بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۳۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
هفتمین روز جشنواره فیلم‌ فجر با حضور همزمان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پردیس ملت، نمایش فیلم‌هایی ضعیف و پرانتقاد و خبر احتمال برپایی نشست برای اعلام اسامی کاندیداهای دریافت سیمرغ همراه شد.
تدبیر24»پنج شنبه ۱۹ بهمن ماه و دو روز مانده تا پایان جشنواره فیلم‌هایی در سینمای رسانهها به نمایش درآمد که کیفیت آن ها صدای بسیاری از منتقدان و خبرنگاران را درآورد و درخواست جمعی از منتقدان "مستقل" برای احیای زرشک زرین؛ پررنگ و رسانهای شد.
در این‌ روز؛ سه فیلم «جشن دلتنگی» به کارگردانی پوریا آذربایجانی، «هایلایت» به کارگردانی اصغر نعیمی و «ماهورا» به کارگردانی حمید زرگرنژاد به نمایش درآمد که از میان آنها فقط فیلم سوم تا حدودی تماشاگران را بیشتر در سالن نگه داشت و رضایت نسبی آنها هم پس از پایان فیلم بخاطر واقعی بودن داستان بود.
در "جشن‌ دلتنگی" به تاثیر شبکههای مجازی و به ویژه اینستاگرام در زندگیها پرداخته شده و با وجود داستان به روز و جذابی که میتوانست روایت کند، از نیمه‌های ماجرا خسته کننده شد و دقایقی پس از شروع تماشاگران قابل توجهی را مجبور کرد تا سالن را ترک کنند.

 این اتفاق در دو فیلم دیگر هم تکرار شد با این تفاوت که میزان انتقاد و اعتراض نسبت به فیلم‌ "هایلایت" بیشتر بود.
میزان انتقاد از این فیلمها به قدری بود که تا پایان شب خیلی از خبرنگاران و منتقدان از فیلمهای روز هفتم گله می‌کردند و متعجب بودند که چه لزومی داشته این فیلمها با این کیفیت پایین به بخش رقابتی جشنواره راه پیدا کنند.

جمشید هاشم پور از جمله بازیگران فیلم هایلایت بود که پس از سالها به سینمای رسانهها در جشنواره آمد اما در نشست این فیلم شرکت نکرد و فقط جلوی دوربین عکاسان حاضر شد و این بازیگر قدیمی پس از ژستهای درخواستی ، با تشویق عکاسان روبرو شد.

اما فیلم "ماهورا" وضعیت بهتری داشت چون علاوه بر روایت داستان و محیطی متفاوتتر (جنوب کشور) در آخر فیلم مشخص شد؛ این فیلم‌ بر اساس یک ماجرای واقعی در زمان جنگ و زنده به گور شدن تعدادی از مردان یک طایفه بوده است که با پخش مستندهایی نیز همراه بود.
در میان فیلم‌های روز پنجشنبه، بابک حمیدیان و مینا ساداتی باز هم در فیلمی دیگر (جشن دلتنگی) همبازی بودند ولی بابک‌ حمیدیان همچون دیگر فیلم‌های امسالش برای شرکت در نشست پرسش و پاسخ به پردیس ملت نیامد.
ساعد سهیلی هم دیگر بازیگری بود که در این روز برای چندمین بار فیلمی از او در جشنواره نمایش داده شد.
اما از فیلمهای روز هفتم جشنواره که بگذریم، مهم ترین اتفاق در پردیس سینمایی ملت که محل حضور اهالی رسانه است، حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

سید عباس صالحی با همراهی دبیر جشنواره از بخش های مختلف جشنواره دیدن کرد و در شرایطی نه چندان مناسب پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد که البته به دلیل خوب‌ نبودن موقعیت یا شاید عدم تمایل به پاسخگویی، جوابهایی خلاصه و حتی گاهی عجیب به سوالات مطرح شده داد.

او همچنین تلویحا پردیس سینمایی ملت را محل سال آینده جشنواره معرفی کرد و گفت که برای دوره بعد با احداث پارکینگ طبقاتی مشکلات امسال برطرف میشود.

این در حالی است که محمدمهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی از برنامه‌ریزی و وعده برای کاخ جشنواره خبر داده است. 
علاوه بر این‌ها وزیر فرهنگ در این دیدار هیچ فیلمی را تماشا نکرد و همانجا هم اعلام کرد که برای اینکه متهم به دخالت در داوریها نشود برای اولین بار فیلم های جشنواره را ندیده است.

او شامگاه ۱۹ بهمن در توییتی هم به این موضوع اشاره کرد که به پردیس ملت رفته بدون آنکه فیلمی ببیند. وی همچنین نوشته است، به خبرنگاران که هشت روز است فیلم‌ می‌بینند غبطه می‌خورد اما خودتحریمی دارم که فیلمی نبینم تا مبادا دیدن برخی از آنها یا برداشتش در داوریها سوءتفاهم ایجاد نکند.

یکی از خبرهای مهم در این روز به معرفی  نامزدهای  جشنواره مربوط می شد که یکی از از مدیران جشنواره در یک برنامه رادیویی اعلام کرد که برای جلوگیری از کم‌رونق شدن جشنواره در روز آخر برخلاف سالهای قبل، اسامی کاندیداها تقریبا ۲۴ ساعت قبل از مراسم اختتامیه و پس از پایان آخرین فیلم جشنواره اعلام می‌شود که آن هم احتمالا در یک نشست خبری انجام خواهد شد.

در همین راستا بازار گمانه‌زنیها برای انتخاب بهترینهای جشنواره داغ شده و نکته قابل توجه مربوط به بازیگران زن است که تاکنون بازیهای چشمگیری از آنها دیده نشده است به غیر از یکی دو استثناء.
هفتمین روز جشنواره با وجود اینکه مصادف با روز پنجشنبه بود، اما سالن‌ها و نشست‌های پرسش و پاسخ با جمعیت خیلی زیادی روبرو نبود ولی پیش بینی میشود روز جمعه با توجه به نمایش سه فیلمی (مصادره،سوتفاهم،دارکوب) که کارگردان‌ یا بازیگران شاخصی دارند روز شلوغی در جشنواره باشد.
برچسب ها: تدبیر24 ، روز هفتم
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها