بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۰۳۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران از ایجاد پارک علم و فناوری در این دانشگاه خبر داد.

تدبیر24»دکتر صحرائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران با وجود 6 مرکز رشد بسیار فعال نیاز به ایجاد پارک علم و فناوری دارد، اظهار کرد: بعد از اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه در مراکز رشد به مرحله‌ای از  تولید رسیدند باید در جایی باشند که بتوانند تولیدات و محصولات خود را تجاری کنند.

وی با اشاره به اینکه ایجاد پارک علم و فناوری در دانشگاه علوم پزشکی تهران امکان تجاری‌سازی محصولات را برای شرکت‌های دانش بنیان فراهم می‌کند، افزود: دانشگاه علوم پزشکی تهران با داشتن این تعداد مراکز رشد، لازم است که پارک علم و فناوری ایجاد کند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: به همت رییس دانشگاه و معاونت توسعه برنامه‌ریزی فعالیت‌های لازم برای اخذ مجوزها از وزارت بهداشت و جایابی برای ایجاد این پارک انجام شده است و پیگیر هستیم که روزی این پارک را برای دانشگاه احداث کنیم.

وی افزود: در حال حاضر پیشنهاد ایجاد این پارک در دانشگاه آماده است تا برای اخذ تایید و دریافت مجوز به شورای گسترش ارائه شود.

دکتر صحراییان با اشاره به اینکه مهمترین اولویت‌ها در زمینه پژوهش خلق ثروت از دانش است، گفت: هدفمندسازی پژوهش نیز از دیگر برنامه‌های این دانشگاه است تا پژوهش‌ها پاسخگوی نیازهای کشور و مردم باشند و معضلات کشور را حل کنند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها