بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۰۲۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱
هفته بیست و سوم لیگ برتر با تقابل علی کریمی با استقلال و مصاف دو تیم بالانشین ذوب‌آهن و سایپا پیگیری می‌شود.
تدبیر24»هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال ایران امروز (چهارشنبه) با برگزاری دو دیدار مهم و حساس پیگیری می‌شود. پرسپولیس در دیداری انتقامی مهمان صنعت نفت آبادان است و تراکتورسازی در خانه مقابل گسترش فولاد صف‌آرایی می‌کند تا داربی حساس تبریز را برگزار کنند. اما ادامه رقابت‌های هفته بیست‌وسوم لیگ برتر با برگزاری دو دیدار در روز پنج‌شنبه پیگیری می‌شود که تیم‌های بالانشین سایپا و ذوب‌آهن در تهران به مصاف هم می‌روند. استقلال هم در هفته‌ای که برای عقب نماندن از رقبایش نیاز به برد دارد، در تهران میزبان تیم پایین جدولی سپیدرود رشت است.

استقلال – سپیدرود

این دیدار تقابل علی کریمی با استقلال است و به نوعی یک داربی کوچک تلقی می‌شود. البته با توجه به اتفاقاتی که در نشست خبری پس از بازی سپیدرود و استقلال خوزستان رخ داد و علی کریمی حمله شدیدی به فدراسیون فوتبال و کمیته داوران کرد، احتمال محرومیت او از حضور روی نیمکت سپیدرود در دیدار مقابل استقلال وجود دارد. طبق اعلام سازمان لیگ فوتبال، علی کریمی به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال احظار شده تا درباره اتفاقات اخیر توضیح دهد.

همچنین فوتبالی‌ها منتظرند تا ببینند در نشست خبری پیش از بازی استقلال و سپیدرود، علی‌رضا امامی‌فر از تیم سپیدرود شرکت می‌کند یا علی کریمی و اگر علی کریمی شرکت کند، چه صحبت‌هایی ممکن است انجام دهد و واکنش سازمان لیگ به حضور او در نشست خبری چیست.

با عبور از مسائل حاشیه‌ای سپیدرود، آن‌ها تحت هدایت علی کریمی نتایج سینوسی گرفتند اما توانسته‌اند خودشان را از منطقه سقوط جدا کنند. ستارگان سپیدرود در لیگ امسال محمد نزهتی و حسین ابراهیمی هستند که در مجموع ۱۱ گل برای سرخ‌پوشان رشتی به ثمر رساندند. آن‌ها هفته گذشته یک دیدار شش امتیازی و خانگی را با تساوی یک بر یک مقابل استقلال خوزستان پشت سر گذاشتند تا فرصت فاصله گرفتن از این تیم انتهای جدولی را از دست بدهند.

در آن سوی میدان، استقلال شفر هفته گذشته پس از ۱۱ هفته شکست ناپذیری، مقابل ذوب‌آهن قلعه‌نویی شکست خورد تا هم فاصله‌اش از پرسپولیس صدرنشین به ۱۹ امتیاز برسد و هم از تیم‌های بالای جدولی کمی عقب بماند. شفر می‌داند که اگر قصد کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا در لیگ برتر را دارد باید از دیدار مقابل سپیدرود پیروز از زمین بازی بیرون بیاید.

آبی‌پوشان پایتخت از دیدار مقابل ذوب‌آهن تا سپیدرود، دو بازیکن جدید خارجی به نام‌های بویان نایدنوف و مامه بابا تیام جذب کردند تا قدرت خودشان را در خط حمله افزایش دهند.

همچنین سرور چپارف که در دیدار مقابل پارس جنوبی دچار مصدومیت شده بود در تمرینات استقلال حاضر شده تا شفر امیدوار باشد تا بتواند از ستاره این فصل تیمش مقابل سپیدرود استقاده کند.

در حال حاضر استقلال با ۳۲ امتیاز در رده ششم جدول رده‌بندی قرار دارد و سپیدرود با ۲۰ امتیاز در رده چهاردهم جای گرفته است. در این دیدار داریوش شجاعیان یکی از مهره‌های کلیدی شفر در هفته‌های اخیر و ساناک مربی استقلال محروم هستند. توحید غلامی هم تنها محروم سپیدرود در این دیدار است. دیدار رفت این دو تیم با نتیجه ۲ بر یک به سود استقلال تمام شد؛ دیداری که اولین تجربه استقلال در لیگ هفدهم بدون حضور منصوریان بود و میک مک درموت هدایت آبی‌پوشان را برعهده داشت.

سایپا – ذوب‌آهن

این دو تیم در هفته‌های اخیر نتایج خوبی کسب کردند و توانستند خودشان را به بالای جدول برسانند. سایپا در نیم فصل دوم با درخشش مهدی ترابی توانست خودش را به رده چهارم برساند. شاگردان علی دایی در پنج دیدار اخیر این تیم صاحب سه پیروزی و دو تساوی شدند تا نشان دهند که روزهای خوبی را پشت سر می‌گذارند. مهدی ترابی بهترین گلزن سایپا با هفت گل در این فصل است که بیشتر گل‌هایش را در نیم فصل دوم به ثمر رسانده است. آن‌ها هفته گذشته مقابل پارس جنوبی به تساوی بدون گل رسیدند.

البته سایپا نباید به نتایج خوبش در این چند هفته مغرور شود چون باید مقابل آماده‌ترین تیم لیگ برتر در هفته‌های اخیر قرار گیرد. ذوب‌آهن در هشت دیدار اخیرش صاحب هفت پیروزی و یک تساوی شده که شش پیروزی آن پیاپی است. آخرین برد شاگردان قلعه‌نویی هفته گذشته مقابل استقلال بود که با این برد روند شکست ناپذیری شفر با استقلال را قطع کردند. ذوب‌آهن اگر مقابل سایپا پیروزی از زمین بازی بیرون بیاید، با رکورد هفت پیروزی پیاپی پیکان در این فصل برابری می‌کند تا خودش را برای رکورد شکنی آماده کند.

یکی از نکاتی که به ذوب‌آهن در کسب این نتایج کمک کرده، جدا شدن بازیکنان کلیدی این تیم مانند قاسم حدادی‌فر و مهدی رجب‌زاده از بند مصدومیت است. همچنین درخشش مرتضی تبریزی در خط حمله ذوب‌آهن که توانسته ۱۰ گل به ثمر برساند هم از علل مهم نتیجه‌گیری سبزپوشان اصفهانی است.

یکی دیگر از نکات مهم این دیدار، تقابل دو مربی سرخابی است که سابقه سرمربی‌گری در تیم ملی را هم دارند. در پایان هفته بیست و دوم، سایپا با ۳۵ امتیاز در رده چهارم و ذوب‌آهن با ۳۸ امتیاز و یک بازی بیشتر نسبت به فولاد در رده دوم جدول‌ رده‌بندی قرار گرفتند. در این دیدار تنها وحید محمدزاده از ذوب‌آهن محروم است. دیدار رفت این دو تیم با تساوی یک بر یک به پایان رسید.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها