بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۳۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
داشمندان پی برده‌اند که روزانه صدها میلیون ویروس بالای پایین‌ترین لایه جو جمع می‌شوند.
تدبیر24»از میان تمام میکروب‌های موجود در این سیاره، ویروس‌ها بیشترین فراوانی را دارند، و حدود میلیون‌ها میلیون ویروس تنها در اقیانوس‌ها هستند.

پیش از این، سازمان جنگلداری وزارت کشاورزی آمریکا اعلام کرده بود که سالانه بیش از یک تریلیون ویروس در هر متر مربع به زمین می‌رسند.

"کرتیس ساتل" (Curtis Suttle)ویروس‌شناس دانشگاه "بریتیش کلمبیا" کانادا گفت: روزانه بیش از 800 میلیون ویروس در هر متر مربع از قسمت بالایی پایین ترین لایه جو تجمع می‌کنند.

وی افزود: تقریبا 20 سال پیش ما شروع کردیم تا ویروس‌های محیط‌های مختلف جهان، که از لحاظ ژنتیکی مشابه هم بودند را پیدا کنیم.

ساتل و همکارانش می‌خواستند بدانند که دقیقا چه تعداد ویروس به ارتفاع 2500 تا 3000 کیلومتری زمین منتقل می‌شوند.

آنها دو گردآورنده را بر روی پلتفرم‌هایی در بالای پایین ترین لایه جو در رشته کوه سیرا نوادا، اسپانیا (منطقه ای تحت تاثیر یک کمربند غبار جهانی)، نصب کردند.

آنها پی بردند که میلیون‌ها باکتری و میلیاردها ویروس در هر متر مربع در سطح تروپوسفر فرود می‌آیند.

سرعت رسوب گذاری هر ویروس، 9 تا 461 بار بیشتر از سرعت رسوب گذاری باکتری بودند.

این به این معنا نیست که وضعیت وخیم است، بلکه ما به راحتی با آنها زندگی می‌کنیم.

آنها می‌توانند در انتقال جوی زنده بمانند، بنابراین این امکان وجود دارد که آنها بتواند بر اکو سیستم جدید تاثیر بگذارند.

اغلب ویروس‌ها، بیماری‌زا نیستند. شواهد اخیر نشان می‌دهد که آنها نقش مهمی درچرخه کربن اقیانوس دارند. هم چنین ویروس‌هایی  بنام "باکتریوفاژها" (ویروس‌هایی  که به باکتری‌ها حمله می‌کنند و آن‌ها را از بین می‌برند) وجود دارند که با کشتن باکتری‌های مضر به انسان‌ها کمک می‌کنند.

این مطالعه در مجله "International Society for Microbial Ecology" منتشر شده است
برچسب ها: تدبیر24 ، زمین
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها