بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۰۲۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲
رییس فدراسیون تنیس گفت: انتظارم از ملی‌پوشان بیشتر بود و تجربه‌ای که از این بازی به دست آمد بهایی سنگین داشت که از جامعه ورزش و تنیس عذرخواهی می‌کنم.

تدبیر24»مجید شایسته در گفت‌وگو با ایسنا درباره شکست تیم ملی تنیس ایران برابر هنگ‌کنگ در گروه دو آسیا دیویس کاپ بیان کرد: ملی‌پوشان تلاش خود را کردند اما انتظار من بیشتر از این بود مخصوصا در دو بازی انفرادی اول و بازی دوبل.  قبل از اعزام تیم ملی گفتم که من رییس فدراسیون هستم و هر عملکردی تیم ملی داشته باشد پاسخگو خواهم بود و از جامعه ورزش و تنیس ایران برای این شکست عذرخواهی می‌کنم.
او ادامه داد: شرایط آب و هوایی و برگزاری بازی در زمین‌ هارد کورت نقش تعیین کننده‌ای داشت. البته ما ملی‌پوشان را به مسابقه‌های ترکیه اعزام کردیم تا در زمین هارد کورت بازی کنند و شرایط بهتری برایشان فراهم شود. جدا از این مساله، تیم ملی برای  خروج از کشور نزدیک یک و نیم روز در فرودگاه معطل شد. همین موضوع خستگی جانبی را برای ملی‌پوشان ایجاد کرد. با این حال اگر از تمام این موارد عبور کنیم، با وجود تمام این مشکلات انتظار از ملی‌پوشان بیشتر از این بود. حتی اگر بازی را واگذار می‌کردیم باید نتیجه‌ای غیر از این رقم می‌خورد.
او افزود: این مسابقه درس‌های زیادی به ما داد و تجربه‌ای گرانقیمت به دست آمد که بهای سنگینی داشت. امیدوارم با همت و تلاش بیشتر در مسابقه بعدی که با چین تایپه است جبران کنیم. البته در گروه یک و دو آسیا هم نتایج غیر منطقی به دست آمد به گونه‌ای که پاکستان، کره را شکست داد و لبنان هم چین تایپه را مغلوب کرد. با این حال باز هم می‌گویم این شکست تجربه ای بود که بهای سنگینی  برای ما داشت و باید بپذیریم اتفاق خوبی نبود.
شایسته در پاسخ به این پرسش که احتمال تغییر و تحولات در تیم ملی وجود دارد تصریح کرد: بالاخره تشکیلات ساختاری در تیم ملی تازه است و عقلانی نیست تغییراتی دهیم و تمام تلاش‌مان را می‌کنیم کارهای فنی محکم‌تر و با قدرت پیگیری شود. اما دارم در مورد تغییر تمام ارکان فدراسیون فکر می‌کنم تا خون تازه‌ای به فدراسیون وارد شود و امیدوارم تا پایان سال به جمع‌بندی برسیم. البته شاید برخی‌ها بگویند چون سال آینده انتخابات فدراسیون است در راستای آن انتخابات این تغییر و تحولات ایجاد می‌شود در حالی که این طور نیست و وظیفه اخلاقی و مدیریتی ایجاب می‌کند حتی یک روز مانده به پایان دوره کاری اگر تغییرات نیاز باشد، انجام شود.
رییس فدراسیون تنیس در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه در این دو دوره که رییس فدراسیون بود انتظار می‌رفت بازیکنان جوانی ساخته و جایگزین نفراتی چون شاهقلی و شکوفی شوند، تاکید کرد: ما چنین بازیکنانی داریم مانند امیرحسین بادی و سوری. اما خب هر مسابقه ترکیب خاص خود را می‌طلبد. با این حال بازیکنان جوان و آینده‌داری داریم که پایشان سال آینده به تیم ملی باز می‌شود. با توجه به برنامه‌ریزی که داشتیم می‌خواهیم در سال 97 اتفاقات خوبی رقم بزنیم و برنامه‌های مناسب در حوزه مسابقه‌ها و سرمایه‌گذاری روی بازیکنان جوان داریم تا ان‌شاءالله اتفاقات خوبی بیفتد حالا چه باشم چه نباشم.
رییس فدراسیون با اشاره به انتقادهایی که از فدراسیون بعد از شکست تیم ملی شده است، تصریح کرد: برخی‌ها انتقادات خوبی کردند. البته انتقادهای تند و توهین‌آمیز هم انجام گرفت که ما آن‌ها را هم می‌پذیریم اما بهتر است حداقل راهکار هم ارائه بدهند. نتیجه تیم ملی را توجیه نمی‌کنم اما کسی که می‌گوید کارشناس است و کارشناسی می‌کند باید راهکار هم بدهد. ما بررسی می‌کنیم و بهترین راهکار را استفاده خواهیم کرد.
او ادامه داد:‌ من به عنوان رییس فدراسیون موظف هستم نارضایتی‌ها را بشنوم و بررسی و تعیین تکلیف کنم اما این را در نظر بگیریم که تنیس برای مجید شایسته نیست بلکه متعلق به خود خانواده تنیس است بنابراین با تخریب به هیچ کجا نمی‌رسیم. من ایرادات را می‌پذیرم  و تلاش می‌کنم برطرف شود. اعلام هم می‌کنم هر کسی در داخل یا خارج ایران طرح و ایده‌ای دارد با روی باز می‌پذیرم و آن را به ما منعکس کند و حتی من کار را به خودش می‌سپارم.

شایسته هم‌چنین گفت: در این سال‌ها که در فدراسیون تنیس بودم تلاش کردم فکری برای آینده تنیس کنم و حتی برنامه استراتژیک را هم تا اواخر سال نهایی می‌کنیم که قابل اجرا و قابل نظارت است. ما می‌خواهیم ورزش تنیس را توسعه دهیم و حتی توانسته‌ایم آن را از این تفکر خاص که متعلق به پولدارها است خارج کنیم به طوری که در اکثر استان‌ها تنیس رونق پیدا کرده است و برنامه 5 ساله‌ای که داریم توسعه کیفی تنیس است. رییس فدراسیون تنیس الان عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک هم شده که می‌تواند اثرات بهتری برای این رشته داشته باشد. البته من نماینده فدراسیون‌ها هستم و همه اعضای هیات اجرایی با همدلی و وحدت در کنار صالحی امیری که دیدگاه‌های خوبی دارد برای رشد و توسعه ورزش ایران تلاش می‌کنیم.

شایسته در مورد اینکه چرا در تیم ملی بانون از نفرات اصلی مانند سارا امیری، صدف صادق وزیری و غزل پاک‌باطن استفاده نشده است، گفت: وضعیت سارا امیری را سرمربی تیم ملی بررسی کرد و به آن آمادگی که برای این مسابقه‌ها لازم باشد نرسیده بود. صادق وزیری و پاک باطن هم به دلیل شرایط تحصیلی در خارج کشور امکان حضورشان فراهم نشد. ما هم در مسابقه‌های فد کاپ به دنبال نتیجه نیستیم بلکه کسب تجربه می‌خواهیم شاید نتیجه لازم به دست نیاید اما تجربه خوبی به دست خواهد آمد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها