بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۳۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰
میراث فرهنگی استان همدان به صراحت اعلام کرده است که فعالیت در حریم غار «سراب» و ساخت هتل در عرصه‌ی غار «علیصدر» باید متوقف شود اما برای نهایی شدن توقف ساخت هتل در عرصه‌ی غار علیصدر هنوز اقدامی انجام نشده است.
تدبیر24»دو غار «سراب» و «علیصدر» در استان همدان را از برجسته‌ترین و کم‌نظیرترین غارهای آبی کشور و چه بسا خاورمیانه می‌نامند که هر چند هر دو در فهرست آثار طبیعی ایران به ثبت رسیده‌اند، اما به واسطه‌ی تجاوزهایی که با ساخت هتل در عرصه‌ی غار علیصدر و فعالیت معدن سنگ در حریم غار سراب در حال رخ دادن است، نه تنها محیط زیست و سفره‌های آب زیرزمینی این منطقه به مرور درحال آسیب دیدن است، بلکه عرصه و حریم این دو اثر به خصوص غار «علیصدر» را که در فهرست موقت میراث طبیعی یونسکو نیز قرار گرفته است، با خطر خروج از این فهرست مواجه می‌کند.

احمد ترابی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان در توضیح اقداماتی که این معاونت برای خروج غار سراب از وضعیت کنونی انجام داده است، به ایسنا می‌گوید: حدود دو تا سه ماه گذشته در نامه‌ای به مسئولان معدن سنگ، اعلام کردیم با توجه به قرار گرفتن این معدن در حریم غار «سراب»، باید نسبت به جمع‌آوری و غیرفعال شدن این معدن اقدام شود. از سوی دیگر در جلسه‌ای که در دفتر دیوان محاسبات داشتیم، پیگیری کردند تا با نامه‌نگاری با اداره معادن نسبت به جمع‌آوری این سازه اقدام شود.

او تاکید می‌کند: در نامه‌نگاری‌های انجام‌شده، صراحتا اعلام کرده‌ایم که باید معدن سنگ در حریم غار سراب غیرفعال شود.

او همچنین درباره پیگیری‌های انجام‌شده در مورد ساخت هتل «بوعلی» در عرصه غار «علیصدر»  بیان می‌کند: تا کنون چندین مرتبه با مسئولان این بخش نیز مکاتباتی انجام شده و درخواست توقف کار را داده‌ایم، اما هنوز جواب نگرفته‌ایم.

او با اشاره به تهیه و تصویب عرصه و حریم غار «علیصدر» توسط سازمان میراث فرهنگی اظهار می‌کند: هنوز این عرصه و حریم به ما ابلاغ نشده است و اکنون پیگیر ابلاغ آن هستیم، به محض ابلاغ شدن، با توجه به این‌که هتل در عرصه قرار دارد، آن را به دستگاه‌های ذیربط اعلام می‌کنیم تا اقدامات مورد نیاز برای آن انجام شود.

ترابی ادامه می‌دهد: قرار گرفتن این غار در عرصه یا حریم، نوع تصمیم درباره‌ی آن را مشخص می‌کند.

او در پاسخ به این پرسش که چرا باید عرصه و حریم غار «علیصدر» ۹ سال بعد از ثبت ملی این محوطه‌ی تاریخی طبیعی انجام شود، بیان می‌کند: علت این دیر شدن را نمی‌دانم، اما از حدود هفت ماه پیش که به عنوان معاون میراث فرهنگی به این معاونت وارد شدم، نخستین دغدغه و اولویتم تعیین عرصه و حریم این غار بود و خوشبختانه موفق به انجام آن شدم.

معاون میراث فرهنگی استان همدان در ادامه درباره علت ابلاغ نکردن این عرصه و حریم بعد از گذشت ۲۴ روز از زمان تعیین و تصویب آن توسط سازمان میراث فرهنگی به استان همدان می‌گوید: این عرصه و حریم در ۲۷ دی امسال مصوب شد، که باید تغییراتی روی مصوبه انجام شود و سپس مشاور طرح را به سازمان میراث فرهنگی دهد، و بعد از آن این مصوبات به ما ابلاغ شود.

برچسب ها: تدبیر24 ، علیصدر
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها