرفته است، ادامه داد: بر اساس مذاکرات انجام شده سرمایه‌گذاری برای تولید واکسن لیشمانیا در قالب صندوق خطرپذیر (VC) انجام خواهد شد.

وطن‌پور در خصوص نحوه سرمایه‌گذاری در صندوق‌های خطرپذیر، یادآور شد: در این نوع سرمایه‌گذاری در برخی موارد دقیقا معادل ارزش دانش، سرمایه‌گذاری نیاز است که در این صورت به نسبت 50 درصد سرمایه از سوی سرمایه‌گذار و 50 درصد از سوی فناور تامین می‌شود و در برخی موارد دیگر بیشتر از ارزش دانش، سرمایه‌گذاری نیاز دارد که میزان سرمایه‌گذاری به نسبت‌ها متفاوت خواهد بود.

وی با تاکید بر اهمیت این اقدام، خاطر نشان کرد: مزیت سرمایه‌گذاری VC آن است که به محض وارد شدن محصول به بازار و کسب سود از سوی صاحب ایده، صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان سرمایه‌گذار به تدریج سهام خود را به فناور واگذار می‌کند و از این طریق در یک دوره چند ساله مشخص، مجددا محصول و دانش فنی به فناور بازگردانده می‌شود.

رییس دفتر توسعه فناوری وزارت بهداشت در خصوص اهداف سرمایه گذاری در این طرح گفت: در این سرمایه‌گذاری هدف تولید انبوه واکسن است.

به گزارش ایسنا، "سالک" یک بیماری مزمن پوستی و عامل آن تک یاخته‌ای از جنس لیشمانیا است. این بیماری قابل انتقال میان انسان و تعدادی از حیوانات از جمله جوندگان و سگ است که توسط پشه خاکی از فرد بیمار به دیگران منتقل می‌شود.  

این بیماری بویژه در فصول گرم سال و در مناطق گرمسیر کشور، بیشتر مشاهده می‌شود. این بیماری در آغاز به صورت یک برجستگی کوچک (پاپول) است که به تدریج بزرگ  شده و به صورت زخم در می‌آید، احتمال دارد که زخم‌ها خودبه‌خود ظرف چند هفته تا چند ماه و گاهی یک‌سال  و یا بیشتر بهبود یابند ولی در برخی افراد عود بیماری پس از بهبود به صورت زخم و یا برجستگی  کوچک در محل زخم قبلی بهبود یافته ظاهر می‌شود.

طبق آمارهای سازمان بهداشت جهانی، سالانه حدود 1.5 تا 2 میلیون نفر به سالک مبتلا می‌شوند که 90 درصد آن تنها در 9 کشور دنیا رخ می‌دهد و ایران نیز یکی از این کشورها است. با توجه به این آمار، ابداع واکسنی علیه این بیماری، کمک بزرگی در کنترل این بیماری است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها