بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۰۳۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲
طبق نتایج یک مطالعه جدید، نوشیدن چای داغ، خطر ابتلا به سرطان مری را در افراد سیگاری و نیز افراد الکلی افزایش می‌دهد.
محققان دانشگاه پکینگ چین دریافتند نوشیدن روزانه چای در افرادی که سیگاری یا الکلی نیستند، ریسک سرطان مری را افزایش نمی دهد.

جون لوو، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گویند: «نوشیدن چای داغ تنها در صورتی با سرطان مرتبط است که در کنار آن کشیدن سیگار یا نوشیدن الکل هم وجود داشته باشد.»

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، سرطان مری سالانه حدود ۴۰۰ هزار نفر را در دنیا می کُشد.

در این مطالعه، محققان حدود ۱۰ سال بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ شرکت کننده ۳۰ تا ۷۹ سال را در چین تحت نظر داشتند. محققان دریافتند شرکت کنندگان این مطالعه که چای بسیار داغ می نوشیدند، بیش از اندازه الکل مصرف کرده و سیگار می کشیدند بیش از ۵ برابر افرادی که هیچ یک از این سه عادت را نداشتند، در معرض ریسک ابتلا به سرطان مری قرار داشتند.

به گفته محققان، استعمال سیگار و مصرف الکل و همچنین ترکیبات شیمیایی و تاثیر دمای معکوس چای داغ، موجب افزایش ریسک سرطان مری می شوند.
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها