بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۳۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸
فرمان ٨ ماده‌اي مرحوم امام (ره) در زماني صادر شد كه شور انقلابي برجامعه حاكم بود و حتي بعضا از افرادي شنيده مي‌شد كه رعايت قانون را از فضايل به شمار نمي‌آوردند و اشاره مي‌كردند اينقدر به مواد قانوني استناد نكنيد.
تدبیر24»همچنين رعايت حقوق متهمان و افراد تحت تعقيب و ورود به منزل افراد با رعايت تشريفات قانوني اقدامي زايد و غيرانقلابي تلقي مي‌شود. واضح است عدم اجراي قانون و زير پا گذاشتن آن را كساني تشويق مي‌كنند كه يا منافعي در اين نابساماني و هرج و مرج دارند يا از نظر فكري و توان علمي در شرايطي هستند كه قادر به درك اهميت موضوع نيستند. در وهله اول صدمه و لطمه اين امر، به مردم و صاحبان حق مي‌خورد و در مرحله دوم بازنده واقعي، حكومت و نظام است. زيرا بي‌قانوني و بي‌نظمي مطئنا راه به جايي نخواهد برد و چه بسا آثاري غيرقابل پيش‌بيني و غيرمنتظره داشته باشد. اشاره رييس‌جمهوري به فرمان ٨ ماده‌اي امام راحل (ره) در زماني كه قانون آيين دادرسي كيفري سال ١٣٩٤ را در دست داريم و قانون لزوم رعايت حقوق شهروندي مصوب ١٣٨٣ لازم‌الاجراست و ماده ٥٧٠ قانون مجازات اسلامي در تعزيرات قابليت اجرا دارد، صرفا نوعي يادآوري و تاكيد موكد مي‌تواند تلقي شود زيرا مفاد اين فرمان در قوانين مدون بعدي آمده است و آنچه مورد نظر است اجراي اين ضوابط و در وهله اول اعتقاد به اجراي آنهاست. شايد منظور رييس‌جمهوري اين است كه آنچه را امام تقريبا در آغاز حكومت جمهوري اسلامي فرموده بودند و اينك قوانين راجع به آنها نيز وجود دارد، بايد اجرا كرد. اينكه گفته آقاي رييس‌جمهور ناشي از احساس چه نيازي است سوالي است كه فرد را به تامل وا مي‌دارد. به هرحال اوضاع چنان است كه تكرار و تاكيد اين موارد هرگز زايد و بي‌فايده نخواهد بود. والله اعلم.



بهمن کشاورز،حقوقدان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها