بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۱۰۲۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵
نوبخت:
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت که دولت مصمم است در راستای سیاست فقرزدایی و کاهش فقر مطلق به همه کسانی که استحقاق یارانه را دارند یارانه بدهند
تدبیر24»محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس در نشست خبری با خبرنگاران پارلمانی اظهار کرد: مجلس طبق آیین نامه در فرآیند بررسی بندها و تبصره‌های بخش درآمدی بودجه به نیمه راه رسیده و وقفه‌ای که رئیس مجلس تشخیص داد هم به رای نمایندگان گذاشته شد و مورد تایید قرار گرفت تا مسائلی در چارچوب ضرورت‌های کشور در قانون بودجه منعکس شود و کمیسیون تلفیق مجددا برای بررسی این مسائل تشکیل جلسه دهد.

وی افزود: دولت برنامه‌های متعددی  برای نکاتی که رئیس مجلس گفت دارد؛ از جمله بحث اشتغال که دولت ۱۲ برنامه با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۷۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان ارائه کرده تا بتوانیم در عرصه‌های مختلف همه مطالبات ضروری جامعه را پاسخ بدهیم  و اشتغال ایجاد کنیم. همچنین در مورد مسکن و بافت‌های فرسوده نیز می‌توانیم حدود ۳۰۰ هزار فرصت شغلی به تفکیک ۲۶۰ هزار فرصت شغلی در بافت‌های فرسوده و ۴۰ هزار فرصت شغلی برای ۱۰۰ هزار مسکن روستایی ایجاد کنیم که این اقدام نه تنها از جنبه اشتغال مورد توجه است بلکه منجر به مقاوم سازی ابنیه روستایی و شهری در مقابل زلزله‌ و ایمن سازی آنها می شود.

نوبخت خاطر نشان کرد: در زمینه مقابله با آلایندگی و آلودگی هوا دولت با دو برنامه برای نوسازی ناوگان درون شهری و برون شهری زمینه‌ای ایجاد می کند که در سال ۹۷ ضمن اینکه بتوانیم نسبت به کاهش آلودگی هوا اقدام کنیم، مصرف سوخت راهم کنترل کنیم و رفاه نسبی در اختیار مردم قرار دهیم. در هیمن زمینه ۲۵ هزار فرصت شغلی از این محل ایجاد خواهیم کرد.

سخنگوی دولت ادامه داد: در مورد یارانه دولت کاملا علاقه‌منداست در راستای سیاست فقرزدایی و کاهش فقر مطلق به همه کسانی که استحقاق دریافت یارانه را دارد یارانه بدهند و اگر کسانی دریافتی‌شان نسبت به خط مستمری سازمان‌های حمایتی پایین‌تر است در چارچوب مقابله با فقر یارانه دریافت کنند.

نوبخت با اشاره به اعلام آمادگی دولت برای موکول شده جلسات علنی مجلس به بررسی مجدد بودجه در کمیسیون تلفیق خاطر نشان کرد: کمیسیون تلفیق فراتر از فرصت قانون وقت مضاعفی دارد که اقدامی انجام دهد و ما انتظار داریم برنامه‌های دولت که در راستای افزایش اشتغال و کاهش فقر مطلق و ایمن سازی ابنیه روستایی و شهری در مقابل زلزله‌ و همچنین رفع آلودگی هوا پیش بینی شده، مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: اگرچه مجلس تا حدود یک هفته آینده جلسه علنی ندارد اما دولت در کنار کمیسیون تلفیق آمادگی دارد که رسیدگی به بودجه را انجام دهد. همانطور که بعد از رد کلیات بودجه نیز ۷۲ ساعت وقت بررسی در کمیسیون تلفیق داده شد و ما هم از آن استقبال کردیم. در حال حاضر هم امیدواریم برنامه‌های متقن، منطقی و قابل اجرای کمیسیون تلفیق کمک کند تا به اهداف خود در سال ۹۷ دست یابیم.

برچسب ها: تدبیر24 ، نوبخت
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها