بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۲۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
حاشیه نشست خبری روحانی؛
رئیس جمهور گفت: آقای رئیس جمهور خبر دارید که دلار 4800 تومان شده است؟ روحانی در پاسخ این قیمت را رد کرد و گفت: اینطور نیست.
تدبیر24» منتقدین: دومین نشست خبری رئیس دولت دوازدهم با حاشیه‌های جالبی همراه بود. نشست خبری حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور (عصر امروز، 17 بهمن) به مدت 100 دقیقه در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

این نشست خبری با حاشیه‌هایی همراه بود که در ادامه می خوانید:

** تیم رسانه ای رئیس جمهور ساعت حضور خبرنگاران و عکاسان را 13:30 اعلام کرده بود و به همین دلیل تعدادی زیادی از خبرنگاران و عکاسان از همان ساعت در محل روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری حضور یافته بودند؛ در ابتدا خبرنگاران اجازه داشتن موبایل را برای جضور در نشست خبری نداشتند اما پس از هماهنگی‌های صورت گرفته قرار شد خبرنگاران موبایل و ضبط صوت هایشان را همراه خود داشته باشند.

 پشت میز استقرار رئیس جمهور در محل نشست خبری به رنگ آبی درآمده بود و تصاویر امام خمینی و مقام معظم رهبری به همراه پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران بر آن نقش بسته بود.

 اجرای این برنامه نیز برعهده کاظم روحانی نژاد خبرنگار بازنشسته صداوسیما بود. او حالا مسئولیت رئیس مرکز روابط عمومی نهادر یاست جمهوری را برعهده دارد.

 حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات و سیدعباس صالحی وزیر ارشاد نخستین مسئولان دولتی بودند که از حدود ساعت 15:30 در ساختمان شهید بهشتی حاضر شده بودند،  سپس محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور و حسام الدین آشنا مشاور روحانی نیز به این جمع اضافه شدند.

 دمای هوای سالن نیز  عدد 19 درجه را نشان میداد که همین پایین بودن دما باعث شده بود خبرنگاران و عکاسان و مهمان ها لباس‌های گرم خود از تن درنیاوردند و حسابی سردشان شود؛ پیشتر هم در مراسمات و نشست‌های رئیس‌جمهور نیز این واقعه تکرار شده بود.

 در مقابل حسن روحانی علاوه بر حضور چهره‌های دولتی مدیران مسئول رسانه های اصلاح طلب از جمله خبرگزاری های ایسنا،  ایرنا، برنا، روزنامه ایران و  ... نشسته بودند.

 رئیس جمهور راس ساعت 16 وارد سالن شهید بهشتی شد و سخنان ابتدایی خود را در حدود 15 دقیقه بیان کرد.

خبرنگار خبرگزاری اصلاح طلب ایلنا نخستین کسی بود که سوال خود را از رئیس جمهور مطرح کرد البته نخستین و آخرین خبرگزاری نیز بود که موفق شد دو سئوال از حجت الاسلام روحانی بپرسد.

 خبرنگار ایلنا خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای رئیس جمهور خبر دارید که دلار 4800 تومان شده است؟ روحانی در پاسخ این قیمت را رد کرد و گفت: اینطور نیست.

 خبرگزاری صداوسیما دومین رسانه سوال کننده از روحانی بود، سوالی کلی از رئیس‌جمهور درباره رمز پیشرفت انقلاب در طول 4 دهه اخیر پرسید.

 خبرنگار خبرگزاری مهر ترجیح داد از روحانی درباره اعتراضات اخیر سوال کند "  آقای رئیس جمهور آیا صدای مردم را شنیدید و قصد دارید ترمیم در تیم اقتصادی خود به وجود بیاورید"؛ واکنش روحانی به این سئوال جالب توجه بود " من اشکالم به همین سبک سوال است؛ یعنی وقتی شما خواست مردم را می‌برید فقط در بخش اقتصاد، همین نشنیدن صدای مردم است"

 بخش دیگری از سخنان روحانی به موضوع افزایش قیمت بنزین اختصاص داشت،  پاسخ های رئیس جمهور بیشتر در حمایت و یا دفاع از افزایش قیمت بنزین بود جایی که وی گفت: یاد گرفتیم تا هوا آلوده می‌شود مدارس را تعطیل می‌کنیم. مبارزه با آلودگی هوا و ریزگردها پول می‌خواهد از کجا باید تامین شود؟ هنوز هم دیر نشده که مجلس در این خصوص تجدید نظر کند.

یکی دیگر از نکات حاشیه‌ای این مراسم مرور نمونه سوالات خبرنگار چینی بود. این خبرنگار سوال امتحانی خود را به محل برگزاری نشست خبری آورده بود و در حین سخنان رئیس جمهور سوالات و پاسخ های آن را مرور می‌کرد.

تعداد زیادی از خبرنگاران رسانه‌های مهم کشور این‌بار نیز فرصت پیدا نکردند تا سئوالات خود را از رئیس‌جمهور بپرسند که مسئولان برگزاری نشست در پاسخ به انتقادات، وعده نشست‌های خبری بعدی را دادند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها