بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۰۳۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
معاون دانشجویی دانشگاه تهران در نشست انقلاب و دانشجوی مطالبه‌گر در جمع دانشجویان کوی دانشگاه گفت: «مطالبه‌گری، مولود انقلاب اسلامی است و به تعبیر امام خمینی (ره)، دانشجویان مغز متفکر جامعه هستند، دانشجویان نه تنها به جای خود بلکه باید به جای دیگران هم تفکر کنند».
تدبیر24»دکتر حسن به‌نژاد،با حضور در نشست «انقلاب و دانشجوی مطالبه‌گر» در مسجد کوی دانشگاه افزود: «رهبر انقلاب نیز بر مطالبه‌گری دانشجویان تاکید دارند و فرموده‌اند دانشجو باید به عنوان یک فریضه به مطالبه‌گری نگاه کند. دانشجو باید با بصیرت و دقت به اطراف خود بنگرد و با پیشنهادهای سازنده جامعه را به سمت درستی هدایت کند».

معاون دانشجویی دانشگاه تهران در این نشست که به مناسبت ایام الله دهه فجر برگزار شده بود، خاطرنشان کرد: «یکی از اهداف دانشگاه مسئولیت‌پذیری اجتماعی و اخلاق حرفه‌ای است که در برنامه پنج ساله سوم دانشگاه تهران مطرح است. بحث مطالبه‌گری می‌تواند به‌عنوان یکی از مسئولیت‌های دانشجو قرار گیرد و دانشگاه هم به‌عنوان یکی از برنامه‌های چشم‌انداز خود به آن می‌پردازد. وقتی دانشجویان و مدیران دانشگاه به درک مشترکی از اهداف و چشم‌اندازها برسند، وظایف به بهترین نحو انجام می‌شود، در غیر این صورت هر دوی آنها به بیراهه خواهند رفت».

وی افزود: «روزی که بنده عهده‌دار این مسئولیت شدم، افرادی در شورای صنفی کارهای ما مدیران را نمی‌پسندیدند و معترض بودند ولی ما سعی کردیم با آنها تعامل کنیم و به این موضوع به‌عنوان یک ظرفیت نگاه کردیم. در همان شرایط بحث مطالبه‌گری دانشجویان در پیشبرد امور به ما کمک کرد».

دکتر به‌نژاد اظهار داشت: «در سه سال اخیر با وجود شرایط نه چندان خوب سعی کردیم امور را به بهترین نحو مدیریت کنیم. در اولین قدم به عنوان یک مطالبه دانشجویی، تجهیز اینترنت خوابگاه‌ها را در دستور کار قرار دادیم و برای این کار حدود ۲ میلیارد بودجه اختصاص یافت».

وی ادامه داد: «یکی از اموری که در این مدت سه سال به آن پرداختیم، موضوع فضای سبز بود زیرا اعتقاد داریم وقتی محیط دلپذیرتر باشد، باعث بهبود شرایط درسی و تحصیلی دانشجویان می‌شود. از این رو فضای سبز تمامی خوابگاه‌ها را بهبود دادیم. در مجموع حدود ۱۵۰۰ اصله درخت کاشتیم و مساحت فضای سبز را به سه هکتار افزایش دادیم و برای آبیاری آن از سیستم آبیاری مکانیزه به منظور صرفه‌جویی در مصرف آب استفاده کردیم».

معاون دانشجویی دانشگاه تهران افزود: «از دیگر اقدامات صورت گرفته موضوع تامین غذای سالم، متنوع و با کیفیت برای دانشجویان بود. بنابراین با صرف هزینه‌ای حدود یک میلیارد تومان آشپزخانه کوی را با شرایط بهداشتی و استاندارد تجهیز کردیم».

دکتر به‌نژاد در ادامه اظهار داشت: «موضوع ورزش نیز از اقدامات انجام شده توسط معاونت دانشجویی بود. تقریباً تمامی سالن‌های ورزشی موجود را نوسازی، بازسازی و تجهیز کردیم».

وی افزود: «در بحث خوابگاه‌ها شرایط خوابگاه متاهلین را بهبود بخشیدیم و همچنین پنجره‌های بیرونی تمامی خوابگاه‌ها را برای صرفه‌جویی در انرژی، دوجداره کرده‌ایم. در خوابگاه‌های دختران نیز برای سهولت در رفت و آمد و حمل بار به طبقات بالا سعی داریم آسانسور نصب کنیم و در خوابگاه چمران این کار انجام شده است. در اقدام بعدی برای تامین امنیت خوابگاه چمران دیواری به طول ۴۰۰ متر احداث و یک اتاق نگهبانی خارج از محوطه خوابگاهی تعبیه شد تا از ورود افراد غریبه به محوطه خوابگاهی جلوگیری شود».

معاون دانشجویی دانشگاه تهران اظهار داشت: «در این مدت سه سال، 1000 تخت را به مجموعه خوابگاهی اضافه کردیم. همچنین برای استاندارسازی تمامی خوابگاه‌ها طرح جامع خوابگاه‌های دانشگاه را تدوین کردیم و امیدواریم با اجرای این طرح استانداردسازی فضا و تخصیص متراژ مناسب به هر دانشجو صورت گیرد».

وی همچنین با اشاره به اقدامات بهداشتی و درمانی تصریح کرد: «از یک سال گذشته احداث درمانگاه را در کوی دانشگاه آغاز کرده‌ایم و تاکنون یک میلیارد هزینه شده است که امیدواریم تا تابستان سال آینده به بهره‌برداری برسد این درمانگاه شامل مرکز مشاوره، دندانپزشکی، اورژانس و داروخانه است. همچنین طرح پایش سلامت مخصوص ورودی‌های جدید را بر اساس خواست دانشجویان با رزرو وقت در سامانه انجام داده‌ایم تا از اتلاف وقت آنها جلوگیری شود. با اقدامات صورت گرفته مرکز بهداشت و درمان دانشگاه تهران در سال ۹۴ و ۹۵ به عنوان مرکز بهداشت ودرمان برتر کشور انتخاب شد».

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر به‌نژاد در پایان گفت: «مرکز مشاوره دانشگاه نیز به تجهیزات جدید مجهز شده است و اپلیکیشن مشاوره نیز برای استفاده دانشجویان طراحی و در دسترس دانشجویان قرار می‌گیرد. با اقدامات صورت گرفته طی سه سال گذشته مرکز مشاوره دانشگاه تهران به عنوان مرکز ممتاز کشور شناخته شده است»

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها