بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۳۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴
مطالعه ای جدید نشان می دهد یک بیماری شایع در مردان – یعنی بزرگ شدن رگ ها در کیسه بیضه (اسکروتوم) – ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت را افزایش دهد.
تدبیر24»مطالعه ای جدید نشان می دهد یک بیماری شایع در مردان – یعنی بزرگ شدن رگ ها در کیسه بیضه (اسکروتوم) – ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت را افزایش دهد.

این مشکل به عنوان شناخته شده است. این بیماری حدود ۱۵ درصد مردان را تحت تاثیر قرار می دهد و می تواند باعث درد و ناباروری شود.محققان دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه استنفورد قصد داشتند دریابند که آیا واریکوسل خطر دیگر مشکلات مربوط به سلامتی را افزایش می دهد یا خیر.

دکتر نانسی وانگ در نشست خبری دانشگاه گفت: "واریکوسل با پایین همراه است و تستوسترون پایین به نوبه خود با خطرات متابولیک و مرتبط است.”وانگ، که متخصص ارولوژی است به اتفاق همکارانش، سوابق بیمه درمانی ۴۴۰۰ مرد مبتلا به واریکوسل و هزاران مرد بدون این بیماری را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

به طور کلی، محققان دریافتند که مردان مبتلا به واریکوسل در معرض خطر بالاتری از بیماری قلبی هستند. همچنین به نظر میرسد احتمال بیشتری وجود داشته باشد که دچار بیماری های متابولیکی مانند دیابت و سطح بالای چربی خون (هایپرلیپیدمیا) شوند.

اما تحقیقات بیشتر نشان دادند که تنها بیماران مبتلا به واریکوسل که علائم بالینی، به خصوص درد شکمی و مشکلات باروری، دارند در معرض افزایش خطر ابتلا به این بیماری ها قرار دارند.
نویسندگان این تحقیق می گویند، قبل از اینکه هرگونه توصیه ای را ارائه دهیم، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

آنها اظهار داشتند که این مطالعه ارتباط قوی بین واریکوسل و بیماری های قلبی را نشان می دهد، اما تحقیقات بیشتری برای تعیین رابطه علت و معلولی مورد نیاز است.

دکتر کیت، رئیس بخش اورولوژی در بیمارستان Mount Sinai در تورنتو، گفت: "در حالی که این نتایج به خوبی نشان دهنده ارتباط واریکوسل با افزایش خطرات بالقوه بیماری های قلبی-عروقی و دیابت هستند، اما ما هنوز نمی دانیم که آیا باید مدیریت فعلی خود را برای حدود ۱۷ میلیون مرد آمریکایی مبتلا به واریکوسل، تغییر دهیم یا خیر.”

کیت که در این مطالعه مشارکتی نداشته است، گفت: "سوال مهم این است که آیا واریکوسل تنها نشانگری از سلامت مردان است و یا در واقع برطرف کردن واریکوسل میتواند سلامت مردان را در بلند مدت بهبود بخشد؟”

این یافته ها در روز ۱ دسامبر در مجله Andrology منتشر شدند.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها