بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۳۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴
کشور چین فدراسیون ووشوی ایران را از جذب مربیان چینی تحریم کرده است تا مانع پیشرفت ایران شود.
تدبیر24»در چند سال اخیر رشته رزمی ووشو یکی از پر افتخارترین رشته‌های ورزشی در ایران بوده است که همیشه در همه اعزام‌های خود عملکرد صد در صد مدال طلا را  بر جای گذاشته است. البته این عملکرد خوب تیم‌های ملی ووشو همیشه زیر سایه قهرمانی‌های هر ساله چین بود که خود ابداع کننده این رشته هستند اما گویا زنگ خطر برای متولی این رشته به صورت جدی‌تری از سوی ایران به صدا در آمده تا جایی که چینی ها سر ناسازگاری گذاشته‌اند.

مدال‌ آوری‌های تیم‌های ملی ووشو ایران در این سال‌ها به گونه‌ای بوده که باید چین را قدرت اول و ایران را قدرت دوم ووشوی جهان اعلام کرد و روسیه و کشورهای آسیای شرقی را هم در رده‌های بعدی قرار داد. با پیشرفت روز افرون تیم‌های ملی ایران، اتفاقی که به گفته مهدی علی‌نژاد رئیس فدراسیون ووشو هدف چندین ساله این فدراسیون بود رخ داد و در مسابقات جهانی ۲۰۱۷ کازان سانداکاران ایران سنت شکنی کردند و برای اولین بار بالاتر از چین در جایگاه نخست ایستادند تا قدرت ووشوی ایران برای همگان مشخص شود.

هرچند این اتفاق برای ووشو و جامعه ورزش ایران یک اتفاق تاریخی بود اما پیامدهایی هم در پی داشت و ترس چینی‌ها از پیشرفت چشم‌گیر ووشوی ایران را بیشتر کرد. عدم همکاری فدراسیون ووشوی چین در برخی مسائل با ایران از سال‌های گذشته تا کنون یک مسئله جدی بوده است که با قهرمانی ایران در کازان تشدید شد، چرا که زنگ خطر برای جایگاه نخست چین در ووشو به صوت جدی‌تری به صدا در آمد.

قرار ندادن مربی خوب چینی در اختیار فدراسیون ووشوی ایران از جمله کم لطفی‌هایی است که شورای ووشوی چین نسبت به ایران انجام می‌دهد تا شاید با این روش از رشد ووشو در ایران تا حدودی جلوگیری کند. البته اینکه در بخش تالو چینی‌ها با اختلاف در صدر جهان قرار دارند یک امر بدیهی است و همین مسئله باعث شده فدراسیون ووشوی ایران تصمیم بگیرد از مربیان چینی در بخش تالو استفاده کند. اما فدراسیون ایران در این زمینه با عدم همکاری چینی‌ها مواجه است و به نوعی می‌توان گفت از جانب کشور چین تحریم شده است.

بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا نزدیک است و با وجود نفراتی چون حسین اوجاقی فدراسیون ووشو برای مربیگری بخش ساندا با مشکلی مواجه نیست اما باید فکری به حال بخش تالو کرد. مهدی علی‌نژاد نیز پیش از این در مصاحبه‌های خود اعلام کرده بود، فدراسیون ایران به هیچ عنوان قصد ندارد بار دیگر از مربی‌های درجه دو و سه  چینی در بخش تالو استفاده کند و به فکر در اختیار گرفتن مربی درجه یک چینی است. حال با این جبهه‌ای که چینی‌ها نسبت به ووشوی ایران گرفته‌اند باید دید فدراسیون ایران چه تصمیمی می‌گیرد که به روند رو به رشد خود ادامه دهد.

البته با وجود افرادی چون فرشاد عربی (پر افتخارترین تالوکار ایران) می‌توان به داشتن یک کادرفنی ایرانی، این بار در بخش تالو امیدوار بود. پیش از این نیز رئیس فدراسیون ووشو در این باره اظهار کرده بود، اگر با چینی‌ها به توافق نرسیم و کادرفنی ایرانی مدنظر باشد، اولویت اصلی فرشاد عربی است. عربی که سرمربیگری تیم تالوی پارس جنوبی را در اختیار دارد تا کنون عملکرد خوبی داشته است و شاگردان او همه رقبای خود در لیگ‌برتر را با اختلاف شکست داده‌اند تا وجود این قهرمان ملی، روزنه امیدی برای تالوی ایران باشد.

با همه این صحبت‌ها هر آمدنی رفتنی دارد و فرشاد عربی برای همیشه نمی‌تواند مربی تیم ملی تالو باشد و فدراسیون ووشو در ادامه عملکرد موفق خود باید در راستای پرورش مربیان تالوی ایرانی قدم‌های مثبتی بردارد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها