بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۲۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸
دوره آموزشی اندرو مورگان، کریستینا هاموک فضانوردان "سازمان فضایی آمریکا"(NASA) و سوئیچی ناگوچی فضانورد "سازمان فضایی ژاپن"(JAXA) در مرکز آموزش کیهان نوردی گاگارین در حومه مسکو آغاز شد.
تدبیر24»این آماده‌سازی برای کسب عنوان پرواز مهندس ناو کیهانی "سایوز ام.اس" و توانایی کار در بخش روسی ایستگاه فضایی بین‌المللی صورت می‌گیرد.

از آنجا که در حال حاضر سفر به ایستگاه فضایی بین‌المللی تنها با سفینه سایوز انجام می‌شود و در این مجتمع نیز بخش روسی به عنوان هسته مرکزی کاربرد دارد، براساس قرارداد "سازمان فضایی روسیه" (Roscosmos) و سازمان‌های فضایی دیگر کشورها، فضانوردان غیر روس با هر مهارت کاری، ملزم هستند زبان روسی، کار با ناو سایوز و بخش روسی ایستگاه فضایی بین‌المللی را در مرکز آموزش کیهان نوردی گاگارین فرا بگیرند تا در زمان سفر به فضا، کار در مدار زمین و بالاخره بازگشت به زمین به راحتی بتوانند وظایف خود را انجام دهند.

قرار است اندرو مورگان(Andrew Richard Morgan)، به عنوان یکی از خدمه پشتیبان گروه اعزامی 58/59،ایستگاه فضایی بین المللی و کریستینا هاموک، به سمت یکی از اعضای پشتیبان گروه اعزامی 59/60ایستگاه فضایی بین المللی به فضا اعزام شوند.

اندرو ریچارد مورگان

اندرو مورگان افسر نیروی هوایی آمریکا و کریستینا هاموک(Christina Hammock) دانشمند اقیانوس شناس در ژوئن 2013 توسط ناسا برای سفر به فضا انتخاب شدند و دوره آماده سازی پیچیده فضانوردان شامل آموزش‌های گسترده در مورد مسائل علمی و فنی سامانه‌های ایستگاه فضایی بین‌المللی، راهپیمایی فضایی، پزشکی، پرواز در هواپیما تی-38، و همچنین تمرین راه‌هایی برای زنده ماندن در آب و بیابان را به پایان رسانده و برای انجام پرواز فضایی گواهی گرفته‌اند.

این دو اینک به عنوان فضانوردان تازه کاری که تاکنون به فضا سفر نکرده‌اند باید دوره آموزشی فشرده ای را در مرکز آموزش گاگارین روسیه ببینند تا اگر از پس امتحانات برآمدند، اجازه پرواز با ناو کیهانی سایوز را بگیرند.

کریستینا هاموک

برخلاف همکاران آمریکایی، سوئیچی ناگوچی(Soichi Noguchi) تجربه ماموریت‌های فضایی خوبی در کارنامه خود دارد.

اولین پرواز او به عنوان عضوی از خدمه پرواز شماره 114 شاتل فضایی  بر عرشه فضاپیمای دیسکاوری در 26 ژوئیه تا 9 اوت 2005 انجام شد. در جریان این ماموریت، نوگوچی سه راهپیمایی فضایی انجام داد که بیش از 20 ساعت طول کشید. پرواز دوم او در 21 دسامبر 2009 به ایستگاه فضایی بین المللی، به عنوان مهندس پروازی فضاپیمای سایوز تی.ام.آ-17 صورت گرفت که 161 روز طول کشید.

نوگوچی دارای درجه مهندسی هوانوردی از دانشگاه توکیو است و از 1996 به عنوان فضانورد با ژاکسا کار می‌کند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها