بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۰۳۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱
بطحایی:
وزیر آموزش‌وپرورش خبر از تغییر و تحولات اساسی بسیاری در این وزارتخانه طی ماه‌های آینده خبر داد و پیش‌بینی کرد که واکنش‌های ناشی از آن کمتر از مصوبه حذف آزمون‌ها در مقطع ابتدایی نخواهد بود.
تدبیر24»سید محمد بطحایی در گفت‌وگو با پانا درباره اقدامات  وزارت آموزش و پرورش در زمینه نظام اقتصادی و منابع انسانی این وزارتخانه گفت: هم اکنون طرح ها و برنامه‌هایی در وزارتخانه در حال پیگیری و انجام است که چنانچه از هم‌اکنون اعلام شود، موج بسیار زیادی ایجاد خواهد کرد که کمتر از واکنش های ناشی از مصوبه اخیر در مقطع ابتدایی نیست. ما در ماه‌های آینده، تغییرات و تحولات اساسی بسیاری را شاهد خواهیم بود زیرا وزارت آموزش و پرورش مصمم است هرآنچه را که نظام تربیتی ما را به انحراف کشیده است، برطرف کند.
 
وی در پاسخ به سوالی درباره بودجه آموزش و پرورش و حذف 3500 میلیارد از بودجه این سازمان از لایحه بودجه 97  اظهار کرد: ابتدا لازم است راجع به پرداخت بدهی بازنشستگان بگویم که راه قانونی این پرداخت ها کاملا مشخص و از محل یک درصد از درآمد شرکت های دولتی پرداخت می‌شود. دولت مکلف شده که یک دوازدهم این اعتبارات را هرماه به آموزش و پرورش تخصیص دهد؛ بنابراین منبع آن بخش کاملا مشخص و تعریف شده است. منتهی تردیدی که گروهی از دوستان در این زمینه دارند این است که آیا این یک درصد معادل بدهی ها خواهد شد یا خیر؟ در حکمی که در قانون آمده، بودجه شرکت های دولتی کاملا مشخص و مبلغی حدودی 5600 میلیارد تومان است که دولت بر اساس جدول طراحی شده، مبلغ موردنیاز آموزش و پرورش را تخصیص می دهد. بنابراین این مبلغ پرداخت خواهد شد و بازنشستگان محترم نگران نباشند چراکه در ابتدای سال آینده پاداش خود را از این محل دریافت خواهند کرد. 
 
وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره حذف سنوات دوران تحصیلی دانش آموختگان تربیت معلم و دغدغه دبیران در این باره گفت: چنانچه این قانون به تصویب برسد، عطف بماسبق نخواهد شد و از زمان تصویب لازم‌الاجرا می شود یعنی اگر این قانون تصویب و به مرحله اجرا برسد، دانشجویانی که از زمان تصویب و ابلاغ این قانون وارد دانشگاه تربیت معلم می شوند، مشمول این قانون قرار خواهند گرفت و در سی سال آینده و پس اتمام سنوات کاری، این چهارسال از مدت خدمت آنها حذف خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها