بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۰۳۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
زرآبادی با اشاره به برنامه ششم توسعه:
یک عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به تبعات منفی اجتماعی و سیاسی ادعاها و سخنان مقامات سابق کشور، گفت: به دلیل فقدان مراجع اطلاع‌رسانی صاحب صلاحیت، افراد و مقامات سابق و غیرمسئول و حتی مقامات مسئول در قوای مختلف به خود اجازه می‌دهند عملکرد سایر مقامات را به هر شیوه‌ای زیر سوال ببرند.

تدبیر24»سیده حمیده زرآبادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت:‌ اگر چه دستگاه‌های ناظر، با افراد و مقامات مدعی از نظر اداری تذکر داده یا برخورد قضایی می‌کنند اما به دلیل رسانه‌ای نشدن این کار هیچ وقت نمی‌توانند آثار و تبعات سخنان و ادعاهای منتشر شده در جامعه را از بین ببرند.

نماینده مردم قزوین در مجلس، راه‌اندازی سامانه یا مراجع آماری و اطلاعاتی مدون غیر وابسته به افراد و جریان‌های سیاسی برای در اختیار گذاشتن اطلاعات صحیح از عملکرد افراد را در کنترل تبعات اجتماعی ادعاها موثر دانست.

زرآبادی با یادآوری مصوبه مجلس در  برنامه ششم توسعه برای راه‌اندازی چنین سامانه‌ای، گفت: براساس مواد ۴۹ و ۱۴۲ برنامه ششم توسعه تا پایان سال اول این برنامه که امسال باشد، باید سامانه‌ای راه‌اندازی شود تا اموال و دارایی‌هایی مقامات سیاسی و اقتصادی شامل روسای قوا، معاونان آنان، نمایندگان مجلس، وزرا و سایر رده‌های مدیریتی برای اطلاع عموم در آن ثبت شود تا مردم برای اثبات یا رد ادعاها به این سامانه رجوع کنند.

زرآبادی ادامه داد: مجلس به سهم خود قوانین لازم برای راه‌اندازی این سامانه را تهیه کرده است حالا نوبت سایر قوا و مسئولان است تا روی مبانی، اصول، جزییات و چگونگی شیوه کار متمرکز شوند تا از دست درازی‌ها در امان باشد و افکار عمومی به درستی فضای تخریب، دروغ، تهمت و ناراستی را تشخیص دهند.

برچسب ها: تدبیر24 ، زرآبادی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها