بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۰۳۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
استاندار تهران با تاکید بر تحقق کامل استقلال سیاسی کشور گفت: امروز همه کشورهای دنیا قبول دارند که جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که روی پای خود ایستاده و هیچ وابستگی سیاسی به هیچ کجای دنیا ندارد.

تدبیر24»محمدحسین مقیمی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران، گفت: مردم با شعار استقلال، آزادی جمهوری اسلامی به میدان آمدند و به رهبری امام راحل لبیک گفتند و نهایتا انقلاب اسلامی ایران در 22 بهمن به پیروزی رسید. پیروزی که مهمترین شعار آن "استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی" بود.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران با رای مردم در دوازدهم فروردین ماه سال 1358 به نتیجه رسید و خوشبختانه امروز پس از گذشت 39 سال در ارتباط با آزادی، ملت آزادی خود را در چهارچوب نظام اسلامی پیدا کرده‌اند.

وی ادامه داد: خوشبختانه استقلال سیاسی کشور به طور کامل به دست‌ آمده و ما موفق شدیم کشور را از لوث وجود بیگانگان پاک کنیم. به شکلی که امروز خودمان تصمیم بگیریم و مردم سالاری دینی را که در قانون اساسی که مردم به آن رای داده‌اند حاکم کنیم.

وی تاکید کرد: امروز همه کشورهای دنیا قبول دارند که نظام جمهوری اسلامی ایران روی پای خود ایستاده و هیچ وابستگی سیاسی به هیچ کجا ندارد. به شکلی که مسئولین جمهوری اسلامی ایران تصمیم می‌گیرند، عمل می‌کنند و پیش می‌روند. البته با دنیا نیز تعامل دارند و استقلال سیاسی ما به طور کامل به دست آمده است.

استاندار تهران در تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در حوزه اجتماعی و فرهنگی، گفت: مردم ما از فرهنگ غنی اسلامی خود دفاع می‌کنند و اجازه نمی‌دهند دشمنان انقلاب اسلامی فرهنگ بیگانه را به فرهنگ ما تحمیل کند. مردم ایران اسلامی از اسلام و فرهنگ ایرانی و اسلامی خود دفاع می‌کنند.

وی افزود: در مورد استقلال اقتصادی علی رغم اقدامات زیادی که انجام شده ولی به واسطه تحریم و تهدید و محدودیت‌های دشمن که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران همواره بر ملت ما تحمیل شده، ممکن است مشکلاتی داشته باشیم اما با وجود همه این دشمنی‌ها و تلاش دشمن برای مغلوب کردن ما در برابر خود، مقام معظم رهبری با تعیین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باعث شدند که در مقابل همه دسیسه‌های دشمن ایستادگی کنیم.

وی ادامه داد: کارشناسی بسیاری بر روی اقتصاد مقاومتی انجام شد و مراجع بسیاری آن را تصویب کردند و نهایتا این سیاست‌ها به تایید و تصویب مقام معظم رهبری رسید. قطعا با اجرایی کردن این سیاست‌ها می‌توانیم اقتصادمان را در مقابل همه تکان‌ها مصون و مقاوم کنیم. به حمدالله این سیاست‌ها در کشور در حال اجراست.

مقیمی تاکید کرد:‌ البته مشکلاتی داریم، مشکلاتی که در حین اجرا با توجه به محدودیت‌هایی که برای کشور ما توسط دشمن ایجاد می‌شود طبیعی است اما عامه مردم و مسئولین و دست اندرکاران اقتصاد مقاومتی به دنبال اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هستند. انشالله با اجرایی شدن کامل این سیاست‌ها استقلال اقتصادی به حد کامل در کشور ما فراهم شود و اقتصاد کشور بیمه شود.

استاندار تهران مهمترین اولویت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران را در دهه چهارم خود توجه به موضوعاتی همچون اشتغال، معیشت و مسائل اجتماعی و فرهنگی خواند و افزود: می‌توان گفت مهمترین بحث کشور این است که کشور را در مقابل دشمن مقاوم سازی کنیم. امروز به حمدلله در حوزه‌های فرهنگی و سیاسی کار به طور کامل انجام شده و شاهد استقلال کامل هستیم. امیدواریم در حوزه اقتصادی نیز این اقدامات کامل شود و به این ترتیب به درصد زیادی از اهداف‌مان رسیده‌ایم.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها