بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۱۰۳۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷
«جان گَوین» بازیگر فیلم‌هایی چون «روانی» و «اسپارتاکوس» در سن 86 سالگی درگذشت.
تدبیر24»«ورایتی» نوشت: «جان گَوین» که در طول عمر 86 ساله خود در فیلم‌هایی چون «تقلید زندگی» به کارگردانی «داگلاس سرک»، «روانی» ساخته «آلفرد هیچکاک» و فیلم ماندگار «اسپارتاکوس» اثری از «استنلی کوبریک» هنرنمایی کرده بود، روز جمعه در بورلی هیلز کالیفرنیا فوت کرد.

این سینماگر که در دهه 1970 ریاست انجمن بازیگران آمریکا را بر عهده داشت و در دوران ریاست جمهوری «رونالد ریگان»، سفیر ایالات متحده آمریکا در مکزیک بود، در دهه 1950 با بازی در دو فیلم از «داگلاس سرک» آلمانی‌تبار در هالیوود مورد توجه قرار گرفت. او در فیلم‌های «زمانی برای عشق ورزیدن و زمانی برای مردن» و «تقلید زندگی» این کارگردان بازی کرد و بسیار مورد توجه منتقدین قرار گرفت.

«گوین» در فیلم «یک نفس رسوایی» با «سوفیا لورن» و «ماریس شوالیه» همبازی شد و پس از آن، در شاهکار «هیچکاک» یعنی «روانی» نقش «سم لومیس» را ایفا کرد.

«اسپارتاکوس» به کارگردانی «استنلی کوبریک» پروژه بعدی این بازیگر آمریکایی بود. این فیلم که «کرک داگلاس» در آن نقش اصلی را ایفا کرده، درباره برده‌ای است که در امپراطوری رم شورش می‌کند. «اسپارتاکوس» در گیشه به موفقیت چشمگیری دست پیدا کرد و چهار اسکار برد.

فیلم‌های بعدی او «توری نیمه شب» و «خیابان پشتی» بودند. «گوین» از آن پس وارد تلویزیون شد و در سریال‌هایی چون «بدرقه»، «مانیکس» و برنامه «دوریس دی» ایفای نقش کرد.

او در دهه 1960 به سینما بازگشت و در فیلم اسپانیایی‌زبان «پدرو پارامو» هنرنمایی کرد. این فیلم براساس رمانی ساخته شد که «سوزان سانتاگ» آن را «یکی از شاهکارهای ادبیات قرن بیستم جهان» خوانده است.

او یک سال‌ پس از آن در «OSS 117  ـ مامور دوجانبه» تریلری جاسوسی بازی کرد و سپس در «زن دیوانه‌ی شایلوت» با «کاترین هپ‌برن» همبازی شد.

پس از این که «جورج لازنبای» از پروژه سال 1971 فیلم «جیمز باند» کناره‌گیری کرد، ‌قرار شد «گوین» نقش اصلی این فیلم را برعهده بگیرد اما در پایان با پیشنهاد «یونایتد آرتیستس»، ‌«شان کانری» در نقش «007» بازی کرد.
برچسب ها: تدبیر24 ، روانی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها