بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۰۳۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰
شهردار تهران، بر سر دوراهی افشاگری و سازندگی قراردارد. از سویی رسانه‌ها از هرگونه افشاگری در مورد گذشته شهرداری تهران استقبال کرده و همواره خواهان امتداد این مسیر هستند.
تدبیر24»شهردار تهران، بر سر دوراهی افشاگری و سازندگی قراردارد. از سویی رسانه‌ها از هرگونه افشاگری در مورد گذشته شهرداری تهران استقبال کرده و همواره خواهان امتداد این مسیر هستند و از سوی دیگر برخی از بزرگان از جمله آیت‌ا... موسوی خوئینی‌ها طی‌نامه‌ای به شهردار تهران از عملکرد گذشته شهرداری تجلیل و خواهان سازندگی بیشتر شهر تهران به جای اعلام گزارش از عملکرد گذشته شهرداری شده‌اند. برخی مشکلات و مسائل در شهرداری تهران وجود دارد که عملکرد مجموعه اصلاح‌طلب شهرداری را تحت تاثیر قرار می‌دهد. عدم اطلاع مردم از این موارد، به توقعاتی دامن خواهد زد که با واقعیت شهرداری همخوانی ندارد. از این جهت هرشخصی مدیریت شهر تهران را برعهده می‌گیرد، باید در جهت کاهش مشکلات قبلی تلاش‌کند. احتمالا آیت‌ا... موسوی خوئینی‌ها از عمق آنچه در ساختار شهرداری در طول چند سال گذشته اتفاق افتاده، اطلاع دقیق نداشته که به شهردار تهران توصیه‌ کرده‌اند که چنین مشکلاتی نباید وقت شهردار را گرفته و توسعه و رفع مشکلات مردم تهران تحت‌الشعاع پرداختن به حواشی شود. اما برخی خبرها مشخص می‌کند رفتارهای گذشته برخی مدیران در شهرداری تهران صورت گرفته که بازتاب آن عملکرد مدیران جدید شهرداری را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد و طبیعتا حق شهروندان است که از آنچه درگذشته در شهرداری تهران اتفاق افتاده، بی‌اطلاع نباشند. در نتیجه باید بین افشاگری و رسیدن به مشکلات شهر تهران به جمع‌بندی رسید. در این معنا که هم نباید مردم را از آنچه در شهرداری در طول 12 سال گذشته وجود داشته، محروم کرد و هم اینکه نباید سازندگی شهر تهران را به تعویق انداخت. زمانی که مدیریت فعلی شهر تهران با چاه‌های بر سر راه خود مواجه است که ناشی از عملکرد مدیران قبلی است، عدم اطلاع مردم از چنین مواردی ذهنیتی را از شخص شهردار و شورای شهر به وجود می‌آورد که با واقعیت‌ها تطبیق ندارد. البته دکترمحمدعلی نجفی کاملا به این موضوع اشراف دارد اما گاهی برخی ادعا‌ها از سوی شهردار قبلی تهران وجود دارد که عدم پاسخگویی به آنها می‌تواند به ایجاد فهم نادرست برای مردم بینجامد. طبیعتا چنین شرایطی خواه ناخواه موضع‌گیری آقای نجفی و مطرح کردن کاستی‌ها را می‌طلبد. مدیریت جدید باید تلاش کند ضعف‌های گذشته را رفع و رجوع کند تا خدمات شهرداری به شهرداران تهرانی تسهیل شود و این امید وجود دارد که در هیچ‌ کدام از قضایای نام برده شده، افراط و تفریط صورت نگیرد.



مصطفی درایتی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها