بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۰۳۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱
سخنگوی دولت:
سخنگوی دولت اعلام کرد که دولت بدون موافقت مجلس، قانون یارانه‌ها را اجرایی نمی‌کند.
تدبیر24»محمدباقر نوبخت در نشست خبری با اهالی رسانه با اشاره به برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار کرد: راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان‌گر آن بود که مردم پای انقلابشان ایستاده‌اند.

وی افزود: با قدرت و توان دفاعی بازدارنده، نظام ما پرچم‌دار مبارزه با تروریسم داعش در منطقه شد و بر اساس گزارش صندوق بین المللی پول، ایران جزء ۱۸ اقتصاد بزرگ جهان است و بر اساس گزارش آ اس آی، ایران نوزدهمین کشور تولیدکننده علم در جهان است.

نوبخت تاکید کرد: با وجود تمامی مشکلات بر اساس ضریب جینی وضعیت اقتصاد ما نسبت به کشورهای چین، آمریکا، ترکیه و روسیه بهتر است و این که ما ۳ میلیون بیکار و مشکلات اقتصادی داریم به جای خود قرار دارد اما دستاوردهای انقلاب مختص به هیچ دولتی نیست، بلکه مختص انقلاب است.

وی با در پاسخ به پرسشی درباره چگونگی پرداخت یارانه‌ها اظهار کرد: ما تبصره ۱۸ را از ۱۴ جدا کردیم و دو نکته برای پرداخت یارانه‌ها در نظر داریم؛ یک اینکه به خانواده‌های واقعا نیازمند یارانه بدهیم، دو این که به خانواده‌هایی یارانه بدهیم که زیر خط مستمری‌بگیران قرار دارند و دریافتی آنان ۱۹۳ هزار تومان است چرا که قصد ما ریشه‌کن کردن فقر مطلق است.

نوبخت با تاکید بر اینکه سیاست دولت، گشتن حساب های مردم نیست، گفت: دولت قصد دارد از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی،  ۱۰۰ هزار واحد مسکن فرسوده را نوسازی کند، ناوگان حمل و نقل عمومی را نو کند که منجر به ایجاد حدود ۲۵ هزار شغل میشود و البته که ما بدون موافقت مجلس، قانون یارانه‌ها را اجرایی نمی‌کنیم.

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه پس از سخنان رئیس جمهوری در ۲۲ بهمن و تاکید بر استفاده از ظرفیت اصل ۵۹ قانون اساسی، آیا دولت برنامه‌ای برای برگزاری رفراندوم در نظر دارد، تصریح کرد: استناد آقای رئیس‌جمهور به اصل ۵۹  قانون اساسی بود که نشان می‌دهد در مسائل اقتصادی و رخدادهای بزرگ می توان از نظرات مردم استفاده کرد و این از نقاط قوت قانون اساسی ماست که پاسخ‌گوی شرایط است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها