بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۰۳۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳
مناسبت 22 بهمن دارای 2 ویژگی اساسی است؛ یکی طرح مسائل و مشکلات کشور و آگاه سازی ملت نسبت به توطئه‌هایی که در خارج علیه ایران در حال شکل‌گیری است و سیاست‌های ما در مقابل آن و یکی یادآوری دوران با شکوه دوستی و وفاق ملی در کشور است که همواره باید مد نظر قرار گیرد.
 تدبیر24»با توجه به سخنان رئیس‌جمهور باید گفت واقعیت این است که در پس تولد هر نظام سیاسی، این نظام دچار نوسانات سیاسی می‌شود. در ابتدای نهضت، به دلیل وجود دشمن مشترک همگان علیه یک دشمن مشترک می‌جنگند و در این راه همسنگر، همدل و همرزم یکدیگر هستند اما بعد از پیروزی برای اداره کشور با اختلاف نظر و سلیقه مواجه شده و درگیر رقابت‌های سیاسی می‌شوند. انقلاب ما با یک ساختار دموکراتیک همراه بوده و برپایی حدود 39 انتخابات در کشور نشان دهنده این روند دموکراتیک است چرا که ما هر ساله به طور متوسط ما شاهد انتخابات در کشور هستیم. در طول این ایام اختلاف سلیقه‌ها و تفاوت نظرها و رقابت‌ها باعث شد شرایطی شکل بگیرد که عده‌ای خود به‌خود از قطار انقلاب پیاده شوند و به تعبیر رئیس‌جمهور عده‌ای را نیز متاسفانه برخلاف می‌لشان پیاده کنند. اصل این است که به طور کلی همه را نباید با یک چشم دید. بسیاری از افراد به دلایل انتقادی و نه به دلیل مقابله با نظام، حاشیه‌نشین و یا گوشه‌نشین شده‌اند یا حتی از قطار انقلاب بیرون گذاشته شده‌اند. برخی رفتار‌ها باعث شد عده‌ای نیز که خارج از حوزه سیاست بودند از کشور خارج شوند. در نظر بگیرید در حال حاضر مقدار سرمایه‌های ایرانیان مقیم آمریکا را اگر حساب کنیم مبلغی نزدیک به یک تریلیون و سیصد میلیارد دلار است که یک سرمایه عظیم برای کشور محسوب می‌شود و یک پشتوانه ارزشمند برای کشور است که می‌تواند سال‌ها توسعه پایدار کشور را تضمین کند. در دنیای امروز ایرانیان تاثیر زیادی در توسعه زیرساخت‌های آمریکا داشته‌اند. ایرانیان مقیم آمریکا در بخش سرمایه‌گذاری در مناطق بالای آمریکا مشغول سرمایه‌گذاری و فعالیت تجاری هستند و حتی در حوزه فناوری هم ایرانیان نقش بسزایی ایفا می‌کنند. حال با این وضعیت یک شخص نژادپرست همچون دونالد ترامپ می‌آید و همه ایرانیان را تروریست می‌خواند و برای او هم تفاوتی بین ایرانی مقیم آمریکا و ایرانی مقیم ایران ندارد. در چنین شرایطی می‌توان با یک حرکت درست و ایجاد یک ساختار صحیح اقتصادی و سیاسی زمینه بازگشت این ایرانیان را فراهم و سرمایه‌های آنان را جذب ساخت کشور نمود. اکنون بعد از گذشت 39 سال که پیروزی انقلاب نیازمند یک وفاق ملی هستیم و در قالب این وفاق ملی می‌توان ایرانیان را به ساختن کشورشان دعوت کرد. ما امروز نیازمند یک وفاق ملی جدی هستیم به همین دلیل باید اختلافات را کنار گذاشت و باید گذشت و بردباری از خود نشان دهیم. به هرحال در طول رقابت‌های سیاسی ممکن است برخی افراد احساس کنند حقی از آنان ضایع شده، اما باید اختلافات را کنار گذاشت و به سمت وفاق ملی حرکت کرد. متاسفانه بزرگان دو جریان سیاسی کشور به سمت نوعی قهر و حتی بی‌تفاوتی پیش می‌روند در صورتی که این بزرگان باید با تمام وجود احساس مسئولیت کنند و عرصه را برای ایجاد وفاق ملی آماده سازند. با این روش نمی‌توان ادامه داد چرا که بسیاری از جوانان امروز که وارد عرصه سیاسی شده‌اند اختلافات گذشته را عمیق‌تر کرده‌اند و نگاهی جدی به این اختلافات دارند در صورتی که با نگاهی به دوران جنگ می‌بینیم، با وجود سلائق مختلف سیاسی، همه در کنار هم بودند. در حال حاضر ما شرایطی مثل جنگ نداریم و شرایط متفاوت از آن دوران است و این بزرگان می‌توانند نقش کدخدامنشی سیاسی را ایفا کنند و در جهت ایجاد همدلی بین جریان‌های سیاسی کشور تاثیرگذار باشند.



حشمت الله فلاحت پیشه، نماینده مجلس شورای اسلامی

مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها