بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۰۳۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶
جشن سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور جمع کثیری از مقام های کشوری و لشکری ارمنستان و سفرا و دیپلمات ها کشورهای خارجی مستقر در ایروان، با حضور سفیر کشورمان و کارن کاراپتیان نخست وزیر ارمنستان به عنوان میهمان ویژه این مراسم برگزار شد.
تدبیر24»سیدکاظم سجادی سفیر کشورمان در این مراسم اظهار کرد: 39 سال قبل ملت بزرگ ایران توانست با رهبری امام خمینی (ره) نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر مردم سالاری دینی را جایگزین نظام دیکتاتوری و پادشاهی نماید. این انقلاب تحولی در نظام بین الملل بوجود آورد که خوشایند قدرت های بزرگ جهانی نبود و به همین دلیل ابرقدرت‌های جهانی با توطئه های مختلف از قبیل راه اندازی جنگ تحمیلی، تحریم های ظالمانه، ترور دانشمندان و سیاستمداران ایرانی تمام تلاش خود را صرف مقابله با این انقلاب کردند.

سفیر کشورمان با اعلام اینکه مردم ایران با رهبری امام و مقام معظم رهبری طی چهار دهه گذشته توانستند همه این فتنه ها و دسیسه ها را خنثی کنند، افزود: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه وقعی به این تهدیدات قدرت های جهانی نگذاشته و به عنوان پناهگاهی برای ملت های مستضعف در جهان درآمده است.

سجادی ارتقای روابط دوستانه با همسایگان را یکی از اصول اساسی سیاست خارجی کشورمان برشمرد و گفت: جمهوری ارمنستان در بین همسایگان ما جایگاه ویژه ای دارد و نمونه و الگوی مناسبی از روابط دو کشور همسایه علیرغم داشتن تفاوت های دینی است.

سفیر کشورمان در ادامه تاکید کرد: روابط دو کشور از ابتدای استقلال ارمنستان همواره در مسیر توسعه و پیشرفت بوده و بویژه طی سه سال اخیر این مناسبات در بخش های گوناگون سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جهش قابل ملاحظه ای داشته است.

وی ایجاد منطقه آزاد مغری در مجاورت منطقه آزاد ارس، از بین رفتن رژیم روادید بین دو کشور، امضای موافقت نامه همکاری با اتحادیه اورآسیا در آینده نزدیک و چندین پروژه دیگر را از جمله مهم ترین دستاوردهای دو کشور طی سه سال اخیر دانست که منجر به توسعه مبادلات تجاری و افزایش ورود گردشگران خواهد شد.

نخست وزیر ارمنستان نیز در این مراسم ضمن تبریک سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی روابط دوستانه ایران و ارمنستان را عالی توصیف کرد و گفت: مردم و دولت ارمنستان امروز آمده اند که با شما در این جشن شریک باشند و شادی شما را دوچندان نمایند.

کاراپتیان با اشاره به اینکه تاریخ دوستی دو ملت به هزاران سال پیش باز می گردد افزود: تمامی دولتمردان ارمنی که در ارتقای روابط نقش دارند در این جشن حضور یافته اند تا ثابت کنند آمادگی دارند مناسبات دو کشور را در همه زمینه ها بویژه حوزه های اقتصادی گسترش دهند.

نخست وزیر ارمنستان با اعلام اینکه روابط با جمهوری اسلامی ایران برای ارمنستان در بالاترین اولویت قرار دارد، گفت: در آینده نزدیک با امضای سند همکاری بین ایران و اتحادیه اورآسیا شاهد جهش ویژه ای در توسعه مناسبات دو کشور در حوزه های مختلف خواهیم بود.

وی تاکید کرد: جمهوری ارمنستان آمادگی دارد به عنوان واسطه و حلقه ارتباط بین طرفین عمل کرده و دوستان ایرانی قادر خواهند بود با ورود به چارچوب های خاص ارمنستان با کشورهای عضو این اتحادیه از امتیازات خاص آن استفاده کنند.

علاوه بر نخست وزیر ارمنستان تعدادی از وزرای کابینه و همچنین سفرا و دیپلمات های چندین کشور در مراسم امسال حضور داشتند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها