بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۰۳۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷
معاون رئیس جمهوری آمریکا در راه بازگشت از سئول تاکید کرد که هیچ اختلافی میان آمریکا و متحدانش، کره جنوبی و ژاپن، در قبال کره شمالی وجود ندارد.
تدبیر24»مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا که برای شرکت در مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی در کره جنوبی به ژاپن و سپس سئول رفته بود، در پایان این سفر و در راه بازگشت به آمریکا هشدار داد که پیونگ‌یانگ تلاش دارد تا با تبلیغاتش، پیام و تصویر المپیک زمستانی در کره جنوبی را "بدزدد."

این در حالی است که مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی گفته شمالی‌ها در "المپیک صلح" با آغوش باز مورد استقبال هستند. 

پنس درباره دیدارش با مون جائه این گفت، رئیس جمهوری کره جنوبی درباره دیدارش با مقامات رسمی کره شمالی از جمله خواهر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی که برای مراسم افتتاحیه المپیک به سئول آمده، سخن گفته اما "ما تاکید کردیم که از موضع خود کوتاه نمی‌آییم و با هماهنگی حداکثر فشار اقتصادی و دیپلماتیک را بر کره شمالی وارد می‌کنیم."

با وجود اینکه پنس در مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی با فاصله چند متری از کیم یو جونگ، خواهر رهبر کره شمالی نشسته بود سعی کرد به هیات بلندپایه کره‌شمالی روی خوش نشان ندهد.

او حتی به هنگام عبور رژه تیم متحد ورزشکاران دو کره از جای خود بلند نشد و دعوت به یک ضیافت شام را که خواهر کیم جونگ اونگ هم در آن حضور می‌یافت، رد کرد.

پنس پیش از حضور در مراسم افتتاحیه المپیک گفته بود آمریکا "هرگز وجود یک کره‌شمالی اتمی را قبول" نخواهد کرد و "حداکثر فشار را بر حکومت آن کشور اعمال خواهد کرد تا آنان را به کنارگذاشتن قطعی، بازگشت‌ناپذیر و قابل راستی‌آزمایی تسلیحات اتمی وادار کند."

وی روز شنبه در راه بازگشت به آمریکا هم تاکید کرد که کاخ‌سفید به زودی رژیم تازه‌ای از تحریم‌های فلج کننده را علیه پیونگ‌یانگ اتخاذ خواهد کرد و همچنان "تمام گزینه‌ها را برای مقابله با این کشور روی میز دارد."

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها