بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۰۳۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران گفت: سفر هنیه به مصر می‌تواند آغازی برای گفت‌وگو در جهت مصالحه باشد زیرا مصر نقش زیادی در زمینه حل مشکلات غزه دارد.

تدبیر24»ناصر ابوشریف در گفت‌وگو با ایسنا در مورد سفر اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس به قاهره اظهار کرد: البته در مورد سفر آقای هنیه به مصر اطلاعات کاملی ندارم، اما آنچه گفته شده، هدف از این سفر گفت‌وگو میان مصر و هنیه برای تسریع در روند مصالحه است.

وی با تاکید بر این که وضعیت غزه کاملا دشوار است، افزود: غزه در آستانه فروپاشی اقتصادی قرار دارد، از سال 2007 میلادی این منطقه در محاصره کامل بوده و حتی یک قطره ‌آب آشامیدنی سالم وجود ندارد. با این حال محاصره حتی از سوی مصر هم همچنان ادامه دارد و  گذرگاه رفح که در اختیار مصر است هر 90 روز فقط 3 روز باز می‌شود.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران همچنین بیان کرد: مشکلات غزه همچنان ادامه دارد، به همین دلیل مصر نقش زیادی در زمینه حل آن دارد و می تواند آغازی  برای گفت‌وگو و حل مسائل مختلف در کنار مساله مصالحه باشد.

ابوشریف همچنین درباره قرار گرفتن نام هنیه در لیست تحریم‌ها نیز اظهار کرد: نام اکثر رهبران مقاومت در منطقه  در لیست است اما با این حال  براساس چارچوب‌های خاص و مشخصی سفر می کنند. گرچه عمده کشورهای عربی مانند مصر این تصمیم آمریکا را به رسمیت نمی‌شناسند  و در واقع این یک تصمیم صرفا آمریکایی است، البته هنیه قرار نیست به آمریکا و یا جایی که آمریکا در آن نفوذ کامل دارد، برود.
وی در پایان گفت: رمضان عبدالله دبیر کل جنبش جهاد اسلامی نیز  25 سال است که در راس فهرست افراد  تحت تعقیب آمریکا قرار دارد، اما در چارچوب سیاست‌های منافع بین کشورها در حال رفت و آمد بوده و مشکلی هم به وجود نیامده است.

برچسب ها: تدبیر24 ، مصر
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها